REKREASYON, GÜNDELİK YAŞAM KALİTESİNDE BİR MARKA; “BANA İYİ GELDİ”


Özet Görüntüleme: 276 / PDF İndirme: 167

Yazarlar

  • Nefise BULGU Hacettepe Üniversitesi

Anahtar Kelimeler:

Serbest zaman- rekreasyon- yaşam kalitesi- vatandaşlık- tüketim- kapitalizm

Özet

Rekreasyon, bireyin gündelik yaşamına anlam veren, yaratıcılığını ve yeteneklerini keşfedip
geliştiren; aynı zamanda, toplumsal boyutta faydacılığının da göz ardı edilemeyeceği bir olgu olarak
yaşam kalitesi ile yakından ilişkilidir. Kökeni Latince “recreation” yeniden doğuş, yeniden
inşa/yapılanma sözcüğünden gelir. Çalışmada; farklı sosyal aktivite, fiziksel aktivite ve spora
katılanlarla (5 kadın, 3 erkek) yapılan derinlemesine görüşmeler aracılığıyla, bu aktivitelere yüklenen
anlamlar ile yaşam kalitelerine katkıları anlaşılmak istenmiştir. Günümüzde, bireyin bir zaman
dilimine sahip olması, iki konuyu gündeme taşır; a. rekreasyon aktiviteleri sivil toplumda bir
vatandaşlık hakkıdır; b. rekreasyon aktiviteleri bireyleri manipüle eden tüketime hizmet
etmektedir.Çalışmada; rekreasyon aktiviteleri bireysel bir vatandaşlık hakkı olarak sunulurken,
gündelik yaşamın manipülasyonu üzerinden tüketim kültürü aracılığı ile kurulan iktidara da dikkat
çekilmiştir. Görüşmeler sonucunda, rekreasyon aktivitelerine katılan bireylerin, güvensizlik ve stresle
başa çıkmasına; benzeşme ve sıradanlaşmaya direnmesine; sosyal ilişkiler ağına katılmasına, destek
verdiği belirlenmiştir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

2018-02-17

Nasıl Atıf Yapılır

BULGU, N. (2018). REKREASYON, GÜNDELİK YAŞAM KALİTESİNDE BİR MARKA; “BANA İYİ GELDİ”. JOURNAL OF AWARENESS, 2(Special 1), 259–266. Geliş tarihi gönderen https://journals.gen.tr/index.php/joa/article/view/252

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri