AZERBAYCAN’DA İNANÇ TURİZMİNİN MEVCUT DURUMUNUN DEĞERLENDİRİLMESİNE YÖNELİK NİTEL BİR ARAŞTIRMA
Özet Görüntüleme: 205 / PDF İndirme: 223
DOI:
https://doi.org/10.26809/joa.2018548654Anahtar Kelimeler:
İnanç- İnanç Turizmi- Azerbaycan ve TurizmÖzet
İnsanoğlu, var olduğu günden bugüne kadar “nasıl var olduğu, kim olduğu ve nasıl yaratıldığı” sorularına yanıtlar aramıştır ve yanıtlarına onu götürecek olan noktalara doğru seyahatler yapmıştır. Kutsal mekanlara yapılan inanç temelli seyahatler, tarihin en eski dönemlerinden beri öncelikli seyahat motivasyonu bağlamında ortaya çıkmıştır ve bu seyahatler hala günümüzde önemini korumaktadır. Azerbaycan, turizm geçmişi çok uzun olmayan, kıyı-deniz turizmi ile kaplıca turizminin yaygın olarak kullanıldığı ancak çok çeşitli kültürel değerlere de sahip olan bir destinasyondur. Araştırmada, Azerbaycan’ın inanç turizmi potansiyeli ve pazarlamadaki yeterliliği değerlendirilerek, uluslararası turizm hareketliliğini sağlayacak yeterli turizm potansiyeline sahip olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımından yararlanılmıştır. Böylece Azerbaycan turizm paydaşlarının görüşlerinin derinlemesine incelenebileceği ve inanç turizmi potansiyeline ve pazarlanmasına ilişkin ayrıntılı verilere ulaşılabileceği düşünülmektedir. Nitel yaklaşım çerçevesinde veri toplama tekniği olarak yarı yapılandırılmış görüşme; veri analiz yöntemi olarak da betimsel analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre kamu, turizm sektörü yöneticilerine ve paydaşlara Azerbaycan’ın inanç turizmine yönelik yapılabilecekler konusunda öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: İnanç, İnanç Turizmi, Azerbaycan ve Turizm.
İndirmeler
Referanslar
Başkale, H., 2016), Nitel Araştırmalarda Geçerlik, Güvenirlik ve Örneklem Büyüklüğünün Belirlenmesi, DEUHFED, 9(1), 23-28.
Collins-Kreiner, N., 2010, Researching Pilgrimage: Continuity and Transformations, Annals of Tourism Research, 37(2), 440-456.
Eade, J., 1992), Pilgrimage and Tourism at Lourdes, France, Annals of TourismResearch, 19, 18–32.
Horner, S. ve Swarbrooke, J., 1999, Consumer Behaviour in Tourism, Routledge.
Griffiths, M., 2011, Those Who Come to Pray and Those Who Come to Look: Interactions Between Visitors and Congregations, Journal of Heritage Tourism, 6(1), 63-72.
Güneri, B., 2018, Mutfak eğitimi Alan Öğrencilerin Mesleki Yeterliliklerinin Akran Destekli Öğrenme Modellerinden Akran Öğretimi İle Gerçekleştirilmesi, Tezi (Doktora), Akdeniz Üniversitesi.
Güzel, F. Ö., 2010, Turistik Ürün Çeşitlendirmesi Kapsamında Yeni Bir Dinamik: İnanç Turizmi, Vizyoner Dergisi, 2(2), 87-100.
Karaman, S. ve Usta, K., 2006, İnanç Turizmi Açısından İznik ve Bir Uygulama Çalışması, III. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi. 20-22 Nisan Balıkesir, 473-489.
Kelly, G. A., 1982, Faith, Freedom, and Disenchantment: Politics and the American Religious Consciousness, Daedalus, 127-148.
Kotecha, H., 2006, Islamic and Ethnic Identities in Azerbaijan: Emerging Trends And Tensions, OSCE Office in Baku, Baku.
Levin, S., 1979, Understanding Religious Behavior, Journal of Religion and Health, 18(1), 8-20.
Mammadov, C. ve Rahimov, S., 2009, Turizmde ve İlgili Öğelerde Kullanılan Açık Terimler Sözlüğü ve Kavramları, Ganun Yayınevi, Bakü.
Mattila, A. S., Apostolopoulos, Y., Sonmez, S., Yu, L. ve Sasidharan, V., 2001, The Impact of Gender and Religion on College Students' Spring Break Behavior, Journal of Travel Research, 40(2), 193-200.
Nolan, M. L. ve Nolan, S., 1992, Religious Sites As Tourism Attractions in Europe, Annals of Tourism Research, 19(1), 68-78.
Poria, Y., Butler, R. ve Airey, D., 2003, The Core of Heritage Tourism, Annals of Tourism Research, 30(1), 238-254.
Rinschede, G., 1992), Forms of Tourism, Annals of Tourism Research, 19, 5-67.
Shackley, M., 2002, Space, Sanctity and Service; The English Cathedral as Heterotopias, International Journal of Tourism Research, 4(5), 345-352.
Smith, V. L., 1992, Introduction: The Quest in Guest, Annals of Tourism Research, 19, 1-17.
Tala, M. L. ve Padurean, A. M., 2008, Dimensions of Religious Tourism, Amfiteatru Economic, 242-253.
Timothy, D. J. ve Olsen, D. H., 2006, Tourism and religious journeys, In Tourism, Religion and Spiritual Journeys, 17-38.
Thoma, D., Henning, C. ve Schmid, H. B. (Ed.), 2014, Social Capital, Social Identities: From Ownership to Belonging, Walter de Gruyter Gmb H&Co KG.
Turner, V., 1973, The Center Out There: Pilgrim's Goal, History of Religions, 12(3), 191-230.
Turner, V., Turner, V. W. ve Turner, E., 2011, Image and Pilgrimage in Christian Culture, Columbia: Columbia University Press.
Ok, A. ve Erdoğan, M., 2010, Prospective Teachers’ Perceptions on Different Aspects of Portfolio: Asia Pacific Education Review, 11(3), 301-310.
Olsen, D. H. ve Timothy, D. J., 2006, Tourism and Religious Journeys, Tourism, Religion and Spiritual Journeys, 1-21.
Yıldırım, A. ve Şimşek, H., 2016, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
http://azpromo.az/3/en/165#.Vl7Jo3bhDIU, Azerbaycan’da din, (Erişim Tarihi: 12.09.2017).
http://kabar.kg, Azerbaycan’da dini yerlerin sayısı (Erişim Tarihi: 20.03.2018).
http://mct.gov.az/az/turizm-statistikasi
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Yazarlar, makale Journal of Awareness’de yayınlanmak üzere kabul edildiğinde.makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.