SPOR MEDYASINDA MCDONALDLAŞMA: SOKRATES DERGİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
Özet Görüntüleme: 235 / PDF İndirme: 392
DOI:
https://doi.org/10.26809/joa.4.036Anahtar Kelimeler:
Spor Medyası- McDonaldlaşma- AkılcılaştırmaÖzet
Bu çalışma Socrates dergi incelemesi üzerinden spor medyasınında meydana gelen Mcdonaldlaşmayı ele almaktadır. Mcdonaldlaşma kavramı özellikle fastfood restoranlarının çalışma stratejilerinin dört temel unsur uygulanarak daha olumlu sonuçlara ulaşılacağını öne sürmektedir: verimlilik, hesaplanabilirlik, öngörülebilirlik ve denetim. Ancak bu dört unsurun yanında bir de eleştiri niteliği taşıyan akıldışı unsurları bulunmaktadır. Spor medyası da popüler kültür bakımından son dönemlerde ilgi gören bir medya türü olduğundan akılcılaştırma sürecinin bir parçası haline gelmiştir. Bu çalışmada da spor medyasının bir parçası olan Socrates dergi ve Socrates dergi youtube kanalının Mcdonaldlaşma prensipleri ile uyuştuğu iddia edilmekte ve örneklerle açıklanmaktadır. Çalışma sürecinde içerik analizi yapılmış, Socrates dergi yazarlarından Erman Yaşar ile görüşme sağlanmıştır.
İndirmeler
Referanslar
RİTZER, G. (1996), “Toplumun Mcdonaldlaştırılması”, Çev. Şen Süer Kaya, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
RİTZER, G. (2011), “Küresel Dünya”, Çev. Melik Pekdemir, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
SAYGIN, A. U. (2016), “Futbolun Mcdonaldlaşmasına Katkı: Passolig”, Global Media Journal TR Edition.
SOLMAZ, B. ve AYDIN, B.O. (2012). “Popüler Kültür ve Spor Merkezlerine Yönelik Bir Araştırma”, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Sayı: 4, Sayfa: 68-82,
https://s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/39517937/5000006399-5000009057-1-PB.pdf , Erişim Tarihi: 13.12.2018
TALİMCİLER, A. (2008), “Futbol Değil İş: Endüstriyel Futbol” İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, Sayı 26, Sayfa 89-114, http://www.irfanerdogan.com/dergiweb2008/26/3ahmet.pdf , Erişim Tarihi: 11.12.2018
WEBER, M. (2004), ‘Sosyoloji Yazıları’, İletişim Yayınları, İstanbul.
SOCRATES DERGİ YOUTUBE KANALI: https://www.youtube.com/channel/UCvgwLFmnppZoPVBQJwPaNsA
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Yazarlar, makale Journal of Awareness’de yayınlanmak üzere kabul edildiğinde.makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.