Özet
Tasarım ve çizim programları, bilgisayar veya mobil çizim araçlarıyla tasarım, grafik oluşturma ve düzenleme işlemlerini hızlı ve verimli bir şekilde yapmak için kullanılan yazılımlardır. Bu yazılımlar, kullanıcıların çizim, tasarım ve düzenleme işlemlerini dijital olarak yapmalarına olanak tanır. Çizim araçlarının, tabletlerin ve uygulamalarının geleneksel yöntemlere göre üstünlüğü, yüzey tasarımı geliştirme süreçlerinde pratik çözümler sunması, iş akışında hız avantajı sağlaması ve düzenleme aşamalarında kolaylık sağlamasıyla ilgilidir. Çizim tabletleri ve programları dijitalleşme ile ortaya çıkan önemli bir araç haline gelmiştir. Bu süreçler kullanım alanını genişletmekte ve tasarımcıların yaratıcılığını beslemektedir. Ayrıca, bu teknolojilerin üretim süreçlerine kolay adaptasyonu, kullanıcılara avantaj sağlamaktadır. Endüstriyel akımlarla yaygınlaşan çizim programları içerisinde, online çalışma platformunda aktif bir çizim programı olan Procreate, iOS tabanlı cihazlarda kullanılabilen bir uygulamadır. IPad ile uyumlu çalışır ve Apple Pencil gibi basınca duyarlı bir kalemle birlikte kullanılabilir. Bu, kullanıcılara doğal bir çizim deneyimi sunar ve geleneksel çizim araçlarına benzer bir his yaratır. Yapılan çalışma içeriğinde, Procreate özelinde yeni nesil çizim teknolojilerinin tasarım alanına katkısı, çizim yöntemleri ve kullanıcı kolaylığı anlatılmaktadır.
Referanslar
ADOBE CREATİIVE TEAM Çev: Serkan Artun (2004). Adobe Illustrator CS Yetkili Eğitim Kılavuzu. 1. Basım ISBN: 975-6675-22-5, 1.
BANGER, G. (2018). Endüstri 4.0 uygulama ve dönüşüm rehberi 1.Basım ISBN: 978-605-249-191-1, 43.
DEMİREL İNAL, A. ve TARLAKAZAN, E. (2022). Tasarımda yenilik; grafik tablet özelinde bir inceleme. Ankara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 4(2), 257-276.
GÖRÇÜN, Ö.F. (2020). Dördüncü endüstri devrimi. Endüstri 4.0.3.Basım ISBN: 978-605-242-614-2, 141.
HENZEN, A. vd. (2005). Sketching with a low-latency electronic ink drawing tablet. In Proceedings of the 3rd International Conference on Computer Graphics and Interactive Techniques in Australasia and South East Asia (GRAPHITE '05). Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, 51–60.
KARAŞAHİNOĞLU, S. (2021). Sayısal resimlemede güncel yaklaşımlar. Aart Uluslararası Anadolu Sanat Sempozyumu.
KOHLER BROWN, L. (2020). Hand Lettering On The Ipad With Procreate: İdeas And Lessons For Modern And Vintage Lettering E- Book , 17.
PICARD, D., vd. (2014). iPads at School A Quantitative Comparison of Elementary Schoolchildren’s Pen-on-Paper versus Finger-on-Screen Drawing Skills. Journal of Educational Computing Research, 50(2), 203–212.
https://www.webopedia.com/definitions/digitizing-tablet/ Erişim: 03.05.2023
https://store.wacomturkiye.com/uploads/urun_26baa78238dba824a2df2d2576451faa.jpeg Erişim: 16.05.2023
https://store.wacomturkiye.com/uploads/urun_26baa78238dba824a2df2d2576451faa.jpeg Erişim: 16.05.2023
https://www.apple.com/tr/Erişim:18.05.2023
https://www.alludo.com/en/Erişim:11.05.2023
https://www.coreldraw.com/en/learn/guide-to-vector-design/?ft Erişim: 11.05.2023
https://blog.udemy.com/wp-content/uploads/2022/04/7-Things-To-Draw-In-Procreate-Udemy-Blog-1.jpg Erişim:11.05.2023
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Telif Hakkı (c) 2023 Holistence Publications