ULAKBİM’DE TARANAN DERGİLERDE SINIF YÖNETİMİ ALANINDA YAYINLANMIŞ MAKALELERE İLİŞKİN BİR FARKINDALIK ÇALIŞMASI
Özet Görüntüleme: 248 / PDF İndirme: 249
Anahtar Kelimeler:
Sınıf yönetimi- ULAKBİM- döküman analiziÖzet
Bu çalışmanın amacı, 2009-2016 yılları arasında Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi (ULAKBİM)’de taranan Sınıf Yönetimi hakkında yazılan makalelerin incelenmesidir. Bu çalışmada okulöncesinden yükseköğretim düzeylerine kadar yazılmış olan 62 makaleye ulaşılmıştır. Araştırmada; sınıf yönetimi alanında hazırlanmış ULAKBİM’ de taranan dergilerde 2009 yılından günümüze dek yayımlanmış olan makaleler, doküman incelemesi yöntemi ile analiz edilmiştir. Kullanılan analiz yöntemi, belirli bir konuda, birbirinden bağımsız olarak yapılmış olan birden fazla çalışmanın sonuçlarını birleştirerek elde edilen araştırma bulgularının istatistiksel analizini yapma yöntemi olarak tarif edilmektedir. Bulgular frekans ve yüzdelerle tablolar halinde ortaya konmuştur. Araştırma sonuçlarına göre; en fazla sayıda makale 2014yılında yayımlanmıştır. Electronic Turkish Studies ve Hacettepe University Journal of Education dergilerinde diğer dergilere göre daha fazla sayıda makale yayımlamıştır. Makaleler araştırma konulara göre, sınıf yönetimine dair öğretmen görüşleri ve algıları ile istenmeyen davranışlar konularında yoğunlaşmaktadır. Örneklem düzeyine göre daha çok ilköğretim kademesindeki öğretmen ve öğrencilerle ve öğretmen adayları ile çalışıldığı görülmektedir.
İndirmeler
Referanslar
Aydın, M. (2010). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi.
Baysal, Z.N. ve Ada, S. (2015) Dünden Bugüne Türk Eğitim Sistemi ve Yapısı, Ankara: PegemA Yayınları.
Başar, H. (2002). Sınıf Yönetimi. Ankara: PegemA Yayınları.
Çağlar, Ç. (2009) Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Sınıf Yönetimi (Edt. M. Çelikten, 2. Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık.
Demirtaş, H. (2006). Sınıf Yönetiminin Temelleri. H. Kıran (Ed.), Etkili sınıf yönetimi içinde (s. 1-34). Ankara: Anı.
Dirlikli, M., Sakallı, F. A., Akgün, L. (2015). Matematik öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşı¬laştıkları sorunlar. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(5), 36-57.
Karasar, N. (2007) Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel yayınları
İlgar, L. (2000). Eğitim yönetimi-okul yönetimi-sınıf yönetimi. İstanbul: Beta.
İlgar, L. (2007). İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri Üzerine Bir Araştırma. Ya¬yımlanmış Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Öksüz, Y., Çevik, C., Baba, M., Güven, E. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının sınıf yönetimine ilişkin algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ondokuzmayis University Journal of Education, 30(2), 99-113.
Şentürk, H. ve Oral, B. (2008). Türkiye’de Sınıf Yönetimi İle İlgili Yapılan Bazı Araştırmaların Değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(26), 1-26.
Şara, P., Karadedeli, İ., Hasanoğlu, G. (2016). Sınıf yönetimi alanında Ulakbim’de taranan makalelerin incelenmesi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 292-306.
Tezci, E. (2015) Türkiye’de İlköğretim Politikaları, (Türkiye’de Eğitim Politikaları, edt, A.Gümüş), Ankara: Nobel Yayınevi
Toprakçı, E. (2008) Sınıfa Dayalı Yönetim, Ankara: PegemA Yayınları, ISBN : 9786050022261470 470 s.
Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (6. baskı) Ankara: Seçkin Yayıncılık
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Yazarlar, makale Journal of Awareness’de yayınlanmak üzere kabul edildiğinde.makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.