BENLİK ALGISININ SANATSAL İFADEYE ETKİSİ ÜZERİNE A/R/TOGRAFİK BİR ARAŞTIRMA

Supplementary Files

PDF

Anahtar Kelimeler

Benlik Algısı
Sanat Temelli Araştırma
A/R/Tografi
Sanat Eğitimi.

Nasıl Atıf Yapılır

TANYEL BAŞAR, Çiğdem, IŞIR, Öznur, & İNCE, M. (2019). BENLİK ALGISININ SANATSAL İFADEYE ETKİSİ ÜZERİNE A/R/TOGRAFİK BİR ARAŞTIRMA. JOURNAL OF ARTS, 2(4), 209–222. https://doi.org/10.31566/arts.2.015

Özet

Benlik algısı, bireylerin çevresi tarafından nasıl algılandığı, ne olduğu, nasıl olması gerektiği gibi düşüncelerini kendine özgü çözümlemesi ve değerlendirmesi olarak tanımlanabilir. Bu araştırma öğrencilerin bu yaşa kadar oluşturmuş oldukları kendilerine ilişkin algılarını sanatsal ifade araçlarıyla ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma öğrencinin kendisini tanıması, çözümlemesi ve yaptığı değerlendirmeyi sanatsal bir forma dönüştürebilmesi açısından önem taşımaktadır. 2014- 2015 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü lisans 3. Sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilen çalışma, 09.03.2015/28.03.2015 tarihleri arasındaki üç haftalık bir ders sürecini kapsamaktadır. Yöntem, nitel araştırma kapsamında sanat temelli araştırma biçimi olan sanatçı, araştırmacı ve eğitimci boyutunu da ele alan A/r/tografiye göre yapılandırılmıştır. Sanat temelli araştırma, eğitsel durumları ve öğrencilerin sanatsal çalışmalarını değerlendirmek, yorumlamak, çözümlemek için kullanılan bir yaklaşımdır. Veri toplama aracı olarak öğrenci bilgi formları, açık uçlu sorular ve öğrenci ürünleri kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir.

https://doi.org/10.31566/arts.2.015

Referanslar

BAYAT, B. (2003). Bireylerin Benlik Algısı Sistemi ve Bu Sistemin Davranışları Üzerindeki Rolü, Gazi Üniversitesi. D.D.B.F. Kamu-Ds; c:7
DENZİN, N. K., & LİNCOLN, Y.S. (2005). The sage handbook of qualitative research (3rd ed.). Thou- sand Oaks, CA: Sage Publications.
ERİŞTİ, S. D. (2012). Üstün Yetenekli Öğrencilerin Görsel Anlatımlarında Geleceğin Dünyasına ve Teknolojisine İlişkin Algıları. Türk Üstün Zekâ ve Eğitim Dergisi. 2 (2), 102-117.
KESER, N., ve NARİN, H. (2017). Sanat Temelli Bir Soruşturma Yöntemi: A/R/Tografi. HUMANITAS-Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 5(10), 193-203.
WİEBE, S. & SMİTH, C. (2016). A/r/tography and Teacher Education in the 21st Century. McGill Journal of Education , 51(3), 1163–1178. doi:10.7202/1039633ar
YILMAZ, S. (2011). Güzel Sanatlar Eğitiminde Gelişen ve Değişen Kavramlar ve Tanımlar. Başkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi 1. Sanat Eğitim Tasarımı Sempozyumu: Dün Bugün Gelecek, Ankara

Yazarlar, makale Journal of Arts'ta yayınlanmak üzere kabul edildiğinde. makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.

Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.

Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.