ROLE OF PRINTMAKING IN MEXICAN REVOLUTION

Supplementary Files

PDF (English)

Anahtar Kelimeler

Printmaking
Mexican Revolution
TGP
El Machete
LEAR

Nasıl Atıf Yapılır

UĞUZ, Özgür. (2019). ROLE OF PRINTMAKING IN MEXICAN REVOLUTION. JOURNAL OF ARTS, 2(4), 181–198. https://doi.org/10.31566/arts.2.013

Özet

  1. yüzyılın başında Meksika Sanatı, ülkede yaşanan politik süreçlerle yakın bir temas halinde olmuştur. Politik sürecin oldukça devingen bir yapı sergilediği ve iktidar mücadelesi içinde olan farklı odakların ortaya çıkması, süreç içerisinde yalnız Meksika halkını değil Meksika Sanatını da politize etmiştir. Sanatçıların hiçbir baskı altında olmadan kendi hür iradeleriyle üretimlerini politikleştirerek dahil oldukları bu süreç, 20. Yüzyılın ilk yarısında Meksika sanatını politik bir kimliğe büründürmüştür. Sanatçıların politize olması; sanatçının ve üretiminin, toplumsal kesim ile ilişki kurmasını oldukça önemli bir amaç haline getirmiştir. Baskıresimin çoğaltım ve yayılım olanağı ile sanatçılara sağladığı avantaj, baskıresmi süreç içerisinde önemli bir sanatsal ifade aracı haline getirmiştir. Baskıresmin üretim anlamında pratik bir yol sunması, üretimin düşük maliyetinin getirdiği ekonomik avantaj, sanatsal anlamda çeşitli alternatifler sunan zengin yapısı, baskıresmin Meksika Devrimi süresince sanatçılar tarafından tercih edilmesini sağlamış ve baskıresmi başat üretim yöntemlerinden biri haline getirmiştir.
https://doi.org/10.31566/arts.2.013

Referanslar

ADES, D. and MC CLEAN, A. (2009) Revolution on Paper - Mexican Prints 1910-1960, University of Texas Press, Austin, First edition
AZUELA, A., (1993) "El Machete and Frente a Frente: Art Committed to Social Justice in Mexico." Art Journal 52, no. 1: 82-87. doi:10.2307/777306.
CAPLOW, D., (1999) Leopoldo Méndez: Revolutionary Art and the Mexican Print: In Service of the People, University of Washington, First edition
CASTLEMAN, R., (1988) Prints of the 20th Century, Thames and Hudson, Revised and Expanded Edition, ISBN-10: 9780500202289
LEAR, J., (2014) Representing Workers, the Workers Represented, Third Text, 28:3, 235-255, DOI: 10.1080/09528822.2014.903605
LEAR, J., (2017) Picturing the Proletariat: Artists and Labor in Revolutionary Mexico, 1908–1940, University of Texas Press,
MCDONALD, M., “Printmaking in Mexico, 1900–1950.” In Heilbrunn Timeline of Art History. New York: The Metropolitan Museum of Art, 2000–. http://www.metmuseum.org/toah/hd/prmx/hd_prmx.htm September, 2016
MOORE, C., (2010), Propaganda Prints: A History of Art in the Service of Social and Political Change, A&C Black Publisher Limited, London
RİVERA M. S., (2018). The Workers of the National Graphic Workshop: From Union Struggles to State Centralization (1934-1940). Historia Mexicana, 68(2), 611-656. doi: http://dx.doi.org/10.24201/hm.v68i2.3747
URL-1. A movement in a Moment: The Mexican Renaissance’ https://uk.phaidon.com/agenda/art/articles/2016/july/06/a-movement-in-a-moment-the-mexican-renaissance/
URL-2. Los Talleres Grafıcos De La Nacıon, Jesús Orozco Castellanos, 1938, https://archivos.juridicas.unam.mx/www/bjv/libros/4/1679/13.pdf

Yazarlar, makale Journal of Arts'ta yayınlanmak üzere kabul edildiğinde. makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.

Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.

Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.