RESİM SANATINDA USTA ÇIRAK İLİŞKİSİ VE TÜRK SANAT EĞİTİMİNDEKİ YERİ
Journal of Arts , Vol.1, Issue.2, 2018

Supplementary Files

PDF

Anahtar Kelimeler

21. yy. teknolojileri, dijital sanat, reklam sektörü, birey, etkileşim

Nasıl Atıf Yapılır

TETİKÇİ, İsmail. (2018). RESİM SANATINDA USTA ÇIRAK İLİŞKİSİ VE TÜRK SANAT EĞİTİMİNDEKİ YERİ. JOURNAL OF ARTS, 1(2), 17–24. https://doi.org/10.31566/arts.2018242271

Özet

Resim sanatı, öğrenme aşamasında bir ustadan öğrenme, ustaya bakma ya da deneyimleme ile farklı yöntemlerle; ancak hep benzer bir sistemle devam etmiştir. Rubens, Rönesans ustalarından; Van Dyck, Rubens’den; Jacques Louis David Antikete’den; 19. yüzyıldan sonra sanatçılar, birbirlerinden ya da geçmişten benzer veya zıt yöntemler kullanarak yoğun bir biçimde etkileşim içerisinde olmuşlardır.  Batı anlayışına dönük Türk Resim Sanatı üzerinde ise realizm, empresyonizm, kübizm gibi akımların ve bu anlayışlardaki hocaların önemli etkileri bulunmaktadır.  Bu çalışmada, Resim sanatı tarihindeki belirgin atölye ve sanatçı örnekleriyle, sanatçıların ustalardan ya da çağdaşlarından nasıl ve hangi şekilde etkilendiği, bu etkinin sanat ve sanat öğrenimlerine yansımaları üzerinde durulmuştur. Bu hedef doğrultusunda da Türk Resim Sanatındaki benzer veya ayrı yöntemler ele alınmaya çalışılmıştır. Böyle bir değerlendirme ile geçmişten günümüze sanat eğitimi ya da öğrenimi üzerinde durularak günümüz sanat eğitimi ve yöntemlerine ışık tutması hedeflenmektedir. 

https://doi.org/10.31566/arts.2018242271

Referanslar

Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi (1997), YEM Yayınları, 1,2,3. Cilt, İstanbul
GİRAY, K., “Mimar Sinan Üniversitesi İstanbul Resim ve Heykel Müzesi Koleksiyonu’ n dan Örneklerle Manzara”, Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul
GOMBRİCH, E.H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul
KRAUSSE, A.-C., (2005), Rönesans’tan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü, çev: Dilek Zaptcıoğlu,Literatür Yayıncılık
RENDA, G., (1977), Batılılaşma Döneminde Türk Resim Sanatı, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara
RENDA, G.-EROL, T., Başlangıcından bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi, Cilt 1, Tiglat Basımevi, İstanbul
WASSERMAN,J., (1984), Leonardo Da Vinci, Hanry N. Abrams puplished, New York
TANSUĞ,S., Çağdaş Türk Sanatı, Remzi Kitabevi,3. Basım,1993, İstanbul
TETİKCİ, İ., (2010), Batı Anlayışına Dönük Türk Resim Sanatında Doğa İnsan İlişkisi, sanatta yeterlik eser metni, MSGSÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
ÖZSEZGİN, K. (1998), Cumhuriyet’in 75. Yılında Türk Resmi, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul
DERMAN, Ç., Osmanlı Tezhibine Genel Bir Bakış http://www.obarsiv.com/e_voyvoda_0607.html (Erişim Tarihi: 14.08.2017)

Yazarlar, makale Journal of Arts'ta yayınlanmak üzere kabul edildiğinde. makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.

Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.

Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.