ANA DİLDE KONUŞMA BECERİSİNİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME


Özet Görüntüleme: 183 / PDF İndirme: 229

Yazarlar

  • Ayşe DAĞ PESTİL Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi/TÜRKİYE
  • Mehtap ÖZDEN Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitsi/TÜRKİYE

DOI:

https://doi.org/10.26809/joa.2018548667

Anahtar Kelimeler:

Ana Dili, Türkçe konuşma becerisi, Ana dilde konuşma yeteneği, dil testi.

Özet

Dil düşünce ve zekanın bir ürünüdür. İletişimseldir, sosyal, doğal, değişken, kurallarla çalışan, yaratıcı, keyfi ve seslidir. Konuşma dilin özellikle sesli kısmında ortaya çıkan bir davranış, bir dil kabiliyetidir. Bir iletişim ve aktarım yöntemidir konuşma. Konuşma sürecinde kişiler sahip oldukları bir takım kabiliyetleri bilinçli ya da biliçsiz olarak sergilerler. Genel kabul gören dil kabiliyetleri Michael Canale ve Merrill Swain tarafından 1980’lerde ortaya konmuştur. Buna göre dil kabiliyetleri; dilbilgisi, söylem, sosyo linguistik ve stratejik olacak şekilde sıralanmıştır. Harris (1977) konuşma davranışının doğal akış içerisinde kullanılması gereken telaffuz, dilbilgisi, akıcılık, kelime ve algılama gibi farklı becerilerin farklı aşamalarda gelişimiyle sıkça alakalı olan karmaşık yapılı bir beceri olduğunu söyler. Dolayısıyla kişilerin dil becerileri test edilirken bu karmaşık yapının doğru ve dikkatlice test ve analiz sürecinden geçmesi oldukça önemlidir.

Bu çalışmada Türkiye’nin farklı bölgelerinden gelip üniversitenin farklı fakülte bölümlerinde öğrenim gören 100 öğrenciye ana dilde konuşma becerisi değerlendirme testi birkaç boyutu ile ele alınıp uygulanmış, sonuçlar sosyal bilimlerde istatistiksel analiz aracıyla analiz edilip çalışmada sunulmuştur.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Referanslar

BACHMAN, Lyle F., 1990, Fundamental Considerations of Language Testing. Oxford University Press.
BYGATE, M., 2001, ‘Speaking’, Teaching English to the Speakers of Other Languages. Edited by Ronald Carter & David Nunan, S.14-20. Cambridge University Press.
McNAMARA, Tim., 2000, Language Testing. Oxford University Press. Hong Kong.
COOMBE, C., Folse, K., Hubley,N., 2007, A Practical Guide to Assessing English Language Learners. University of Michigan.
WEIR, Cyril., 1993, Understanding and Developing a language tests. Hertfordshire, UK: Prentice Hall.

İndir

Yayınlanmış

2018-12-31

Nasıl Atıf Yapılır

DAĞ PESTİL, A., & ÖZDEN, M. (2018). ANA DİLDE KONUŞMA BECERİSİNİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME. JOURNAL OF AWARENESS, 3(Özel Sayı), 557–570. https://doi.org/10.26809/joa.2018548667

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri