Romantizm’den Postmodernizm’e sanatta doğanın tasviri

Supplementary Files

PDF

Anahtar Kelimeler

Manzara
Doğa
Romantizm
Modernizm
Postmodernizm

Nasıl Atıf Yapılır

Karakurt, E. (2024). Romantizm’den Postmodernizm’e sanatta doğanın tasviri. JOURNAL OF ARTS, 7(3), 149–160. https://doi.org/10.31566/arts.2492

Özet

Doğa, insanlık tarihi boyunca sanatçıların temel esin kaynaklarının başında gelmiştir. Dünya’nın uğradığı değişimle doğanın uğradığı değişim paralel bir seyir izlemektedir. Doğanın resimlerde nasıl ele alındığı ise dönemlerin çeşitli dinamiklerine bağlıdır. Toplumsal, düşünsel, siyasi, ekonomik tüm olaylar insanın görme biçimlerini etkilemiştir. Doğanın insan hayatında nerede ve nasıl konumlandırıldığı her dönem sanatçıların eserlerinde yansımasını bulmuştur. Bu çalışmada, tarihsel bir gelişim çizgisinde Romantizm’den Postmodernizm’e kadar olan süreçte Batı sanatında doğanın ele alınış biçimlerinde görülen değişim belirli sanat eserleri üzerinden tahlil edilmiştir.

https://doi.org/10.31566/arts.2492

Referanslar

ALAN SÜMER, B. (2019). Schelling Felsefesinde Romantizm ve Doğa-Sanat İlişkisi. Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi. Sayı:27. 263-380.

DELEUZE, G. (2020). Francis Bacon Duyumsamanın Mantığı. Çev. C. Batukan ve E. Erbay. İstanbul: Norgunk Yayıncılık.

ERBAŞ, B. (2022). Resim Sanatında Sürrealizm Akımının Etkisinde Peyzaj (Yüksek lisans tezi, Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi).

GÖKTEPE, M. (2020). Romantizm Sanat Akımı ve Sanatçıları Üzerine Bir Değerlendirme. Sanat Dergisi. 3 (1), 45-66.

GÜL, E. (2016). Caspar David Friedrich’in Romantizmi. Düşünüyorum Dergisi. 69(3-7).

İLDEN, S. BİRİNCİ, M. (2022). Umberto Boccioni’nin Eserlerinde Hız ve Hareket. Jia Journal Dergisi. Sayı:9, Mart 2022, s. 91-104.

KRAUSSE, A. C. (2005). Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü. Çev. D. Zaptcıoğlu. Literatür Yayıncılık

PEHLİVAN, B. (2021). 19. Yüzyıl Fransız Resminde Manzara. Sanat Dergisi. (37), 174-199.

RZAYEV, R. (2017). Türk Resim Sanatında Doğa Soyutlamaları. Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi.

SAYGI, S. (2016). Çağdaş Sanatta Doğa Algısı ve Ekolojik Farkındalık. Sanat- Tasarım Dergisi. (7), 7-13.

MUTLU, A., & DEDE, B. (2022). Sanat’ta Köklü Değişimin Mimarı Cezanne. Journal of Social Dergisi. 8 (57). 1332-1337.

TAŞTAN, T. R. (2021). Robert Rauschenberg’in Kombine Serisi’nde (1954-1964) Buluntu Nesnelerin Dönüşümü. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 728-753.

TURANİ, A. (2022). Dünya Sanat Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi A.Ş.

WORRINGER, W. (2017). Soyutlama ve Özdeşleyim. Çev. İ. Tunalı. İstanbul: Hayalperest Yayınevi.

YILMAZ, S. (2012). 1950 Sonrası Sanat Akımlarının Gelişiminde Robert Rauschenberg'in Etkileri. Sanat ve Tasarım Dergisi, 1(10), 113-127.

Creative Commons License

Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.

Telif Hakkı (c) 2024 Holistence Publications

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.