KÜLTÜREL DEĞİŞİMLER İLİŞKİSİNDE POST-DİJİTAL SANAT: SINIR İHLALLERİ

Supplementary Files

PDF

Anahtar Kelimeler

Post-dijital sanat
post-dijital kültür
aksaklık sanatı
sanal gerçeklik sanatı

Nasıl Atıf Yapılır

GÜNEY, E. (2020). KÜLTÜREL DEĞİŞİMLER İLİŞKİSİNDE POST-DİJİTAL SANAT: SINIR İHLALLERİ . JOURNAL OF ARTS, 3(2), 129–142. https://doi.org/10.31566/arts.3.010

Özet

Günümüzde sanatın dinamik yapısı sanatçıların yeni arayışları ekseninde kültürel dönüşümler paralelliğinde seyrini devam ettirmektedir. Sanatın değişmez özelliklerinden olan “değişimin” kültür ile ilişkisi çözümlenmedikçe sanat olgusunu kavramanın güçleşeceği söylenebilir. Araştırmada, post-dijital süreçteki sanatçıların disiplinler arası yaklaşımları, ideolojik-hegemonik-politik unsurların bileşkesinde bilimsel-teknolojik gelişmeler ışığında değerlendirilmektedir. Günümüzde kültürel dönüşümlerdeki etkisi bilinen yeni teknolojilerin sanatın tanımında, sanatçının algısında, sanat eserinin biçim ve içeriğinde önemli açılımlara imkan sağladığı görülmektedir.

İletişim modellerinde, kurumsal işlemlerde, sosyalleşme çabalarında, eğlencede, oyunlarda gerçeğe tercih edilen ekran ara yüzlü sanal deneyimler yerini, artırılmış gerçeklik teknolojileri ile üç boyutlu mekan algısında yaşanan deneyimlere bırakmaktadır. Yapay zeka alanında gelişmeler yaşanmakta, insan makine birlikteliğine yönelik üstün insan projeleri sürdürülmektedir. Sanal-gerçek ve makine-insan arasındaki sınırlar eritilmeye çalışılmaktadır. Post-dijital sanatı bu uğraş alanlarıyla dönüşen kültürel yapı ilişkisinde açıklamak amaçlanmaktadır.

https://doi.org/10.31566/arts.3.010

Referanslar

ARP, J. HANS, 2018, DADALAND, (çev. N. Artun Altınyıldız ve diğerleri), İstanbul: İletişim Yayınları

ATASOY, N. & TÜKEL, U, İtalya’da Rönesans Sanatı https://docplayer.biz.tr/2598268-Italya-da-ronesans-sanati-nurhan-atasoy-usun-tukel.html (Erişim tarihi: 02 Mart 2020)

AYDIN, Ç. M, ,2002, Sanatta Eleştirellik, İstanbul: Beta Yayımları.

AYDINLI, İ. H., 2003, "Örgüt Kültürünün Yönetim Açısından Önemi", Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi, İstanbul, 5, (2), 79-99.

BİLGEN, H., 2014, Biyoteknoloji ve İnsan Hakları: Transhümanizm Hukuk Alanına Nasıl Girdi?. Erişim tarihi: 22.10.2017 http://www. medikalakademi.com.tr/biyoteknoloji-ve-insan-haklari-transhuemanizm-hukuk-alanina-nasil-girdi.

BOZKURT, M., 2012, "Video Sanatı: Performans, Enstalasyon ve Heykel", Yeni Medya Ve.... (Ed: Deniz Yengin), İstanbul: Anahtar Kitapları Yayınevi, 310-338.

CRAMER, F., 2014, “What is Post Digital?”, APRJA, 3 (1), 11-24

ÇITAK, E., 2014, “Postkolonyalizm ve Batı Sinemasında Doğu-Batı Ayrımına Yönelik Postkolonyal Öğeler”, Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (2), 561-578.

DEMİR, A. 2018, Ölümsüzlük ve Yapay Zekâ Bağlamında Trans-hümanizm AJIT-e: Online Academic Journal of Information Technology 9 (30), 95-104

HERMAN, J. W., 1952,‘‘Lives of Famous French Painters-From Ingres To Picasso’’. 1st printing. U.S.A: Cardinal

HUGO, V., 2006, Sefiller, (çev.Ali Çankırılı), Istanbul: Antik Dünya Klasikleri.

KOTERBAY, S. C. and ŁUKASZ, M., 2016, The New Aesthetic and Art: Constellations of the Postdigital, Institute of Network Cultures, Amsterdam

LOVEJOY. M., 2004, Digital Currents Art in the Electronic Age, London and New York: Routledge.

LULL, J., 2001, "Super Culture For The Communication Age" Culture in the Communication Age, London and New York: Routledge.

LUND, H., 2015, Make It Real & Get Dirty! Post-Digital Culture. http://post-digital-culture.org/wordpress/wp-content/uploads/2015/08/hlund_2015_make-it-real.pdf (Erişim Tarihi: 04 Mart 2020)

MARZEC A., 2018, Postdigital aesthetics - an art of imperfection, disturbances and disintegration Unframing Archives – Essays On Cinema And Visual Arts 31-42

OKTAY, A., 2004, Sanat ve Siyaset, Everest Yayınları, İstanbul.

ÖNEMLİ, S., 2017, Post Dijital Çağa Hazır mısınız? https://digitalage.com.tr/post-dijital-caga-hazir-misiniz/ (Erişim Tarihi: 04 Mart 2020)

FERHAT, S., 2016, “Dijital Dünyanın Gerçekliği, Gerçek Dünyanın Sanallığı Bir Dijital Medya Ürünü Olarak Sanal Gerçeklik” TRT Akademi Dergisi 1 (2), 724-746

SIMBELIS, V., 2018, “Humanizing Technology Through Post-Digital Art”, Doctoral Thesis,, KTH Royal Institute of Technology School of Electrical Engineering and Computer Science Media Technology and Interaction Design, Stockholm, Sweden

ŞATIR, S., 2004, Düşünmenin Öyküsü: Başlangıçta Bilgisizlik Ve Korku Vardı, İstanbul: Pan Yayıncılık.

TURANİ, A., 2001, Çağdaş Sanat Felsefesi, İstanbul: Remzi Kitapevi.

TÜRK, B., 2018, Post-Dijital Çağın Yenilikçi Tüketicileri, İnovasyon: Ekonomik ve Sosyal Eğilimler (editörler: Enes Emre Başar, Atakan Durmaz) Ankara: İmaj Yayınevi 1-26

TÜRKER, M., 2013, Vücudun Sınırlarını Zorlayan Sanatçı, https://m.bianet.org/biamag/sanat/143658-vucudunun-sinirlarini-zorlayan-sanatci (Erişim Tarihi: 19 Mart 2020)

VEGAS, D., 2019, Metaphone art Project http://metaphone.net/about/ (Erişim Tarihi: 23 Mart 2020)

VISCONTI, S., 2015, “Etkileyici Fotografik Aksaklık Sanatı (glitch art)”

https://www.yatzer.com/sabato-visconti/slideshow/14 (Erişim Tarihi: 24 Mart 2020)

YILMAZ, M., 2006, Modernizmden Postmodernizme Sanat, Ankara: ÜtopyaYayınevi.

ZHILYAEVA, A., 2017, “Artırılmış Gerçeklik Sanatı” https://www.annadreambrush.com/wiki/index.php?title=Anna_Zhilyaeva (Erişim Tarihi: 25 Mart 2020)

Creative Commons License

Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.

Telif Hakkı (c) 2020 Holistence Publications

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.