TÖMER ÖĞRENCİLERİNİN KÜLTÜREL MİRAS VE KORUMA FARKINDALIĞI; ESKİŞEHİR ANADOLU ÜNİVERSİTESİ ÖRNEKLEMİ


Özet Görüntüleme: 178 / PDF İndirme: 195

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.26809/joa.4.015

Anahtar Kelimeler:

Kültürel Miras,  Koruma bilinci,  Farkındalık,  TÖMER öğrencileri,  Türkiye.

Özet

Türkiye; tarihi, kültürel mirasının çeşitliliği ve yoğunluğu ile önemli ülkelerden birisidir. Stratejik konumu, coğrafyası, kültürel çeşitliliği ve turizmiyle son yıllarda turistler için önemli bir merkez haline gelmiştir. Aynı zamanda Türkiye'deki üniversiteler, yabancı öğrenciler için eğitim alabilecekleri önemli bir pozisyona ulaşmıştır. Bu üniversiteler, yabancı öğrenciler için TÖMER’i (Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi) kurmuştur. Bir yabancı dili öğrenmek, sadece dilin kendisini değil, kültürün edinilmesini de kapsar.

Araştırmamızın amacı; Türkiye’de, Eskişehir Anadolu Üniversitesi’nde, TÖMER’den eğitim alan öğrencilerin küreselleşen dünyada hem şehir hem de ülke genelindeki kültürel miraslara olan ilgilerinin araştırılması ve değerlendirilmesidir.

 Bu merkezin, yabancı öğrencilere kültür mirasının tanıtılması konusunda ne denli katkı sağladığı, öğrencilerin inisiyatifleriyle kültür mirasına temasları ve kendi ülkelerinin kültürel miraslarını farkındalıkları konusunda sorular içeren anket, örneklem gruba uygulanmış ve sonuçları SPSS ile analiz edilmiş, frekans dağılımları oluşturulup yorumlanarak, kültürel miras ve koruma farkındalığının tespiti hedeflenmiştir. Sonuçların değerlendirilmesi ile her ülkeden gelen öğrencilerin birer kültür ataşesi olduğu fikriyle çeşitli önerilerde bulunulmuştur.

Anahtar Sözcükler:  Kültürel Miras,  Koruma bilinci,  Farkındalık,  TÖMER öğrencileri,  Türkiye.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Referanslar

Karaca Yılmaz, Ş., Akkuş, G., Şahbudak, E., ve Işkın, M. (2017), Kültürel Miras Farkındalığı: Cumhuriyet Üniversitesi Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama Çalışması, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 9 (16), 86-100.
Kaya, M. F., (2014), Uluslararası Öğrenci Hareketliliğinde Lider 6 Dünya Ülkesinin Yükseköğretim Tanıtım Uygulamaları Ve Türkiye Bursları Tanıtım Stratejisi İçin Bir Model Önerisi, Uzmanlık Tezi, T.C. Başbakanlık, Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı, ANKARA.
Gündüz, O., (2012), Uluslararası Burslu Öğrencilerin Türkiye’de Eğitim Görme Beklentileri Ve Kariyer Hedefleri, Uzmanlık Tezi, T.C. Başbakanlık, Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı, ANKARA.
Ünal, Z. G., (2014), Kültürel Mirasın Korunması, İstanbul Valiliği, İstanbul Proje Koordinasyon Birimi (İPKB), İstanbul.
Aksoy, A., (2012), Kültürel Miras Yönetimi, Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi, 978-975-06-1242-8.
Can, M., (2009), Kültürel Miras ve Müzecilik, Çalışma Raporu, Kültür ve Turizm Bakanlığı, 1-3.
Metin Basat, E., (2013), Somut ve Somut Olmayan Kültürel Mirası Birlikte Koruyabilmek, Milli Folklor, 25 (100), 61-71.
Sürücü, O. ve Başar, M. E., (2016), Kültürel Mirası Korumada Bir Farkındalık Aracı Olarak Sanal Gerçeklik, 4 (1), 13-26.
Education Indicators in Focus, (2013), OECD, Education Data, Education Evidence, Education Policy, Education Analysis, Education Statistics.
Özer, M., (2012). Türkiye’de Uluslararası Öğrenciler, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2 (1), 10-13.
Aliyev, R. ve Öğülmüş, S., (2016), Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Kültürlenme Düzeylerinin İncelenmesi, Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (1), 89-124.
Aydın, R., (2014), Küreselleşme ve Yükseköğretim.
Konai Helu, T., (2001), Towards Culturally İnclusive Teacher Education With Specific Reference To Oceania, International Education Journal, 2 (5).
Stephen, P. H., (1997), The Quality of Education in The Middle East and North Africa (Mena), Journal Educational Development, 17 (4), 449-466.
Chapman, D. W. & MIRIC, S. L., (2009), Education Quality in The Middle East. International Review of Education 55, 311–344.
Rahel, L. K., (2014), Promoting Public Awareness On The Existing Culture Heritage Tourism Sites: A Case Of Dar Es Salaam City.
Higher Education in Developing Countries Peril And Promise, (2000), Washington, D.C. U.S.A., 0-8213-4630-X
Halaç H. H., Bademci F. ve Çeliksoy M. A., (2017), TBF Uluslararası U16 Yıldız Erkekler Turnuvası İçin Konya’ya Gelen Takım Kafilelerinin, Kültürel Mirasa Temasının Değerlendirilmesi, The Journal of Academic Social Science Studies, 60, 267-279.

