SPOR MEDYASINDA MCDONALDLAŞMA: SOKRATES DERGİ ÜZERİNE BİR İNCELEME


Özet Görüntüleme: 235 / PDF İndirme: 392

Yazarlar

  • Cumhur ASLAN Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi/TÜRKİYE
  • Ebru Melis TUMBUL Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi/TÜRKİYE

DOI:

https://doi.org/10.26809/joa.4.036

Anahtar Kelimeler:

Spor Medyası- McDonaldlaşma- Akılcılaştırma

Özet

Bu çalışma Socrates dergi incelemesi üzerinden spor medyasınında meydana gelen Mcdonaldlaşmayı ele almaktadır. Mcdonaldlaşma kavramı özellikle fastfood restoranlarının çalışma stratejilerinin dört temel unsur uygulanarak daha olumlu sonuçlara ulaşılacağını öne sürmektedir: verimlilik, hesaplanabilirlik, öngörülebilirlik ve denetim. Ancak bu dört unsurun yanında bir de eleştiri niteliği taşıyan akıldışı unsurları bulunmaktadır. Spor medyası da popüler kültür bakımından son dönemlerde ilgi gören bir medya türü olduğundan akılcılaştırma sürecinin bir parçası haline gelmiştir. Bu çalışmada da spor medyasının bir parçası olan Socrates dergi ve Socrates dergi youtube kanalının Mcdonaldlaşma prensipleri ile uyuştuğu iddia edilmekte ve örneklerle açıklanmaktadır. Çalışma sürecinde içerik analizi yapılmış, Socrates dergi yazarlarından Erman Yaşar ile görüşme sağlanmıştır.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Yazar Biyografisi

Cumhur ASLAN, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi/TÜRKİYE

Doç.Dr.,Genel Sosyoloji ve Metodoloji

Referanslar

FRANKLİN, B. (2003), “Mcjournalism: TheMcdonaldization Thesisand Junk Journalism”, Depertment of JournalismStudies, University of Sheffield, UK. https://www.unet.univie.ac.at/⁓a9807630/STEP6SS2006/Franklin.pdf, Erişim Tarihi: 23.12.2018.
RİTZER, G. (1996), “Toplumun Mcdonaldlaştırılması”, Çev. Şen Süer Kaya, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
RİTZER, G. (2011), “Küresel Dünya”, Çev. Melik Pekdemir, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
SAYGIN, A. U. (2016), “Futbolun Mcdonaldlaşmasına Katkı: Passolig”, Global Media Journal TR Edition.
SOLMAZ, B. ve AYDIN, B.O. (2012). “Popüler Kültür ve Spor Merkezlerine Yönelik Bir Araştırma”, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Sayı: 4, Sayfa: 68-82,
https://s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/39517937/5000006399-5000009057-1-PB.pdf , Erişim Tarihi: 13.12.2018
TALİMCİLER, A. (2008), “Futbol Değil İş: Endüstriyel Futbol” İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, Sayı 26, Sayfa 89-114, http://www.irfanerdogan.com/dergiweb2008/26/3ahmet.pdf , Erişim Tarihi: 11.12.2018
WEBER, M. (2004), ‘Sosyoloji Yazıları’, İletişim Yayınları, İstanbul.
SOCRATES DERGİ YOUTUBE KANALI: https://www.youtube.com/channel/UCvgwLFmnppZoPVBQJwPaNsA

İndir

Yayınlanmış

2019-10-31

Nasıl Atıf Yapılır

ASLAN, C., & TUMBUL, E. M. (2019). SPOR MEDYASINDA MCDONALDLAŞMA: SOKRATES DERGİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. JOURNAL OF AWARENESS, 4(4), 467–474. https://doi.org/10.26809/joa.4.036

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri