GEÇMİŞİN VE METAMORFOZUN İZİNDE BİR SANATÇI: JAN FABRE

Supplementary Files

PDF

Anahtar Kelimeler

Jan Fabre, metamorfoz, doğa, böcek, göstergelerarasılık

Nasıl Atıf Yapılır

KOZLU İSMAİLOĞLU, D., & KORKMAZ, F. D. (2018). GEÇMİŞİN VE METAMORFOZUN İZİNDE BİR SANATÇI: JAN FABRE. JOURNAL OF ARTS, 1(3), 9–22. https://doi.org/10.31566/arts.2018345689

Özet

Sanat, bilimsel ve kültürel yapıyı etkilerken çeşitli kaynaklara başvurur ya da bunlardan esinlenir. Sanatın başvuru yaptığı ve birçok sanatçının yapısını araştırarak dünyevi ve metafizik çözümlemeler yapmak için uğraş verdiği başlıca kaynaklardan birisi de doğadır. Metamorfoz da bu anlamda sanatın doğadan yola çıkarak yararlandığı alanlardandır. Günümüz sanatında üretimleri ile içinde bulunduğu zamanı etkileyen ve metamorfozu kullanan önemli isimlerden Jan Fabre, çizimler ve heykeller ile başlayan sanat sürecine farklı disiplinleri bir araya getiren çalışmaları ve tiyatro ile devam eder.

Fabre’ın sanat anlayışı iki ana eksen üzerinden ve bunlara tutunan bağlamlar çerçevesinde okunabilir. Geçmiş ve metamorfoz üzerine kurulan bu eksenlere yaşam, ölüm, güzellik, doğa, akıl, his, hafıza, bellek, yaşamın sıkıntıları, fiziksel dayanıklılık gibi kavramlar eşlik eder. Sanatçı, çalışmalarında geçmişin izlerine, ustaların eserlerine göndermelerde bulunurken aynı zamanda hem kavramsal olarak hem de yapıtlar üzerinde metamorfozu kullanır. Bu makalede yöntem olarak alanyazın taraması, sanatçının çalışmaları hakkında ki görüşleri ve üretimlerinin yorumlanması kullanılacaktır.

 

https://doi.org/10.31566/arts.2018345689

Referanslar

Aktulum, K. (2005). Metinlerarası İlişkiler, Ankara: Öteki Yayınevi.
Aktulum, K. (2011). Metinlerarasılık/Göstergelerarasılık, Ankara: Kanguru Yayınları.
Amy, M. (2004). Measuring the Clouds: A Conversation with Jan Fabre.
http://www.sculpture.org/documents/scmag04/march04/fabre/fabre.shtml
[Erişim Tarihi: 05.09.2013].
Anon (2008). Jan Fabre at the Louvre The Angel of the Metamorphosis, http://www.codart.nl/images/FRParisLouvre2008JanFabre.pdf [ Erişim Tarihi: 16.09.2013].
Beyst, S. (2008). More Masterpieces of Jan Fabre. http://d-sites.net/english/fabremore.html [Erişim Tarihi: 07.02.2016].
Dries, L. (t.y.), Jan Fabre Metamorphology. http://www2.eur.nl/fw/cfk/InterAkta/InterAkta%204/PDF/art.lvdd.ia4.pdf [Erişim Tarihi: 16.09.2013].
Dries, L., Crombez, T. (2010). “Jan Fabre and tg STAN: Two Models of Postdramatic Theatre in the Avant-Garde Tradition”, Contemporary Theatre Review (20:4): 421-431, ISSN: 1048-6801 (Print) 1477-2264 (Online) Journal. homepage: http://www.tandfonline.com/loi/gctr20, 10486801%2E2010%2E505767.pdf [Erişim Tarihi: 21.12.2015].
Farago, F. (2011). Sanat, (Ö. Doğan, Çev.). Ankara: Doğu-Batı Yayınları.
Günay, V. Doğan (2013). “Dalgalı Deniz Fenerlerinde Yüzebilmek”, Yedi: Sanat, Tasarım Ve Bilim Dergisi, (9):75-80.
Türk Dil Kurumu, (2016). “Metamorfoz”, Bilim ve Sanat Terimleri Ana Sözlüğü, http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_bilimsanat&arama=kelime&guid=TDK.GTS.56dc7f4c2cf612.21578578 [Erişim Tarihi: 27.02.2016].
Wikipedia, (2016). Ghent Altarpiece, https://en.wikipedia.org/wiki/Ghent_Altarpiece [erişim tarihi: 07.02.2016].
URL-1, (t.y.). Heaven Delight, http://www.ilovebelgium.be/heaven-delight, [Erişim Tarihi: 04.09.2012].
URL-2 (t.y.). I am Blood. http://janfabre.be/troubleyn/en/performance/i-am-blood/ [Erişim Tarihi: 05.03.2016].
URL-3. (t.y.). History of Tears. http://janfabre.be/troubleyn/en/performance/history-of-tears/ [Erişim Tarihi: 05.03.2016].
URL-4. (t.y.). The King of Plagiarism. http://janfabre.be/troubleyn/en/performance/the-king-of-plagiarism/ [Erişim Tarihi: 05.03.2016].
URL-5 (t.y.). Requiem for a Metamorfoses. http://janfabre.be/troubleyn/en/performance/requiem-for-a-metamorfoses/ [Erişim Tarihi: 05.03.2016].

Yazarlar, makale Journal of Arts'ta yayınlanmak üzere kabul edildiğinde. makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.

Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.

Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.