BATI MÜZİĞİ KEMAN EĞİTİMİNDE NİHAVEND MAKAMININ KULLANILABİLİRLİĞİNİN ARAŞTIRILMASI

Supplementary Files

PDF

Anahtar Kelimeler

Keman Eğitimi
Klasik Batı Müziği
Müzik

Nasıl Atıf Yapılır

ÇİT, U. (2020). BATI MÜZİĞİ KEMAN EĞİTİMİNDE NİHAVEND MAKAMININ KULLANILABİLİRLİĞİNİN ARAŞTIRILMASI. JOURNAL OF ARTS, 3(3), 265–280. https://doi.org/10.31566/arts.3.018

Özet

Müzik evrensel bir dildir. Bu sebeple insanların duygu ve düşüncelerini anlatabilmeleri için en iyi yollardan birisidir. Her canlının kendini ifade biçimi birbirinden farklıdır. Bu sebepten her kişi ve topluluğun da müziğe bakış açısı ve müziği icra etme şekli farklılık göstermektedir. Müzik eğitimi, müziğin birikimli ilerlemesi ve bunun sonucu olarak da hem ulusal hem de uluslararası müzik kültürüne katkı sağlaması açısından önemlidir. Müziği en iyi ifade eden çalgılardan biri olan keman, ülkemizde çok önemli bir yere sahiptir. Batı kültüründen ülkemize kazandırılan kemanın, ülkemizin zengin anlatım biçimi sayesinde bambaşka bir ton, çalım tekniği ve anlatım biçimine büründüğünü söylemek mümkündür. Çalışmamız, Türk Sanat Müziğinin icrasında “saz ve söz eserlerinin” özellikle Klasik Batı Müziği keman eğitimi sürecinde kullanılabilmesi yolunda gerekli koşulların ve materyallerin oluşturulması, Klasik Batı müziği başlangıç keman eğitiminde kullanılabilir hale gelmesi konularını irdelemektedir. Bu çalışmanın alanında birçok çalışmaya ihtiyaç duyulması sebebiyle, diğerlerine örnek ve öncülük yapması temennisi ve kanaatindeyiz.

https://doi.org/10.31566/arts.3.018

Referanslar

AKDENİZ, A. Ö. & AKDENİZ, H. B. (2018). Geleneksel Osmanlı/Türk Musikisinde Oda Müziği. Journal of Strategic Research in Social Science, 4 (4), 95-108.

AKDENİZ, A. Ö. & AKDENİZ, H. B. (2020). Nitelikli Keman Eğitiminde Öğretmen Faktörü̈. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(54), 1338-1347.

AKDENİZ, H.B. (2019). Keman Eğitimine Yeni Bir Yaklaşım. Ankara: Gece Kitaplığı. S:65-66

CEBECİ, S. (2010). Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri, (3. Basım). İstanbul: Alfa Yayıncılık.

ERTÜRK, S. (1997). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan.

GÜNAY, E. ve UÇAN, A. (1980). Çevreden Evrene Keman Eğitimi 1. Ankara: Yeni Dağarcık Yayınları.

GÜREL, M. (2016). Nubar Tekyay’a Ait Hüzzam Keman Taksimin Analiz. Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Sanat Tasarım ve Bilim Dergisi, Kış (1)

KALAYCIOĞLU, R. (1983). Türk Musikisi Bestekârları Külliyatı Serisi. İstanbul.

KLOTMAN, ROBERT H. (2000), Music Educators Journal, “Why String”, Vol. 87 Issue 3 P:44 Item: 3735869.

SAY, A. (2005). Müzik Ansiklopedisi. Cilt 1,2,3,4., s.106. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.

UÇAN, A. (2004). Keman. İstanbul: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.

UÇAN, A. (1994). Müzik Eğitimi. Kurtuluş̧ Matbaası. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.

YILMAZ, Z. (2007). Türk Musikisi Dersleri. İstanbul: Çağlar Musiki Yayınları.

Creative Commons License

Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.

Telif Hakkı (c) 2020 Holistence Publications

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.