MERKEZİ HEKİM RANDEVU SİSTEMİNİN İŞLEYİŞİ İLE İLGİLİ MEDYAYA YANSIYAN HABERLERİN İÇERİK ANALİZİ
Özet Görüntüleme: 218 / PDF İndirme: 256
DOI:
https://doi.org/10.26809/joa.2018548670Özet
Günümüz sağlık hizmetleri profesyonel işletmecilik bakış açısı ile şekillenmekte, bu çerçevede organizasyonel ilerlemeler hız kazanmaktadır. Ülkemizde 2003 Sağlıkta Dönüşüm Programı ile beraber birçok yeni uygulamaya geçilmiştir. Sağlıkta Dönüşüm Projesinin en önemli uygulamalarından birisi de Merkezi Hekim Randevu Sistemi’dir.
Bu araştırmada medyaya yansıyan haberler analiz edilerek MHRS ile ilgili değerlendirmeler yapılması amaçlanmıştır. Bu amaçla Google arama motoruna ‘MHRS’ anahtar kelimesi girilerek elde edilen 13 haber analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda polikliniklerde bakılan hastaların muayene sürelerinde ve hastaların polikliniklere kabul edilme aralıklarında dalgalanmalar görülmekte, kullanım yaygınlığını artırabilmek amacıyla şivesel kamu spotları, afişler ve etkinlikler hazırlanmaktadır.
Londra'da düzenlenen Çağrı Merkezi Dünyası Ödülleri’nde (Contact Center World Awards) "Dünyanın en iyisi" seçilen MHRS’nin hasta ve hekim perspektifinden işleyişi ve saptanan sorunların çözümü konularında daha geniş çaplı araştırmalara ihtiyaç duyulmaktadır.
Anahtar kelimeler: Merkezi Hekim Randevu Sistemi
İndirmeler
Referanslar
Alagöz M., 2013, Kamu Hastanelerinde Kuyruk, Randevu Sistemleri: Merkezi Hastane Randevu Sistemi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Aydın, T., Aydın, A.Ş., Köksal, Ö., Özdemir, F., Kulaç, S., Bulut, M.,2010, Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Acil Servisine Başvuran Hastaların Özelliklerinin ve Acil Servis Çalışmalarının Değerlendirilmesi. Akademik Acil Tıp Dergisi, 163-168.
Bostan, S., Çiftçi, F., 2016, Sağlıkta Dönüşüm Programı Uygulamalarının Hastane Hizmetleri Üzerindeki Değişim Etkisi: Sağlık Çalışanlarının Görüşleri. SDÜ Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(2), 1-8
Kurşun, A., Kaygısız, E.G.,2018, Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) Uygulamalarına Yönelik Memnuniyet Ve Erişilebilirlik Düzeyinin Belirlenmesi, ACU Sağlık Bilimleri Dergisi, 9(4),401-409
Özata, M., 2009, Sağlik Bakanliği ve Sosyal Güvenlik Kurumu Tarafindan Yürütülen E-Sağlik Projelerinin Sağlik Hizmeti Sunumuna Etkileri. Journal of Azerbaijani Studies, 444-464.
Şahin Ş., 2013, Merkezi Hastane Randevu Sistemi Uygulamasının Etkinlik, Farkındalığının, Hasta Bekleme Süresine ve Memnuniyetine Etkisinin Ağız ve Diş Sağlığı Merkezinde Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, Okan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü
Toprak, C., 2013. Özel Sağlık Sektöründe İnovasyon: Özel Sağlık Sektöründe İnovasyon ve Finansal Performans İlişkisi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
Yıldızbaşı, E., Öztaş, D., Sanisoğlu, Y., Fırat, H., Yalçın H., Dağ Şeker,E., Doğusan5, A.R., Akçay, M.,2016, Bir Eğitim ve Araştırma Hastanesinde Merkezi Hekim Randevu Sistemini Kullanan Hastaların Memnuniyet Düzeylerinin Ölçülmesi, Ankara Medical Journal, 16(3), 293-302.
https://docplayer.biz.tr/568712-Mhrs-projesi-kullanim-kilavuzu-mhrs-projesi-uygulama-kullanim-kilavuzu.html [Erişim Tarihi:28.10.2018]
https://www.mhrs.gov.tr/Vatandas/haberler.xhtml?haberId=8 [Erişim Tarihi:24.10.2018]
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Yazarlar, makale Journal of Awareness’de yayınlanmak üzere kabul edildiğinde.makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.