Differences of intercultural marketing communication
Abstract views: 124 / PDF downloads: 137
DOI:
https://doi.org/10.26809/joa.1988Keywords:
Brand, Marketing, International marketing, Customer satisfactionAbstract
In today’s market, due to product variety and increasing competition, it becomes more difficult for marketers to keep their customers. This study is a descriptive study using screening method. The sample of this study consists of third and forth grade students, as 181 female and 99 male students, 280 students in total, enrolled in the Faculty of Communication in Azerbaijan Khazar University in Baku and Istanbul Maltepe University in Turkey. As a result of this study, it has been seen that the reasons of choices of the students who participated in the survey differ in accordance with the two countries.
Downloads
References
AKTA, Ö. (1996 ). Uluslararası Pazarlama Karması ve Yönetimi. Bursa: Ekin kitapevi yayınları 1.baskı.
ERDOĞAN, T. (2012). Uluslar arası Pazarlama: Güncel Uygulamalar Yaklaşımlar. İstanbul: Türkmen Kitap Evi .
GUDYKUNST, W. B. (1988). CultureandIntepsonal Communication. NewYork .
KAPLAN, B. (2011). Kol Saati Satın Alma Davranışını Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezi,Karahasan,
F. (2014). Taşlar Yerinden Oynarken Dijital Pazarlamanın Kuralları. İstanbul : CEO plus yayınları (1.baskı)
MUTLU, E. C. (1999). Uluslararası işletmecilik. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım
MUCUK, İ. (2000). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen kitapevi s.3
OLUÇ, M. (2006). Temel Pazarlama Kavramları. İstanbul: Beta Yayıncılık
ÖZDEMIR, İ. (2011/2). Kültürlerarası İletişimin önemi. Cyprus International University Folklor/Edebiyat, 37
ÖZCAN, M. (2008). Uluslararası Pazarlama Türkmen Kitapevi. İstanbul: Türkmen Kitapevi
SEZGIN, N. (2007). Bir popüler kültür örneği olarak Kurtlar Vadisinde Karakterler (1.b.). istanbul: Siyah Beyaz Yayın Dağıtım.
TÜRKOĞLU, N. (2004). İletişim Bilimlerinden Kültürel Çalışmalara Toplumsal iletişim. İstanbul: Babil Yayınları
TUNA, P. (2012). “Marka Değeri İle Tüketici Satın Alma Davranışları Arasındaki. Düzce: Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
ÜNVER, A. (2013). Hazır Giyimde Geleneksel Pazarlama İle İnternetten Pazarlamanın Karşılaştırılmasına Yönelik Alan Çalışm İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Holistence Publications
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
When the article is accepted for publication in the Journal of Awareness, authors transfer all copyright in the article to the Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti.The authors reserve all proprietary right other than copyright, such as patent rights.
Everyone who is listed as an author in this article should have made a substantial, direct, intellectual contribution to the work and should take public responsibility for it.
This paper contains works that have not previously published or not under consideration for publication in other journals.