TÜKETİCİLERİN ONLINE SATIN ALMA DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER: GÖKÇEADA ÖRNEĞİ


Özet Görüntüleme: 726 / PDF İndirme: 252

Yazarlar

  • Yağmur AKARSU Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi/TÜRKİYE
  • Nur DİLBAZ ALACAHAN Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi/TÜRKİYE

DOI:

https://doi.org/10.15637/jlecon.254

Anahtar Kelimeler:

Tüketici- Tüketici Davranışı- Online Alışveriş- Gökçeada

Özet

Dünyada teknolojik gelişmelere bağlı olarak hızla kullanımı yaygınlaşan internet, online alışverişte de son zamanlarda etkisini göstermektedir. Online alışverişin sağladığı birçok imkandan faydalanmak isteyen tüketiciler geleneksel pazarları bırakarak online alışverişe yönelmişlerdir. Bu çalışma, Gökçeada’da yaşayan tüketicilerin online alışveriş yapma süreçlerine etki eden faktörleri belirlemek ve bu faktörlere etki eden tüketici görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Gökçeada’da yaşayan 361 tüketiciye yüz yüze anket olarak uygulanmıştır. Anketler SPSS istatistiki paket programıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, Gökçeada nüfusunun %5’i internete bağlanmazken,%95’i çeşitli amaçlar ile genel amaçlı internet kullanımı olarak internete bağlandığı ölçülmüştür. Gökçeada’daki tüketicilerin %47’si online tüketim alışkanlıkları olduğunu internet üzerinden çeşitli mal ve hizmet aldıklarını belirtirken, nüfusun %53’ü internet üzerinden alışveriş yapmamaktadır. Ayrıca, Gökçeada’da ikamet edenlerin %47’si Gökçeada’da alışveriş imkanı kısıtlı olduğu için online alışveriş yapmayı tercih ederken, online alışveriş yapmama nedenlerinin arasında ilk sırayı %40 ile kişilerin kimlik bilgilerini paylaşmak istememesi gelmektedir.  

Jel Kodları: D10, D11, D12

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Referanslar

BAŞ, M., ŞAHİN, Ş., (2013), “Yabancı Marka İsimlerinin İnternet Tüketicisinin Satın Alma Davranışları Üzerine Etkisi: Teknolojik Ürünler Üzerine Bir Araştırma’’, İnternet Uygulamaları ve Yönetim Dergisi (IUYD), 4(2), 21-47.
COP, R., OYAN, D., (2010), “Küçük Yerleşim Yerlerindeki Tüketicilerin İnternetten Satın Alma Davranışları Üzerine Bir Uygulama’’, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 3(1), 98–115.
DÜGER, Y., KAHRAMAN, H., (2017), “Online Alışverişte Hizmet Kalitesinin ve Algılanan Değerin Müşteri Memnuniyeti ile Tekrar Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi’’, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(54), 819-826.
GÜLTAŞ, P., YILDIRIM, Y., (2016), “İnternetten Alışverişte Tüketici Davranışını Etkileyen Demografik Faktörler’’, Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 6(10), 32-50.
İŞLER, D., YARANGÜMELİOĞLU, D., GÜMÜLÜ, E., (2014), “Online Tüketici Satın Alma Davranışlarını Etkileyen Faktörlere Yönelik Bir Durum Değerlendirmesi: Isparta İlinde Bir Uygulama’’, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 6(3), 77-94.
JOOST C. F. de Winter and Dimitra Dodou,(2010), Five-Point Likert Items: t test versus Mann-Whitney-Wilcoxon, Department of BioMechanical Engineering, Delft University of Technology – 2-5-6 Volume 15, Number 11.
MÜRÜTSOY, M., (2013), “İnternet Tüketicisinin Satın Alma Davranışlarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma’’, Niğde Üniversitesi Yüksek Lisans Tezi, 1-144.
TUTAR, A., (2011), “İnternet Alışverişi Tüketici Davranışını Belirleyen Etmenler: Planlı Davranış Teorisi (Tpb) İle Ampirik Bir Test’’, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 12(1), 128-143.
YAYAR, R., SADAKLIOĞLU, H., (2012), “Kamu Çalışanlarının İnternetten Ürün Alma Davranışları Üzerine Bir Araştırma’’, Business and Economics Reserch Journal, 3(3), 145-147.
YILMAZ, C., TÜMTÜRK, A., (2015), “İnternet Üzerinden Alışveriş Niyetini Etkileyen Faktörlerin Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli Kullanarak İncelenmesi Ve Bir Model Önerisi’’, Celal Bayar Üniversitesi Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 22(2), 1-30.
http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=24862 (Erişim Tarihi: 20.02.2018).

İndir

Yayınlanmış

2018-07-31

Nasıl Atıf Yapılır

AKARSU, Y., & DİLBAZ ALACAHAN, N. (2018). TÜKETİCİLERİN ONLINE SATIN ALMA DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER: GÖKÇEADA ÖRNEĞİ. JOURNAL OF LIFE ECONOMICS, 5(3), 77–92. https://doi.org/10.15637/jlecon.254

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri