MODA TASARIMINDA ULUSLARARASI FARKINDALIK YARATMA


Özet Görüntüleme: 165 / PDF İndirme: 234

Yazarlar

  • Ayşe CEYHAN Gazi Üniversitesi/TÜRKİYE
  • H. Fatma ŞENER Hacı Bayram Veli Üniversitesi/TÜRKİYE

DOI:

https://doi.org/10.26809/joa.2018548666

Özet

Moda tasarımında akla ilk olarak Milano, Paris, New York ve Londra gelmektedir. Moda tasarımı ile ilgili kurumlar ve kişiler bu şehirlerde verilmekte olan eğitimleri markaları, moda haftalarını, defileleri yakından takip etmektedirler. Moda tasarımının kültürel zenginliklerle olmazsa olmaz bir bağlantısı bulunmaktadır. Kültürel zenginlikler arttıkça moda tasarımda ilham kaynakları da doğru orantılı olarak artmaktadır. İstanbul, medeniyetlerin buluştuğu imparatorluklara başkentlik yapmış bir kent olmasının yanı sıra tarihi, kültürel ve sanatsal mirası ile moda tasarımına ilham verecek büyük bir potansiyele sahiptir. Bu kadar köklü bir kültüre, doğal güzelliklere sahip olmasına rağmen uluslararası alanda moda tasarımında İstanbul’un ön planda olmaması üzerinde durulması ve farkındalık yaratılması gereken bir konudur. 

Bu çalışmanın amacı İstanbul’un moda tasarımı konusunda kültürel ve tarihi mirasına dikkat çekerek farkındalık oluşturmaktır. Bu amaç doğrultusunda, kentin geçmişi ve bugünü moda tasarımında sağlayacağı katkılar ele alınarak bu zengin kültürel mirasın moda tasarıma ilham verecek dünya çapında tüm yönleriyle tanıtılması için gerekli olan unsurlar; sanat, müzik, mimari, sinema ve turizm başlıkları altında incelenmektedir.

Uluslararası alanda moda dünyasında ilk akla gelen merkezler arasında İstanbul’un bulunmasına katkı sağlaması açısından bu çalışmanın önemli olduğu düşünülmektedir.

Anahtar Kelimeler: İstanbul, Moda Tasarımı, Kültür, Sanat

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Referanslar

AYGÜL, Z., ÖZÜDOĞRU, Ş., 2014, Moda Tasarımcısı Olmak: ‘Yeni Mezun Moda Tasarımcıları Üzerine Söylemsel Bir Araştırma’, Mediterranean Journal of Humanities IV/2, 2014, 35-49
BİLGİLİ, A.E., 2011, Şehir ve Kültür İstanbul, Profil, İstanbul
HARMANKAYA, H., YILMAZ, A., ÇETİN, A., ERCAN, D.,2014, Moda ve Mimari, Zeitschrift für die Welt der Türken Journal of World of Turks, vol.6,no. 1(2014).
KOZOMAN SOM, S., 2010, İstanbul’da Moda Tasarım Sektörü,
https://tr.scribd.com/document/216365679/Istanbulda-Moda-Tasarim(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
KURTULMUŞ KIVANÇ, Ş., 2011, Kentsel Turizm İstanbul Örneği, Yüksek Lisans, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
OGUZ, B., 2011, Gusta ve Flaubert’in İstanbul Destinasyonu, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 8, 2011, 47-56
ŞAHBAZ, R.P., KILIÇLAR, A., 2009, Filmlerin ve Televizyon Dizilerinin Destinasyon İmajına Etkileri, İşletme Araştırmaları Dergisi, 1/1 (2009) 31-52
ŞARKAYA İÇELLİOĞLU, C., 2014, Kentler: Turizmi ve Marka Kentler Turizm Potansiyeli Açısından İstanbul’un Swot Analizi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2014 / 1,37-35
TOKUŞTEPE, M., 2011, Popüler Kültür Ögelerinin Yansıtıldığı, Televizyon Dizilerinin Lisans Düzeyinde Moda Tasarımı Eğitimi Alan Öğrencilerin Yaratıcılığına Etkisi, Yüksek Lisans, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
BMD, http://www.birlesmismarkalar.org.tr/kurumsal/faliyetler-250(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
İHKİB,https://www.ihkib.org.tr/tr/etkinlikler/etkinlik-takvimi/k-284(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
İstanbul Tarihi, https://tr.wikipedia.org/wiki/İstanbul_tarihi(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
Turquality, htpp://turquality.com/hakkımızda/turquality-nedir(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
URL-1,http://istshopfest(Erişim Tarihi: 16.12.2018).
URL-2, http://www.istanbulkulturturizm.gov.tr/TR-165066/tarihce.html(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
URL-3,http://www.kulturvarliklari.gov.tr/TR-4425/istanbulun-tarihi- alanlari.html(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
URL-4,http.www.istanbul.gov.tr/Files/ebulten/2016-8/iceriktarih.html,(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
URL-5, http://www.yesiltopuklar.com/istanbulun-moda-sehri-olma-cabasi.html,
(Erişim Tarihi. 16 Aralık 2018).
URL-6, https://modakariyeri.com/15-moda-sehri/,(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
URL-7, https://modakariyeri.com/moda-sehri-olmak/,(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
URL-8,https://circlelove.co/moda-nedir-moda-ve-sanat-iliskisi-nasil-kurulabilir/, (Erişim Tarihi. 16 Aralık 2018).
URL-9,http://m-milliyet-com-tr.cdn.ampprojet.org,(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
URL-10,https://onedio.com/haber/turk-dizilerinin-dunyanin-dort-bir-tarafini-saran-basarilari-ve-yabancilarin-ovguleri-730072,(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
URL-11,http://www.skylife.com/tr/2009-12/modanın-yeni-merkezi-istanbul-mu, (Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).

İndir

Yayınlanmış

2018-12-31

Nasıl Atıf Yapılır

CEYHAN, A., & ŞENER, H. F. (2018). MODA TASARIMINDA ULUSLARARASI FARKINDALIK YARATMA. JOURNAL OF AWARENESS, 3(Özel Sayı), 545–556. https://doi.org/10.26809/joa.2018548666

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri