ULAKBİM’DE TARANAN DERGİLERDE SINIF YÖNETİMİ ALANINDA YAYINLANMIŞ MAKALELERE İLİŞKİN BİR FARKINDALIK ÇALIŞMASI


Özet Görüntüleme: 237 / PDF İndirme: 234

Yazarlar

  • Sibel GÜVEN Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
  • Ozan CEYLAN

Anahtar Kelimeler:

Sınıf yönetimi- ULAKBİM- döküman analizi

Özet

Bu çalışmanın amacı, 2009-2016 yılları arasında Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi (ULAKBİM)’de taranan Sınıf Yönetimi hakkında yazılan makalelerin incelenmesidir. Bu çalışmada okulöncesinden yükseköğretim düzeylerine kadar yazılmış olan 62 makale­ye ulaşılmıştır. Araştırmada; sınıf yönetimi alanında hazırlanmış ULAKBİM’ de taranan dergilerde 2009 yılından günümüze dek yayımlanmış olan makaleler, doküman incelemesi yöntemi ile analiz edilmiştir. Kullanılan analiz yöntemi, belirli bir konuda, birbirinden bağımsız olarak yapılmış olan birden fazla çalışmanın sonuçlarını birleştirerek elde edilen araştırma bulgularının istatistiksel analizini yapma yöntemi olarak tarif edilmektedir. Bulgular frekans ve yüzdelerle tablolar halinde ortaya konmuştur. Araştırma sonuçlarına göre; en fazla sayıda makale 2014yılında yayımlanmıştır. Electronic Turkish Studies ve Hacettepe University Journal of Education dergilerinde diğer dergilere göre daha fazla sayıda makale yayımlamıştır. Makaleler araştırma konulara göre, sınıf yönetimine dair öğretmen görüşleri ve algıları ile istenmeyen davranışlar konularında yoğunlaşmaktadır. Örneklem düzeyine göre daha çok ilköğretim kademesindeki öğretmen ve öğrencilerle ve öğretmen adayları ile çalışıldığı görülmektedir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Referanslar

Arık, R. S. & Türkmen, M. (2009). Eğitim bilimleri alanında yayımlanan bilimsel dergilerde yer alan makalelerin incelenmesi. Retrieved December, http://oc.eab.org.tr/egtconf/pdfkitap/pdf/488.pdf.
Aydın, M. (2010). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi.
Baysal, Z.N. ve Ada, S. (2015) Dünden Bugüne Türk Eğitim Sistemi ve Yapısı, Ankara: PegemA Yayınları.
Başar, H. (2002). Sınıf Yönetimi. Ankara: PegemA Yayınları.
Çağlar, Ç. (2009) Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Sınıf Yönetimi (Edt. M. Çelikten, 2. Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık.
Demirtaş, H. (2006). Sınıf Yönetiminin Temelleri. H. Kıran (Ed.), Etkili sınıf yönetimi içinde (s. 1-34). Ankara: Anı.
Dirlikli, M., Sakallı, F. A., Akgün, L. (2015). Matematik öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşı¬laştıkları sorunlar. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(5), 36-57.
Karasar, N. (2007) Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel yayınları
İlgar, L. (2000). Eğitim yönetimi-okul yönetimi-sınıf yönetimi. İstanbul: Beta.
İlgar, L. (2007). İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri Üzerine Bir Araştırma. Ya¬yımlanmış Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Öksüz, Y., Çevik, C., Baba, M., Güven, E. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının sınıf yönetimine ilişkin algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ondokuzmayis University Journal of Education, 30(2), 99-113.
Şentürk, H. ve Oral, B. (2008). Türkiye’de Sınıf Yönetimi İle İlgili Yapılan Bazı Araştırmaların Değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(26), 1-26.
Şara, P., Karadedeli, İ., Hasanoğlu, G. (2016). Sınıf yönetimi alanında Ulakbim’de taranan makalelerin incelenmesi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 292-306.
Tezci, E. (2015) Türkiye’de İlköğretim Politikaları, (Türkiye’de Eğitim Politikaları, edt, A.Gümüş), Ankara: Nobel Yayınevi
Toprakçı, E. (2008) Sınıfa Dayalı Yönetim, Ankara: PegemA Yayınları, ISBN : 9786050022261470 470 s.
Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (6. baskı) Ankara: Seçkin Yayıncılık

İndir

Yayınlanmış

2018-02-01

Nasıl Atıf Yapılır

GÜVEN, S., & CEYLAN, O. (2018). ULAKBİM’DE TARANAN DERGİLERDE SINIF YÖNETİMİ ALANINDA YAYINLANMIŞ MAKALELERE İLİŞKİN BİR FARKINDALIK ÇALIŞMASI. JOURNAL OF AWARENESS, 2(2), 43–54. Geliş tarihi gönderen https://journals.gen.tr/index.php/joa/article/view/220

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri