ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ İLE BAŞARIYA İNANMA DUYGUSU ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ


Özet Görüntüleme: 171 / PDF İndirme: 245

Yazarlar

  • Aysen ŞİMŞEK KANDEMİR Kocaeli Üniversitesi/TÜRKİYE
  • Öznur GÖKKAYA Kocaeli Üniversitesi/TÜRKİYE

DOI:

https://doi.org/10.26809/joa.2018548642

Özet

 İnsanın yaşamı boyunca gerek ekonomik anlamda gerekse sosyal anlamda başarılı olma isteği daima var olmuştur. Bu isteğin gerçekleşebilmesi ise ancak inanmakla mümkündür. Dolayısı ile başarmanın başarıya inanmakla başlayacağı tartışılmaz bir gerçektir.  Başarı beraberinde mutluluk duygusunu da getirecektir. Hatta bazı çalışmalar mutluluk duygusunun başarıya neden olduğunu da göstermektedir. Bu açıdan bakıldığında başarıya inanma üzerine yapılacak çalışmaların oldukça önemli olduğu kabul edilmelidir. Ele aldığımız çalışmada üniversite öğrencilerinin demografik özellikleri ile başarıya inanma duyguları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olup olmadığının belirlenmesi hedeflenmiştir. Bu amaçla öncelikle bir literatür taraması yapılmış, tarama sonunda ulaşılan ölçek üniversite öğrencilerine uygulanmış, geçerlik ve güvenirlik sonuçlarının ardından istatistiksel analizler yapılarak yorumlanmıştır.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Referanslar

Can H., (1985), Başarı Güdüsü ve Yönetsel Başarı, Hacettepe Üniversitesi İİBF Yayınları, Ankara
Çağıran Sinan, İnanmak Başarıyı Nasıl Etkiler? http://blog.milliyet.com.tr/inanma-basariyi-nasil-etkiler-/Blog/?BlogNo=9405
Eren A., S., (2016), Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin Belirlenmesine Yönelik Nicel Bir Araştırma, Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi Dergisi, 5(1), 97-128

Howie S., J. and Pietersen J., J., (2001), Mathematics Literacy of Final Year Students: South African Realities, Studies in Educational Evaluation, 27, 7-25
Kaya N., Selçuk S., (2007), Bireysel Başarı Güdüsü Organizasyonel Bağlılığı Nasıl Etkiler, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 8(2), 175-190
Lam, G., (2014), A Theoretical Farmework of the Relation Berween Socıoeconomıc Status and Academic Achıevement of Students, ERIC, Search Education Resources, 134(3), 326-331

Pajares F.(2003), Self-Efficacy Beliefs, Motivation, and Achievement in Writing: A Review of the Literature, Reading &Writing Quarterly, 19(2), 139-158

Pekrun, R., Elliot, A. J. & Maier, M. A. (2009). Achievement Goals and Achievement Emotions: Testing a Model of Their Joint Relations with Academic Performance. Journal of Educational Psychology, 101(1), 115- 135.
Sarı E., (2016), Özgüven Duygusu, Nokta E-Book Publishing, Antalya
Sarıer (2016), Türkiye’de Öğrencilerin Akademik Başarısını Etkileyen Faktörler:
Bir Meta-Analiz Çalışması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3),609-627
Sarıtaş, A., ve Duran G., (2017), Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Tespitine İlişkin Bir Araştırma, Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1),147-165
Ural A. ve Kılıç İ.(2006), Bilimsel Araştırma Süreci SPSS ile Veri Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara
Uluköylü, M., ve Demireli C.,(2014), Cinsiyetin Girişimcilik Özellikleri Üzerine Etkisi,: Erkek Girişimciliğin ve Kadın Girişimciliğin Karşılaştırılmalı Analizi, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 22, 47-55
Üzbe.N. ve Bacanlı H., (2015), Başarı Hedef Yönelimi, Benlik Saygısı ve Akademik Başarının Kendini Engellemeyi Yordamadaki Rolü, 13(1), 33-50
Yılmaz E., ve Sünbül A.,M.,(2009), Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeğinin Geliştirilmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 195-203

İndir

Yayınlanmış

2018-12-31

Nasıl Atıf Yapılır

ŞİMŞEK KANDEMİR, A., & GÖKKAYA, Öznur. (2018). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ İLE BAŞARIYA İNANMA DUYGUSU ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. JOURNAL OF AWARENESS, 3(Özel Sayı), 315–320. https://doi.org/10.26809/joa.2018548642

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri