BİR MÜZİK FİLOZOFU OLARAK SCHOPENHAUER

Supplementary Files

PDF

Anahtar Kelimeler

Schopenhauer, Müzik felsefesi, Sanat Felsefesi, Estetik

Nasıl Atıf Yapılır

ERENÖZLÜ, S. S. (2019). BİR MÜZİK FİLOZOFU OLARAK SCHOPENHAUER. JOURNAL OF ARTS, 2(3), 129–140. https://doi.org/10.31566/arts.2.009

Özet

Sanat felsefesi veya daha genel olarak estetik doktrinler, Antik Yunandan beri felsefenin temel konularının belirlendiği tartışmalardan oluşmaktadır. Güzelin ne olduğunun araştırılmasına yönelik olan çalışmalar Antikçağda başlamış, ancak Kant’ın Yargı Yetisinin Eleştirisi’yle birlikte sistemli bir şekilde ele alınmıştır. Schopenhauer’dan önce estetik konusuyla ilgilenen filozoflar, ayrı bir müzik felsefesi ortaya koymak gibi bir ihtiyaç içinde olmadan, müzik sanatını kendi sistemlerinin içerisinde tutarlı bir şekilde ele almışlardır. Bu filozofların düşünceleri, müzik felsefesi literatürünün ilk çalışmaları olarak, alanında bir temel oluşturduğu kabul edilebilir.

Bu çalışmada; Schopenhauer’un müzikle ilgili düşüncelerinde kendisinden önceki filozoflardan nasıl etkilendiği, onlara yönelttiği eleştiriler ve konuyla ilgili iddialarının müzik felsefesindeki yeri araştırılacaktır. Bununla birlikte Schopenhauer’un müzikle ilgili düşüncelerinin, bir müzik felsefesi adını alması için olanaklı olup olmadığının da araştırılması üzerinde durulacaktır.

https://doi.org/10.31566/arts.2.009

Referanslar

Cartwright, D. E. (2014). Scopenhauer. (Çev. Erduman, S.) İstanbul: İşbankası.
Chadwick, H. (1998). Boethius. The Consolations of Music, Logic, Theology, and Philosophy. Oxford Universty Press.
Erenözlü, S.S. (2019). Kant Estetiğinin Modern Düşüncede Eleştirisi, Doktora Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Green, L. D. (1930). Schopenhauer and Music. Oxford Universty Press, The Musical Quarterly. Vol.16 No:2.
Hegel, G.W.F. (2011). Tinin Görüngübilmi. (Çev. Yardımlı, A.) İstanbul: İdea Yayınevi.
Hegel, G.W.F. (2004). Introductory Lectures on Aesthetics. (Trans. B. Bosanquet). London: Penguin Books.
Herakleitos. (2016). Fragmanlar. (Çev. Akgün, A.) İstanbul: Kabalcı Yayınları.
Işım, M. A. (1976). Upanişadlar. İstanbul: Dergah Yayınları.
Kant, I. (1952). The Critique of Judgement. (Trans. J. C. Meredith). Oxford University Press.
Kivy, P. (2010). Introduction to a Philosophy of Music. Oxford University Press.
Lukacs, G. (2001). Estetik. III.(Çev. Cemal, A.) Istanbul: Payel.
Merrick, P. (1987). Revolution and Religion in the Music of Liszt. Cambridge University Press.
Saunders, T.B. (2006). Schopenhauer. (Çev. Aydoğan, A.) İstanbul: Say.
Schopenhauer, A. (2009). İsteme Ve Tasarım Olarak Dünya. (Çev. Özyaşar, L.) İstanbul: Biblos.
Schopenhauer, A. (2000). Parerga and Paralipomena. (trans. Payne, E.F.J.). Oxford Universty Press.
Schopenhauer. A. (2013). Güzelin Metafiziği. (Çev. Aydoğan, A.) İstanbul: Say
Shiner, L. (2013). Sanatın İcadı Bir Kültür Tarihi. (Çev. Türkmen, İ.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Sans, E. (2006). Schopenhauer. (Çev. Ergüden, I.) Ankara: Dost.
Tunalı, İ. (2008). Grek Estetik’i. Ankara: Remzi Kitabevi.
Webern, A. (1998). Yeni Müziğe Doğru. (Çev. Bucak, A.) İstanbul: Pan Yayıncılık.

Yazarlar, makale Journal of Arts'ta yayınlanmak üzere kabul edildiğinde. makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.

Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.

Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.