Kültürlerarası pazarlama iletişimi farklılıkları


Özet Görüntüleme: 124 / PDF İndirme: 137

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.26809/joa.1988

Anahtar Kelimeler:

Marka- Pazarlama- Uluslararası Pazarlama- Müşteri memnuniyeti

Özet

Günümüz piyasasında ürün çeşitliliğinin fazla olması ve rekabetin her geçen gün artmasından dolayı pazarlamacıların müşterilerini elde tutması zorlaşmaktadır. Bu çalışma, tarama yönteminin kullanıldığı betimsel bir araştırmadır. Araştırmada yer alan çalışma grubunu, Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de bulunan Hazar Üniversitesi ve Türkiye’deki İstanbul Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde eğitim gören, 3. ve 4. sınıf öğrencileri arasından seçilen 181’i kadın, 99’u erkek olmak üzere toplam 280 öğrenci oluşturmaktadır. Yapılan çalışmanın sonucunda ankete katılan öğrencilerin, LC Waikiki ve Zara markasını tercih etme nedenlerinin iki ülkeye göre farklılık gösterdiği gözlemlenmiştir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Referanslar

AKTA, Ö. (1996 ). Uluslararası Pazarlama Karması ve Yönetimi. Bursa: Ekin kitapevi yayınları 1.baskı.

ERDOĞAN, T. (2012). Uluslar arası Pazarlama: Güncel Uygulamalar Yaklaşımlar. İstanbul: Türkmen Kitap Evi .

GUDYKUNST, W. B. (1988). CultureandIntepsonal Communication. NewYork .

KAPLAN, B. (2011). Kol Saati Satın Alma Davranışını Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezi,Karahasan,

F. (2014). Taşlar Yerinden Oynarken Dijital Pazarlamanın Kuralları. İstanbul : CEO plus yayınları (1.baskı)

MUTLU, E. C. (1999). Uluslararası işletmecilik. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım

MUCUK, İ. (2000). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen kitapevi s.3

OLUÇ, M. (2006). Temel Pazarlama Kavramları. İstanbul: Beta Yayıncılık

ÖZDEMIR, İ. (2011/2). Kültürlerarası İletişimin önemi. Cyprus International University Folklor/Edebiyat, 37

ÖZCAN, M. (2008). Uluslararası Pazarlama Türkmen Kitapevi. İstanbul: Türkmen Kitapevi

SEZGIN, N. (2007). Bir popüler kültür örneği olarak Kurtlar Vadisinde Karakterler (1.b.). istanbul: Siyah Beyaz Yayın Dağıtım.

TÜRKOĞLU, N. (2004). İletişim Bilimlerinden Kültürel Çalışmalara Toplumsal iletişim. İstanbul: Babil Yayınları

TUNA, P. (2012). “Marka Değeri İle Tüketici Satın Alma Davranışları Arasındaki. Düzce: Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.

ÜNVER, A. (2013). Hazır Giyimde Geleneksel Pazarlama İle İnternetten Pazarlamanın Karşılaştırılmasına Yönelik Alan Çalışm İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi

İndir

Yayınlanmış

2023-02-03

Nasıl Atıf Yapılır

Nagizade, S., & Kırdar, Y. (2023). Kültürlerarası pazarlama iletişimi farklılıkları. JOURNAL OF AWARENESS, 8(1), 31–39. https://doi.org/10.26809/joa.1988

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri