KORONAVİRÜS (COVİD-19) SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİMİN TURİZM LİSANS ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
Özet Görüntüleme: 276 / PDF İndirme: 3612
DOI:
https://doi.org/10.26809/joa.5.021%20Anahtar Kelimeler:
Covid-19- Koronavirüs- Turizm Lisans Eğitimi- Uzaktan Eğitim- ÇanakkaleÖzet
Bu çalışmada Covid-19 sürecinin internet tabanlı uzaktan eğitimi zorunlu kılması sebebiyle bu eğitim yöntemi hakkında turizm öğrencilerinin görüşlerinin tespit edilmesi ve buradan hareketle internet tabanlı uzaktan eğitim sisteminin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda çalışmanın verileri, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Turizm Fakültesi lisans eğitimi bahar dönemi uzaktan eğitim ders süreci olan 21 Mart-24 Nisan 2020 içerisindeki süreçte toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesinin kısa sürede hayata geçirdiği uzaktan eğitim ders sistemini turizm lisans öğrencilerinin büyük çoğunluğunun (yaklaşık %86’sının) takip edebildiği görülmüştür. Özellikle erkek öğrencilerin uzaktan eğitim derslerini daha etkili buldukları ve memnuniyetlerinin daha fazla olduğu dikkat çekmektedir. Bununla birlikte araştırmaya katılan öğrencilerin uzaktan eğitim ders memnuniyetleri üzerinde verilen destek hizmetlerinin, öğrenme koşullarının, uzaktan eğitimde değerlendirme sisteminin, program etkililiğinin ve bu yeni sistem için öğrencilerin kişisel uygunluklarının önemli belirleyiciler olduğu görülmektedir. Çalışma kapsamında üniversitelere ve çeşitli kamu ve özel paydaşlarına birtakım önerilerde bulunulmuştur. Özellikle Yüksek Öğretim Kurumuna (YÖK), yerel internet tabanlı uzaktan eğitim sisteminin alt yapısını oluşturması önerilmektedir.
İndirmeler
Referanslar
ALTUNEL, M. (2020). 5 Soru: Koronavirüs (Covid-19) Salgınının Eğitim ve Öğretmenlere Etkisi. https://www.setav.org/5-soru-koronavirus-covid-19-salgininin-egitim-ve-ogretmenlere-etkisi/, Erişim tarihi: 20.04.2020.
ARTHUR-NYARKO, E., AGYEİ, D. D., ve ARMAH, J. K. (2020). Digitizing distance learning materials: Measuring students’ readiness and intended challenges. Education and Information Technologies, 1-16. https://doi.org/10.1007/s10639-019-10060-y
ÇOMÜ (2020). Uzaktan Eğitimde En Başarılı İkinci Üniversite: ÇOMÜ, https://www.comu.edu.tr/haber-20041.html, Erişim tarihi: 14.06.2020.
DARREN, G. ve MALLERY, P. (2016). IBM SPSS Statistics 23 Step by Step. Newyork and London: Routledge
DURAN, H. (2020). Devletlerı̇n Koronavı̇rüsle Karşılaştırmalı Mücadele Stratejı̇lerı̇. https://setav.org/assets/uploads/2020/04/A317.pdf, Erişim tarihi: 25.04.2020.
DÜNYA EKONOMİK FORUMU (2020). Lockdown is the world’s biggest psychological experiment-and we will pay the price. https://www.weforum.org/agenda/2020/04/this-is-the-psychological-side-of-the-covid-19-pandemic-that-were-ignoring/, Erişim tarihi: 01.04.2020.
DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ (2020a). COVID-2019 dahil, ortaya çıkan solunum yolu virüsleri: tanı yöntemleri, önleyici tedbirler, cevap ve kontrol. https://openwho.org/courses/introduction-to-Covid-19-TR, Erişim tarihi: 01.03.2020.
DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ (2020b). Coronavirus (COVID-19). https://covid19.who.int, Erişim tarihi: 28.05.2020.
EYGÜ, H., ve KARAMAN, S. (2013). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları Üzerine Bir Araştırma. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 36–59.
HALK SAĞLIĞI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (2020). COVID-19 (Yeni Koronavirüs Hastalığı) Nedir?. https://covid19bilgi.saglik.gov.tr/tr/covid-19-yeni-koronavirus-hastaligi-nedir, Erişim tarihi: 03.03.2020.
KARATAŞ, E. (2003). Yüz yüze ve uzaktan eğitimde öğrenme deneyimlerinin eşitliği. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 2(3), 91-104.
KILIÇ, S. (2013). Örnekleme Yöntemleri. Journal of Mood Disorders, 3(1), 44-6.
LEE, S. J., SRİNİVASAN, S., TRAİL, T., LEWİS, D., ve LOPEZ, S. (2011). Examining the relationship among student perception of support, course satisfaction, and learning outcomes in online learning. The Internet and Higher Education, 14(3), 158-163.
ÖZYÜREK, A., BEGDE, Z., YAVUZ, N. F., ve ÖZKAN, I. (2016). Uzaktan Eğitim Uygulamasının Öğrenci Bakış Açısına Göre Değerlendirilmesi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 592-605.
PARLAK, B. (2017). Dijital çağda eğitim: Olanaklar ve uygulamalar üzerine bir analiz. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(15), 1741-1759.
SİM, J. ve WRİGHT, C. (2002). Research in health care: concepts, designs and methods. United Kingdom, Cheltenham: Nelson Thornes Ltd.
TABACHNİCK, B. G., ve FİDELL, L. S. (2007). Using multivariate statistics (5th ed.). Boston, MA: Allyn & Bacon
TABACHNİCK, B.G. ve FİDELL, L.S. (2013). Using Multivariate Statistics (sixth ed.) Boston: Pearson
TELLİ, S. G., ve ALTUN, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
UNESCO (2020a). COVID-19 educational disruption and response. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse, Erişim tarihi: 17.03.2020.
UNESCO (2020b). UNESCO. (2020, 16 Nisan). UNESCO Futures of Education Commission urges planning ahead against increased inequalities in the aftermath of the Covid-19. https://en.unesco.org/news/unesco-futures-education-commission-urges-planning-ahead-against-increased-inequalities, Erişim tarihi: 07.03.2020.
VALLANCE, P. (2020). ‘If anyone tells you a date they’re using a crystal ball’: When can we really expect coronavirus to end?. https://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/coronavirus-when-will-it-end-date-outbreak-stop-a9414196.html, Erişim tarihi: 04.03.2020.
YAZICIOĞLU, Y. ve ERDOĞAN, S. (2007). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
YILDIZ, C. (2020). 20 soruda yeni tip Koronavirüs/Covid-19 hakkında her şey. https://t24.com.tr/haber/20-soruda-yeni-tip-koronavirus-covid-19-hakkinda-her-sey,868277, Erişim tarihi: 04.04.2020.
YZIZ, I. ve CRAVER, T. (2020). Closed due to coronavirus: List of activities and state shutdowns over COVID-19 outbreak concerns. https://www.cbsnews.com/news/closed-due-to-coronavirus-list-of-activities-and-state-shutdowns-over-covid-19-outbreak-concerns/, Erişim tarihi: 05.03.2020.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2020 Holistence Publications
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Yazarlar, makale Journal of Awareness’de yayınlanmak üzere kabul edildiğinde.makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.