Özet
Bu çalışmanın konusu kavramsal sanat ve yeni medya ile olan ilişkisidir. Çalışmada, çağdaş kavramsal sanatın özellikleri ve yeni medya sanatının kavramsal temelleri ele alınmaktadır. Post-kavramsal mefhumunun söz konusu olduğu günümüzde, sanatçılar kavramsal üretimleri için yeni medyadan ve olanaklarıdan yararlanmaktadır. Bu durum, sanatın maddesizleştirilmesi görüşünü farklı bir boyuta taşımıştır. Kavramsal sanat, sanat eseri ve sanatın maddesizleştirilmesi konuları odağında literatür araştırması yapılmış, örnek olarak belirlenen sanatçı ve seçilen eseri incelenmiştir.
Referanslar
AKTEN, E. Z. (2008). Gelişen Teknolojilerin Dijital Sanat Alanında Oluşturduğu Yeni Temalar ve Mimarlığa Katkıları. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi
ATMACA, A. E. (2011). Modern Sanat ve Bilgisayar Destekli Sanat Çalışmaları (Dijital Art). Electronic Journal of Social Sciences, 10(37).
BAĞATIR, R. D. (2011). Nesnenin Ötesi: Kavramsal Sanatın Dayanak Noktaları. Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat ve Tasarım Dergisi, Sayı: 7
BECER, E. (2015). İletişim ve Grafik Tasarım. Dost yayınevi, Ankara.
CONCEPTUAL ART. Tate. Erişim adresi: https:// www.tate.org.uk/art/art-terms/c/conceptual-art Erişim Tarihi: 01.01.2021
DÜNDAR, F. N. (2013). Dijital Sanatın Gerçekliğinin İrdelenmesi, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5(2).
ERSEN, L. (2010). Türkiye’de 1990 Sonrası Güncel Sanat ve Kültürel Kimlik Kavramı. Sanat ve Tasarım Dergisi, 1(6).
GENCO GULAN OFFICIAL Web Site. Genco Gulan. Erişim adresi: https://gencogulan.com/ Erişim Tarihi: 01.01.2021
GIDERER, H. E. (1995). Kavramsal Sanat. Anadolu Sanat, (3), 51-64.
GÜMÜŞER, T. (2013). 2000-2012 Yılları Arasında Kavramsal Sanatın Turkiye’de Eğitimleri. Uluslararasi Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi. Cilt: 2 Sayi: 5
KOZLU, D. (2011). Türkiye’nin 1990 Ve 2000’li Yıllardaki Çağdaş Sanat Ortamına Genel Bir Bakış. Journal of Turkish Art Research (JTAR)/Türk Sanatlari Arastirmalari Dergisi (TSAD), 1(2).
KUTUP, N. (2010). İnternet ve Sanat, Yeni Medya ve net. art. Akademik Bilişim, 10, 9
LEWITT, S. (1967). Paragraphs on Conceptual Art, Artforum Vol.5, no. 10, Summer, pp. 79-83
BALDINI, M. (2000). Iletişim Tarihi. Gül Batuş (Çev.). Avcıol Basım Yayın.
ÖZAYTEN, N. (1992). Batı’da Obje Sanatı/Kavramsal Sanat/Post-Kavramsal Sanat ve Türkiye’de 1965–1992 Yılları Arasındaki Benzer Eğilimler. Doktora Tezi. İÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü.
ÖZAYTEN, N. (2013). Mütevazı Bir Miras. İstanbul: SALT.
PAUL, C. (2008). Digital Art. Thames and Hudson: London.
POST-CONCEPTUAL art. Wikipedia. Erişim adresi: https://en.wikipedia.org/wiki/Post-conceptual_art Erişim Tarihi: 01.01.2021
SAĞLAMTIMUR, Z. (2010) Dijital Sanat, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt/Vol.: 10 - Sayı/No: 3
ŞENEL, E. (2009). 1970’ten 1990’a Kadar Türkiye’de Kavramsal Sanat. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi.
The Knowledge Series 3: Archive. Academia. Erişim adresi: https://www.academia.edu/1614782/ The_Knowledge_Series_3_Archive Erişim Tarihi: 01.01.2021
TÜRKMENOĞLU, H. (2014), Teknoloji İle Sanat İlişkisi ve Bir Dijital Sanat Örneği Olarak Instagram, Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), ss. 87-100.
WIGAN, M. (2012). Görsel İllüstrasyon Sözlüğü. Mehmet Emir Uslu (Çev.). İstanbul: Literatür
WINEGARD, E. (2019). Dijital Medya Teknolojilerinin Sanatın ve Tasarımın Yaygınlaşmasındaki Yeri ve Önemi. Yüksek Lisans Tezi. İÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü
YENICE, M. N. (2019). Sanatta, yeni medya kullanımının kökenine dair bir araştırma ve bir uygulama denemesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Telif Hakkı (c) 2023 Holistence Publications