Alexandre Tansman’ın gitar müziklerindeki eklektisizm üzerine bir inceleme; Scriabin'in teması üzerine varyasyonlar örneği

Supplementary Files

PDF

Anahtar Kelimeler

Tansman
Gitar müziği
Neoklasik
Skriabin
Varyasyon

Nasıl Atıf Yapılır

Birgül, H., & Böllü, O. (2024). Alexandre Tansman’ın gitar müziklerindeki eklektisizm üzerine bir inceleme; Scriabin’in teması üzerine varyasyonlar örneği. JOURNAL OF ARTS, 7(3), 125–133. https://doi.org/10.31566/arts.2406

Özet

Alexandre Tansman’ın gitar müzikleri bir enstrümanın yüzyıllar içinde gelişen repertuvarının farklı yüzlerine sahip çeşitli stillerin hakim olduğu müziklerdir. Bu özelliklerinin teorik ve pratik olarak incelenmesi icracıların anlatım derinliği kazanması ve yaratıcı bir performansın süreçlerine katkısı bakımından önemlidir. Bu çalışmada Tansman’ın tema ve varyasyon biçiminde yazdığı gitar müziği örneği katmanlı dili ve yapısı bakımdan ele alınacak, bestecinin gitar yazısına yaklaşımı araştırılacaktır.

https://doi.org/10.31566/arts.2406

Referanslar

ARTINA, L. (2023). Italian contributions to guitar music. In D. Martín-Gil (Ed.), The classical guitar in Spain, Portugal, Italy & Germany: A general approach to its history (pp. 123-132). Instituto Nacional de Artes Escénicas y Música (INAEM).

BONNEL C. (2002). Classical repertoire. In M. Stimpson (Ed.), The guitar (pp. 125-141). Oxford University Press.

BRANDAO, L. (2020). Investigating neoclassicism around Alexandre Tansman. Revista Vórtex, 8(3), 1-15.

CROSS P. B. (2019). Counterpoint and performance of guitar music – Historical and contemporary case studies (Unpublished doctoral dissertation). University of Queensland.

ENLOE, L. D. (2011). The technique and artistry of melodic phrasing in the Spanish guitar tradition (Unpublished doctoral dissertation). University of Georgia.

HERREO, I. G. (2023). Music written for guitar in Spain. In D. Martín-Gil (Ed.), The classical guitar in Spain, Portugal, Italy & Germany: A general approach to its history (pp. 99-111). Instituto Nacional de Artes Escénicas y Música (INAEM).

HYDE, M. M. (1996). Neoclassic and anachronistic impulses in twentieth-century music. Music Theory Spectrum, 18(2), 200-235.

PERSICHETTI, V. (1961). Twentieth-century harmony: Creative aspects and practice. W. W. Norton.

TANSMAN, M. (2018). La guitare dans la vie d'Alexandre Tansman. Editions Habanera.

Elektronik Kaynaklar

JANKI, A. (2020). Tradition and modernity in the music of Aleksander Tansman. Polish Music Journal, 4(1). https://polishmusic.usc.edu/research/publications/polish-music-journal/vol4no1/aleksander-tansman/ (Erişim tarihi: Aralık 2023)

DURAND-Salabert-Eschig. (t.y.). Alexandre Tansman. https://www.durand-salabert-eschig.com/en-GB/Composers/T/Tansman-Alexandre.aspx (Erişim tarihi: Ocak 2024)

SCORSER. (t.y.). Alexandre Tansman: Sonatine. http://en.instr.scorser.com/CC/All/Alexandre+Tansman/Sonatine.html

Creative Commons License

Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.

Telif Hakkı (c) 2024 Holistence Publications

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.