AN AWARENESS STUDY ON ARTICLES PUBLISHED ABOUT CLASSROOM MANAGEMENT SCANED IN ULAKBIM
Abstract views: 248 / PDF downloads: 250
Keywords:
Classroom management, ULAKBİM, Document analysisAbstract
The aim of this study is to examine the articles scanned and published in the context of Classroom Management and classroom management related subjects at ULAKBİM (the National Academic Network and Information Center) between 2009 and 2016. For this purpose, 62 articles scanned in ULAKBİM have been reached. In this study, the articles in refereeed journals scanned at ULAKBİM which were prepared and published in the field of classroom management between 2009 - 2016 were analyzed in documentary method. The findings are depicted through frequency and percentage tables. According to the results of the research; the largest number of articles published in the Electronic Turkish Studies and Hacettepe University Journal of Education journals and more articles were published on classroom management than other journals in 2014. Also, when the articles were examined according to the research subjects, it was observed that teacher opinions, perceptions and unwanted behaviors about classroom management were concentrated on the articles, and in relation to the sample rank, studies were carried out together with mostly teachers, student and teacher candidates working on the primary education level.
Downloads
References
Aydın, M. (2010). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi.
Baysal, Z.N. ve Ada, S. (2015) Dünden Bugüne Türk Eğitim Sistemi ve Yapısı, Ankara: PegemA Yayınları.
Başar, H. (2002). Sınıf Yönetimi. Ankara: PegemA Yayınları.
Çağlar, Ç. (2009) Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Sınıf Yönetimi (Edt. M. Çelikten, 2. Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık.
Demirtaş, H. (2006). Sınıf Yönetiminin Temelleri. H. Kıran (Ed.), Etkili sınıf yönetimi içinde (s. 1-34). Ankara: Anı.
Dirlikli, M., Sakallı, F. A., Akgün, L. (2015). Matematik öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşı¬laştıkları sorunlar. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(5), 36-57.
Karasar, N. (2007) Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel yayınları
İlgar, L. (2000). Eğitim yönetimi-okul yönetimi-sınıf yönetimi. İstanbul: Beta.
İlgar, L. (2007). İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri Üzerine Bir Araştırma. Ya¬yımlanmış Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Öksüz, Y., Çevik, C., Baba, M., Güven, E. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının sınıf yönetimine ilişkin algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ondokuzmayis University Journal of Education, 30(2), 99-113.
Şentürk, H. ve Oral, B. (2008). Türkiye’de Sınıf Yönetimi İle İlgili Yapılan Bazı Araştırmaların Değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(26), 1-26.
Şara, P., Karadedeli, İ., Hasanoğlu, G. (2016). Sınıf yönetimi alanında Ulakbim’de taranan makalelerin incelenmesi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 292-306.
Tezci, E. (2015) Türkiye’de İlköğretim Politikaları, (Türkiye’de Eğitim Politikaları, edt, A.Gümüş), Ankara: Nobel Yayınevi
Toprakçı, E. (2008) Sınıfa Dayalı Yönetim, Ankara: PegemA Yayınları, ISBN : 9786050022261470 470 s.
Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (6. baskı) Ankara: Seçkin Yayıncılık
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
When the article is accepted for publication in the Journal of Awareness, authors transfer all copyright in the article to the Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti.The authors reserve all proprietary right other than copyright, such as patent rights.
Everyone who is listed as an author in this article should have made a substantial, direct, intellectual contribution to the work and should take public responsibility for it.
This paper contains works that have not previously published or not under consideration for publication in other journals.