UNESCO, (1972), Dünya Kültürel ve Doğal Mirasının Korunmasına Dair Sözleşme
ICCROM, (1990), International Charter for Archaeological Heritage Management

URL-1 Bazarbayeva, L., (2018), Türkiye’nin Uluslararası Öğrenci Politikası [online], Uluslararası Öğrenci Dernekleri Federasyonu, https://www.udef.org.tr/tr/akademik-calismalar/ [Erişim Tarihi: 31 Ocak 2019]
URL-2 Türkiye Bursları [online], Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı (YTB), https://www.ytb.gov.tr/uluslararasi-ogrenciler/turkiye-burslari [Erişim Tarihi: 31 Ocak 2019].
URL-3 Türkiye Bursları Yönetmeliği, T.C. Cumhurbaşkanlığı Hukuk ve Mevzuat Genel Müdürlüğü, http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.19799&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=T%C3%BCrkiye%20Burslar%C4%B1%20Y%C3%B6netmeli%C4%9Fi [Erişim Tarihi: 4 Ocak 2019]
URL-4 Türkçe Öğretimi Çalışmaları, Başbakanlık Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı, https://www.ytb.gov.tr/uploads/resimler/kitaplar_pdf/ici.pdf [Erişim Tarihi: 31 Ocak 2019].
URL-5 Hakkımızda [online], Türkçe ve Yabancı Dil Uygulama ve Araştırma Merkezi, http://tomer.ankara.edu.tr/hakkimizda/ [Erişim Tarihi: 31 Ocak 2019].
URL-6 Anadolu Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama Ve Araştirma Merkezi Yönetmeliği, T.C. Cumhurbaşkanlığı Resmi Gazete, http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2016/07/20160714-3.htm [Erişim Tarihi: 31 Ocak 2019].
URL-7 Türkiye’de Uluslararası Öğrenciler [online], Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı, https://www.setav.org/turkiyede-uluslararasi-ogrenciler [Erişim Tarihi: 6 Ocak 2019].
URL-8 Higher Education in the Middle East and North Africa [online], Higher Education Web Publishing Ltd, https://www.universityworldnews.com [Erişim Tarihi: 7 Ocak 2019].
URL-9 Ayvalık’ta Kültürel Miras İçin Farkındalık Oluşturmak [online], http://karadiken.org/ayvalikta-kulturel-miras-icin-farkindalik-olusturmak/ [Erişim Tarihi: 28 Ocak 2019].
URL-10 Afrika Dünya Mirası Günü [online], http://dunyamirasi.com.tr/afrika-dunya-mirasi-gunu/ [Erişim Tarihi: 7 Ocak 2019].
URL-11 The Centre for Cultural Heritage Preservation (CCHP), http://www.cchp.ps/new/en/ [Erişim Tarihi: 10 Temmuz 2018].

İndir

Yayınlanmış

2019-04-30

Nasıl Atıf Yapılır

HALAÇ, H. H., MOKRANE, H., & TURAN, S. (2019). TÖMER ÖĞRENCİLERİNİN KÜLTÜREL MİRAS VE KORUMA FARKINDALIĞI; ESKİŞEHİR ANADOLU ÜNİVERSİTESİ ÖRNEKLEMİ. JOURNAL OF AWARENESS, 4(2), 185–204. https://doi.org/10.26809/joa.4.015

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri

Aynı yazar(lar)ın dergideki en çok okunan makaleleri