TARİHİ VE KÜLTÜREL FARKINDALIK (NİĞDE’NİN TARİH VE KÜLTÜR KARINCALARI-2 PROJESİ ÖRNEĞİ)


Özet Görüntüleme: 370 / PDF İndirme: 249

Yazarlar

  • Eser KAHRAMAN Teacher
  • Ahmet KILIÇ
  • Cüneyt AKYOL

DOI:

https://doi.org/10.26809/joa.2018548679

Özet

Bu çalışmanın amacı, devlet ortaokullarında öğrenim gören öğrencilerin tarihi mekânlar ve kültürel eserlere karşı farkındalık düzeylerinin artırılması, koruma bilinci geliştirmesi, yaşadıkları çevredeki tarihi yapıları daha iyi tanımaları, kentlerindeki tarihi mekânları yerinde görüp farkındalık oluşturmak ve tarih-mekân ilişkisi kurmalarını sağlamaktır. Projenin hedef kitlesi, 2017-2018 eğitim öğretim yılında devlet okullarında eğitim gören ortaokul öğrencileridir. Öğrencilerin proje başlangıcında hazır bulunuşluklarını, Niğde’nin tarihi ve kültürel eserlerine dair bilgilerini ölçmek amacıyla ön test; projenin sonunda öğrencilere projeden edindikleri bilgileri ölçmeye yönelik son test uygulanmıştır. Ayrıca “Gün Sonu Değerlendirme” etkinlikleri ve bilim günlükleriyle öğrenciler projeyi değerlendirmişlerdir. Elde edilen veriler ışığında; öğrencilerin Niğde şehrinin tarihi ve kültürel eserlerine, coğrafi ve beşeri özelliklerine ilişkin bilgi düzeylerinin ve farkındalıklarının olumlu şekilde arttığı; gezerek, görerek, öğrenmekten keyif aldıkları, bu sayede sanat, tarih, kültür, alanlarına yönelik olumlu bir bakış açısı geliştirdikleri, sahip oldukları tarihi eser ve kültür varlıklarını korumaları-kollamalarına yönelik olumlu tutum geliştirdikleri görülmüştür.

Anahtar Kelimeler: Tarih, kültür, bilinç, farkındalık, Niğde.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Referanslar

KAYNAKÇA:
Akgün, Ş., 2000. Öğretmen ve Adaylarına Fen Bilgisi Öğretimi. Ankara: Pegem A.
Alkış, s. & Oğuzoğlu, Y., 2005. Ülkemiz Koşullarında Tarihi Çevre Eğitiminin Önemini ve Gerekliliğini Arttıran Etkenler. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 2, p. 18.
Bacanlı, H., 2006. Duyuşsal Davranış Eğitimi. ANKARA: Nobel Yayın Dağıtım..
Bağcı, İ., 2007. J. J. Rousseau, Emile ve Çocuğun Sosyal Eğitimi. Eğitim Klasikleri İncelemeleri (Edt. Bahri Ata ve İkram Bağcı) . %1 içindeAnkara: Pegem Yayıncılık, pp. 31-41.
Bayrakal, S., 2010. Tarihi Eser Bilinci, İlgisi ve Farkındalığı: Nevşehir Örneği. Sanat Tarihi Dergisi, 1(19).
Boland, B. M., 2002. “Historic Places: Common Graund for Teachers and Historians. OAH Magazine of History, 16(2).
Çıbık, e. & Emrahoğlu, N., 2008. Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Fen Bilgisi Dersinde Öğrencilerin Mantıksal Düşünme Becerilerinin Gelişimine Etkisi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2), pp. 51-56.
Deveci, H. & Çengelci, T., 2006. Sosyal Bilgiler Dersinde Duygusal Zekânın Geliştirilmesi. %1 içindeII. Sosyal Bilimler Kongresi Kitabı. basım yeri bilinmiyor:yazarı bilinmiyor, pp. 140-147.
Doğan, Y. & Sezer, G. O., 2009. A Factor Analysis Study on The Skills and Values Covered in The Social Studies Course. İlköğretim Online, Cilt 2, p. 8.
Erdem, M. & Akkoyunlu , B., 2002. İlköğretim-Online, 1(1), pp. 2-11.
Erdoğan, M., 2011. Ekoloji Temelli Yaz Doğa Eğitimi Programının İlköğretim Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Bilgi, Duyuşsal Eğilimler ve Sorumlu Davranışlarına Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 11(4), pp. 2223-2237.
Güler, M. & Ekinci, Y., 2010. Tarihi Çevre Korumanın Yönetsel Boyutu ve Alan Yönetimi. Çağdaş Yerel Yönetimler, 3(19), pp. 1-24.
İlter, İ., 2014. Çocuk Edebiyatı Aracılığıyla Sosyal Bilgilerin Matematikle Bütünleştirilmesi. International Journal of Human Scienses, p. 1118.
Kan, C., 2010. Sosyal Bilgiler Dersi ve Değerler Eğitimi. Milli Eğitim Dergisi, pp. 138-145.
MEB, 2005. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
Otluoğlu, R., 2004. Sosyal Bilgiler İzlencesine (programına) Bir Bakış. Toplumsallaşma, Kimlik ve Kişilik. %1 içinde I. Sosyal Bilimler Kongresi Kitabı. basım yeri bilinmiyor:yazarı bilinmiyor, pp. 290-300.
Öztürk, C., Keskin, S. & Otluoğlu, R., 2002. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Edebi Ürünler ve Yazılı Materyaller. ANKARA: Pegem.
Saban, A., 2002. Çoklu Zekâ Teorisi ve Eğitim. 2 dü. Ankara: Nobel Yayınları.
Safran, M., 2005. İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: M. E. B. Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
Stradling, R., 2003. 20. Yüzyıl Avrupa Tarihî Nasıl Öğretilmeli? (Çev. Ayfer Ünal). İstanbul: Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı.
URL-1, 2017. http://ttkb.meb.gov.tr. [Çevrimiçi]
Available at: http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx
[Erişildi: 08 01 2017].
Ünal, Ç., 2014. Sosyal Proje Geliştirme. %1 içindeANKARA: Pegem Akademi Yayınları.
Yazıcı, K., 2009. Yeni Zelanda Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Bu Programın Türkiye'deki Sosyal Bilgiler Öğretim Programı İle Karşılaştırılması. Selcuk University Social Sciences Institute Journal, p. 22.
Yılmaz, M., 2008. Psikoloji. Sosyal Bilgilerin Temelleri. Hegem Publish. (Mikro Publishing), pp. 87-106.

İndir

Yayınlanmış

2018-12-31

Nasıl Atıf Yapılır

KAHRAMAN, E., KILIÇ, A., & AKYOL, C. (2018). TARİHİ VE KÜLTÜREL FARKINDALIK (NİĞDE’NİN TARİH VE KÜLTÜR KARINCALARI-2 PROJESİ ÖRNEĞİ). JOURNAL OF AWARENESS, 3(Özel Sayı), 665–682. https://doi.org/10.26809/joa.2018548679

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri