Amerikan Rüyası ve Kitsch: Grafik tasarımda idealize edilmiş yaşam tarzları
Özet Görüntüleme: 12 / PDF İndirme: 0
DOI:
https://doi.org/10.31566/arts.2657Anahtar Kelimeler:
Kitsch Estetiği- Amerikan Rüyası- Tüketim Kültürü- Grafik TasarımÖzet
Bu makale, Amerikan Rüyası ile kitsch estetiği arasındaki ilişkiyi grafik tasarım bağlamında incelemektedir. Kitsch, popüler kültür ve tüketim toplumu içinde estetik açıdan basit, erişilebilir ve dikkat çekici bir görsellik sunan bir ifade biçimi olarak öne çıkmaktadır. Amerikan Rüyası ise bireysel başarı, maddi refah ve sosyal ilerleme idealleri üzerine inşa edilmiş bir kavramdır. Çalışma, Amerikan Rüyası’nın grafik tasarımda kitsch estetiğiyle birleşerek idealize edilmiş yaşam tarzlarını nasıl şekillendirdiğini ve bu etkileşimin tüketim kültürü üzerindeki etkilerini analiz etmeyi hedeflemektedir.
Bu bağlamda, çalışmada kitsch kavramının tarihsel ve estetik temelleri ele alınmış, 20. yüzyıl Amerika’sında tüketim kültürünün yükselişiyle birlikte gelişen kitsch tasarım anlayışı detaylandırılmıştır. Ayrıca, 1950’ler Amerikan reklam görselleri ile Norman Rockwell gibi önemli sanatçıların eserleri üzerinden Amerikan Rüyası’nın görsel temsil biçimleri incelenmiştir. Literatür ve eser incelemesi ile oluşturulan bu çalışma, Amerikan Rüyası’nın idealizasyonunun kitsch estetiği ile birleşerek popüler bir iletişim dili oluşturduğunu ve bu dilin tüketim kültürüne katkıda bulunduğunu ortaya koymaktadır. Çalışma, grafik tasarımın bu kesişim noktasında bir ifade aracı olarak nasıl işlev gördüğünü tartışmakta ve kitschin toplumsal ve estetik dinamiklere etkilerini değerlendirmektedir.
İndirmeler
Referanslar
ASHBY, C. (2022). Art Nouveau Art, Architecture and Design in Transformation. Bloomsbury Publishing Plc.
BOUCHER, D. (2013). The 1950s American Home. Shire Publications.
CALINESCU, M. (1987). Five Faces of Modernity. Duke University Press.
COHEN, L. (2008). A Consumers’ Republic: The Politics of Mass Consumption in Postwar America. New York: Alfred A. Knopf.
FRANK, B. (1989). Norman Rockwell’s American Family. Prospects, Crescent Books, New York.
GRAEBNER, W. (1997). Norman Rockwell and American Mass Culture: The Crisis of Representation in the Great Depression. Prospects.
GREYSER, S.A. VE BAUER, R.A. (1966). Americans and Advertising: Thirty Years of Public Opinion. The Public Opinion Quarterly, Vol. 30, No. 1 (Spring, 1966), pp. 69-78.
HEIMAN, J. (2002). 60s All-American Ads. Taschen America Llc. In Merriam-Webster Dictionary. (2024). American Dream. https://www.merriam-webster.com/dictionary//American%20dream. Erişim tarihi: 04.12.2024.
In Merriam-Webster Dictionary. (2024). Kitsch. https://www.merriam-webster.com/dictionary/kitsch. Erişim tarihi: 04.12.2024.
INNES, C. (2005). Designing Modern America: Broadway to Main Street. Yale University Press.
KULKA, T. (2002). Kitsch and Art. The Pennsylvania State University Press.
LUCIE-SMITH, E. (1984). The Thames and Hudson Dictionary of Art Terms. London, Thames and Hudson.
MARCHAND, R. (1985). Advertising the American Dream: Making Way for Modernity, 1920-1940. University of California Press.
MEGGS, P. B. (2016). A History of Graphic Design. 3rd ed. New York, John Wiley & Sons.
MEIKLE, J.L. (2005). Design in the USA. Oxford History of Art.
NALBANTOĞLU, H. Ü. (2007). “Âlem kitsch olmuş, biz n’apalım.” Adorno, kültür, sanat. Toplum ve Bilim, 110, 92.
ÖRS, M. (2017). Günümüz Toplumunda Reklam Sanat İlişkisi. Thyke Sanat ve Tasarım Dergisi, 3, s. 142-158.
ROBINSON, M. (2013). Art Deco: The Golden Age of Graphic Art & Illustration. Metro Books.
UYAN, Ö. (2024). Aubrey Vincent Beardsley’nin İllüstrasyonları ve Kontrast Kullanımı. Grafik Çalışmaları, Afyonkarahisar: Yaz Yayınları. E-ISBN: 978-625-6104-33-4.
YARDIMCI, İ. (2001). Sanatta Kitsch Kavramı. Anadolu Sanat Dergisi, 28, s. 163-168
Ek Dosyalar
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2025 Holistence Publications
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Yazarlar, makale Journal of Arts'ta yayınlanmak üzere kabul edildiğinde. makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.