MODA TASARIMINDA ULUSLARARASI FARKINDALIK YARATMA
Özet Görüntüleme: 165 / PDF İndirme: 234
DOI:
https://doi.org/10.26809/joa.2018548666Özet
Moda tasarımında akla ilk olarak Milano, Paris, New York ve Londra gelmektedir. Moda tasarımı ile ilgili kurumlar ve kişiler bu şehirlerde verilmekte olan eğitimleri markaları, moda haftalarını, defileleri yakından takip etmektedirler. Moda tasarımının kültürel zenginliklerle olmazsa olmaz bir bağlantısı bulunmaktadır. Kültürel zenginlikler arttıkça moda tasarımda ilham kaynakları da doğru orantılı olarak artmaktadır. İstanbul, medeniyetlerin buluştuğu imparatorluklara başkentlik yapmış bir kent olmasının yanı sıra tarihi, kültürel ve sanatsal mirası ile moda tasarımına ilham verecek büyük bir potansiyele sahiptir. Bu kadar köklü bir kültüre, doğal güzelliklere sahip olmasına rağmen uluslararası alanda moda tasarımında İstanbul’un ön planda olmaması üzerinde durulması ve farkındalık yaratılması gereken bir konudur.
Bu çalışmanın amacı İstanbul’un moda tasarımı konusunda kültürel ve tarihi mirasına dikkat çekerek farkındalık oluşturmaktır. Bu amaç doğrultusunda, kentin geçmişi ve bugünü moda tasarımında sağlayacağı katkılar ele alınarak bu zengin kültürel mirasın moda tasarıma ilham verecek dünya çapında tüm yönleriyle tanıtılması için gerekli olan unsurlar; sanat, müzik, mimari, sinema ve turizm başlıkları altında incelenmektedir.
Uluslararası alanda moda dünyasında ilk akla gelen merkezler arasında İstanbul’un bulunmasına katkı sağlaması açısından bu çalışmanın önemli olduğu düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler: İstanbul, Moda Tasarımı, Kültür, Sanat
İndirmeler
Referanslar
BİLGİLİ, A.E., 2011, Şehir ve Kültür İstanbul, Profil, İstanbul
HARMANKAYA, H., YILMAZ, A., ÇETİN, A., ERCAN, D.,2014, Moda ve Mimari, Zeitschrift für die Welt der Türken Journal of World of Turks, vol.6,no. 1(2014).
KOZOMAN SOM, S., 2010, İstanbul’da Moda Tasarım Sektörü,
https://tr.scribd.com/document/216365679/Istanbulda-Moda-Tasarim(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
KURTULMUŞ KIVANÇ, Ş., 2011, Kentsel Turizm İstanbul Örneği, Yüksek Lisans, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
OGUZ, B., 2011, Gusta ve Flaubert’in İstanbul Destinasyonu, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 8, 2011, 47-56
ŞAHBAZ, R.P., KILIÇLAR, A., 2009, Filmlerin ve Televizyon Dizilerinin Destinasyon İmajına Etkileri, İşletme Araştırmaları Dergisi, 1/1 (2009) 31-52
ŞARKAYA İÇELLİOĞLU, C., 2014, Kentler: Turizmi ve Marka Kentler Turizm Potansiyeli Açısından İstanbul’un Swot Analizi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2014 / 1,37-35
TOKUŞTEPE, M., 2011, Popüler Kültür Ögelerinin Yansıtıldığı, Televizyon Dizilerinin Lisans Düzeyinde Moda Tasarımı Eğitimi Alan Öğrencilerin Yaratıcılığına Etkisi, Yüksek Lisans, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
BMD, http://www.birlesmismarkalar.org.tr/kurumsal/faliyetler-250(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
İHKİB,https://www.ihkib.org.tr/tr/etkinlikler/etkinlik-takvimi/k-284(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
İstanbul Tarihi, https://tr.wikipedia.org/wiki/İstanbul_tarihi(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
Turquality, htpp://turquality.com/hakkımızda/turquality-nedir(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
URL-1,http://istshopfest(Erişim Tarihi: 16.12.2018).
URL-2, http://www.istanbulkulturturizm.gov.tr/TR-165066/tarihce.html(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
URL-3,http://www.kulturvarliklari.gov.tr/TR-4425/istanbulun-tarihi- alanlari.html(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
URL-4,http.www.istanbul.gov.tr/Files/ebulten/2016-8/iceriktarih.html,(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
URL-5, http://www.yesiltopuklar.com/istanbulun-moda-sehri-olma-cabasi.html,
(Erişim Tarihi. 16 Aralık 2018).
URL-6, https://modakariyeri.com/15-moda-sehri/,(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
URL-7, https://modakariyeri.com/moda-sehri-olmak/,(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
URL-8,https://circlelove.co/moda-nedir-moda-ve-sanat-iliskisi-nasil-kurulabilir/, (Erişim Tarihi. 16 Aralık 2018).
URL-9,http://m-milliyet-com-tr.cdn.ampprojet.org,(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
URL-10,https://onedio.com/haber/turk-dizilerinin-dunyanin-dort-bir-tarafini-saran-basarilari-ve-yabancilarin-ovguleri-730072,(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
URL-11,http://www.skylife.com/tr/2009-12/modanın-yeni-merkezi-istanbul-mu, (Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Yazarlar, makale Journal of Awareness’de yayınlanmak üzere kabul edildiğinde.makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.