REKREASYON, GÜNDELİK YAŞAM KALİTESİNDE BİR MARKA; “BANA İYİ GELDİ”


Abstract views: 275 / PDF downloads: 164

Authors

  • Nefise BULGU Hacettepe University

Keywords:

Serbest zaman, rekreasyon, yaşam kalitesi, vatandaşlık, tüketim, kapitalizm

Abstract

Rekreasyon, bireyin gündelik yaşamına anlam veren, yaratıcılığını ve yeteneklerini keşfedip
geliştiren; aynı zamanda, toplumsal boyutta faydacılığının da göz ardı edilemeyeceği bir olgu olarak
yaşam kalitesi ile yakından ilişkilidir. Kökeni Latince “recreation” yeniden doğuş, yeniden
inşa/yapılanma sözcüğünden gelir. Çalışmada; farklı sosyal aktivite, fiziksel aktivite ve spora
katılanlarla (5 kadın, 3 erkek) yapılan derinlemesine görüşmeler aracılığıyla, bu aktivitelere yüklenen
anlamlar ile yaşam kalitelerine katkıları anlaşılmak istenmiştir. Günümüzde, bireyin bir zaman
dilimine sahip olması, iki konuyu gündeme taşır; a. rekreasyon aktiviteleri sivil toplumda bir
vatandaşlık hakkıdır; b. rekreasyon aktiviteleri bireyleri manipüle eden tüketime hizmet
etmektedir.Çalışmada; rekreasyon aktiviteleri bireysel bir vatandaşlık hakkı olarak sunulurken,
gündelik yaşamın manipülasyonu üzerinden tüketim kültürü aracılığı ile kurulan iktidara da dikkat
çekilmiştir. Görüşmeler sonucunda, rekreasyon aktivitelerine katılan bireylerin, güvensizlik ve stresle
başa çıkmasına; benzeşme ve sıradanlaşmaya direnmesine; sosyal ilişkiler ağına katılmasına, destek
verdiği belirlenmiştir.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2018-02-17

How to Cite

BULGU, N. (2018). REKREASYON, GÜNDELİK YAŞAM KALİTESİNDE BİR MARKA; “BANA İYİ GELDİ”. JOURNAL OF AWARENESS, 2(Special 1), 259–266. Retrieved from https://journals.gen.tr/index.php/joa/article/view/252

Issue

Section

Research Articles