VİZYON BİLDİRİMLERİNDE İNOVASYON: TÜRKİYE'DEKİ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYELERİ ÖZELİNDE BİR DEĞERLENDİRME
Özet Görüntüleme: 191 / PDF İndirme: 232
DOI:
https://doi.org/10.26809/joa.2018548644Anahtar Kelimeler:
İnovasyon, Vizyon, Büyükşehir Belediyeleri, Türkiye.Özet
Dünyada yaşanan hızlı değişim aynı zamanda, yeni sorunlar ortaya çıkarmakta, yeni sorunların çözümünde geleneksel yöntemler çoğunlukla yetersiz kalmaktadır. Bu değişim aynı zamanda yönetim alanında da gerçekleşmekte, geleneksel yönetimin yerini yönetişim anlayışı almaktadır. Gerek hizmet sunumunda ortaya çıkan sorunların çözümü, gerek vatandaş odaklılık ve katılım gibi yeni yaklaşımların gerçekleştirilebilmesi için, kamu hizmet sunumunda inovasyona ihtiyaç duyulmaktadır.
Kamu sektörünün elindeki güç ve imkanlar, kamuda inovasyon gerçekleştirilmesini kolaylaştırsa da, bu süreci zorlaştıran birçok faktör de mevcuttur. İnovasyonun, ülkelerin kalkınması ve toplumun refahı üzerindeki olumlu etkileri değerlendirildiğinde, bu engelleyici faktörlerin ortadan kaldırılması ve inovasyonların önünün açılması gerekliliği açıkça görülmektedir. Bu açıdan bakıldığında, kurumların gelecekte ulaşmak istedikleri noktayı ifade eden vizyon bildirimleri, kurumda inovasyonun ne derece desteklendiğinin ortaya konması açısından önemli bir göstergedir. Bu çalışmada, Türkiye'deki Büyükşehir Belediyelerinin kurumsal web sitelerinde yer verdikleri stratejik planlarından alınan vizyon bildirimleri inovasyon bağlamında incelenmektedir.
İndirmeler
Referanslar
ÇETİN, S. (2009), Vizyon Yönetimi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, ss. 95-103.
DEMIR, K. (2006), Rogers’ın Yeniliğin Yayılması Teorisi ve Internetten Ders Kaydı. Educational Administration: Theory and Practice, (47), ss. 367-392.
DOĞAN, S. ve HATİPOĞLU, C. (2009), Küçük ve Orta Boy İşletmelerde Vizyon Açıklamasının İşletmenin Performansına Etkisine İlişkin Bir Araştırma, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23 (2), ss. 81-99.
DURAN, C. ve SARAÇOĞLU, M. (2009), Yeniliğin Yaratıcılıkla Olan İlişkisi ve Yeniliği Geliştirme Süreci, Yönetim Ve Ekonomi, 16 (1), ss. 57-71.
DURNA, U. ve EREN, V., (2002), Kamu Sektöründe Stratejik Yönetim, Amme İdaresi Dergisi, 35(1), ss.55-61.
GÖKER, A. (2018). Ulusal Inovasyon Sistemi ve Üniversite-Sanayi Işbirliği. http://www.inovasyon.org/pdf/AYK.MMO_Ist_Eylul01Rev_1.pdf, (Erişim Tarihi: 07.09.2018).
GÜNER, S. (2005), Stratejik Yönetim Anlayışı ve Kamu Yönetimi, Türk İdare Dergisi, 446, ss. 61-78.
NAKTIYOK, A. (2007), Yenilik Yönelimi ve Örgütsel Faktörler, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 21(2), ss. 211-230.
OCAK, M., GÜLER, M. ve BASIM, N. (2016), “Türk Savunma Sanayi Firmaları Vizyon ve Misyon İfadelerinin İçerik Analizi”, Yönetim ve Ekonomi, 23 (2), ss. 503-518.
ÖZER, M.A. (2015), İşletmelerde Stratejinin Önemi Üzerine Değerlendirmeler, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 7(14,), ss. 69-84.
ŞAHİN, V., BİLGİLİ, M. ve KOCALAR, A.O. (2015), Coğrafya Lisans Öğrencilerinin Eğitimdeki İnovasyon ile İlgili Görüşleri, Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , 10/11, ss. 1411-1426.
TATLI, M. ve ÜSTÜN, F. (2018), BİST 100 Endeksindeki Firmalarin Misyon, Vizyon, Örgütsel Değer Ve Stratejik Amaçlarinin İçerik Analizi, Ekonomi, Politika & Finans Araştırmaları Dergisi, 2018, 3(1), ss.18-31.
TDK (2018a), Bilim ve Sanat Terimleri Ana Sözlüğü, http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_bilimsanat&view=bilimsanat&kategoriget=terim&kelimeget=vizyon&hngget=md, (Erişim Tarihi: 07.09.2018).
TDK (2018b), Bilim ve Sanat Terimleri Ana Sözlüğü, http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_bilimsanat&view=bilimsanat&kategoriget=terim&kelimeget=yenilik&hngget=md, (Erişim Tarihi: 07.09.2018).
TUNÇBİLEK, M.M. ve BAYRAKÇI, S. (2017), Üniversitelerde Algılanan Liderlik Vizyon ve Örgüt Yapısının İnovasyon Yönetimine Etkisi: Karabük Üniversitesi Örneği, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, 28 (83), ss. 48-84.
ÜLGEN, H., ve MİRZE, S. K. (2014). İşletmelerde Stratejik Yönetim, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
YILDIRIM, A. (1999), Nitel Araştırma Yöntemlerinin Temel Özellikleri ve Eğitim Araştırmalarındaki Yeri ve Önemi, Eğitim ve Bilim, 23(112), ss. 7-17.
YILDIRIM, A. ve ŞIMŞEK, H. (2011), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Yazarlar, makale Journal of Awareness’de yayınlanmak üzere kabul edildiğinde.makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.