Özet
Yüzyıllar boyu insan, temelde kendisini ifade etme gereksinimiyle, görsel iletişim yollarını keşfetmiş, iletişimde bulunmak için imgeler ve semboller kullanmıştır. Bu makale, sanatın pek çok alanında yaratıcı yapıtlara imza atmış, edebiyat, görsel sanatlar, performans sanatları gibi alanlarda çok yönlü, üretken bir sanatçı olarak çağdaş Fransız sanatının avangart isimlerinden Roland Topor’un çizimlerini yaptığı ve senaryosuna katkıda bulunduğu, yönetmen ve animatör René Laloux’un, Fransızca orjinal adıyla “La Planète Sauvage” adlı animasyon filminin fantastik öğeler ve karşıtlıklar üzerinden, Roland Topor’un özgün biçemi bağlamında analizini içermektedir.
Referanslar
ARNHEIM, Rudolf. (2009). Görsel Düşünme. İstanbul: Metis Yayınları, 2. bs.
BRADLEY, F. (1997). Surrealism. Cambridge: Cambridge University Press
BURNETT, Ron. (2007). İmgeler Nasıl Düşünür? İstanbul: Metis Yayınları.
DEMPSEY, A. (2019). Surrealism London: Thames & Hudson
FRIEDLÄNDER, Saul. (2016). Nazi Almanyası ve Yahudiler. İstanbul: İletişim Yayınları
JONES, L. (2012). Drawing Surrealism. London: Prestel
KLINGSOEHR-LEROY, C. (2020). Sürrealism. Cologne: Taschen
PASSERON, R. (1996). Sürrealizm Sanat Ansiklopedisi. Ankara: Remzi Kitabevi, 3. bs.
TURANİ, A. (2003). Sanat Terimleri Sözlüğü. 5. bs. Ankara: Remzi Kitabevi,
WIGAN, M. (2012). Görsel İllüstrasyon Sözlüğü. İstanbul: Literatür Yayınları.
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Telif Hakkı (c) 2023 Holistence Publications