GASTRONOMİDEKİ UMUT: BİR SOSYAL GİRİŞİMCİLİK ÖRNEĞİ OLARAK HAYATA SARIL LOKANTASI


Özet Görüntüleme: 204 / PDF İndirme: 326

Yazarlar

  • Onur Özden Çanakale Onsekiz Mart Üniversitesi
  • Serdar Sünnetçioğlu Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
  • Ferah Özkök Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

DOI:

https://doi.org/10.26809/joa.2018548597

Anahtar Kelimeler:

Gastronomi- Sosyal Girişimcilik- Hayata Sarıl Lokantası

Özet

Sosyal girişimcilik kâr amacı gütmeyen sivil toplum kuruluşları ve kâr amacı güden özel sektör arasında kalan melez kuruluşların sosyal fayda sağlama esaslı faaliyetlerini açıklar. Turizm işletmelerinde son yıllarda kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin arttığı görülmekte ancak sosyal girişim adı altında incelenebilecek bir uygulamaya çok sık rastlanmamaktadır. Bu çalışmada bir sosyal girişimcilik örneği olarak Hayata Sarıl Lokantası incelenmiştir. Kendi kendini finanse edebilen bu girişim, lokantacılık faaliyetleriyle elde ettiği gelir ile toplumdaki dezavantajlı bireylere ücretsiz beslenme, meslek edindirme ve psikolojik destekler vermektedir. Bunula birlikte paydaşlara ve çevreye saygılı bir politika sergilemektedir. Bu kapsamda lokanta faaliyetlerini derinlemesine irdelemek için nitel araştırma yöntemlerinden görüşme, gözlem ve katılımcı gözlem teknikleri kullanılarak veri toplanmıştır. Toplanan veriler betimsel analize tabi tutulmuştur. İncelenen sosyal girişimin sağladığı desteklerin fizyolojik ihtiyaçlardan sosyal ihtiyaçlara kadar geniş bir çerçevede olduğu görülmüştür. Yapılan bu örnek olay çalışması ile turizm sektörü başta olmak üzere diğer sektörlerdeki girişimlere örnek olması beklenmektedir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Referanslar

ARTHUR, L., KEENOY, T., SCOTT-CATO, M. (2006). “Where is the ‘social’ in social enterprise?”. 3rd Annual Social Enterprise Conference, 22-23 June London, South Bank University.
ASLAN, G., ARAZA. A., BULUT, Ç., 2012, Sosyal Girişimciliğin Kavramsal Çerçevesi, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 7(2), 69 – 88.
ATEŞOĞLU, İ., TÜRKER, A., 2010, Konaklama İşletmelerinin Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerine Yaklaşımı: Muğla İli Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 15(3):207-226.
BOZKURT, Ö., ERDURUR, K., 2013, Girişimci Kişilik Özelliklerinin Girişimci Kişilik Eğilimindeki Etkisi: Girişimciler Üzerinde Bir Araştırma, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 8(2), 57 – 78.
CUİKER, W., TRENHOLM, S., CARL, D., GEKAS, G., 2011, Social Entrepreneurship: A Content Analysis, Journal of Strategic Innovation and Sustainability, 7(1), 99-119.
ÇETİNDAMAR, D., TUTAL, E., TİTİZ, S., TALUK, Ş., 2010, http://www.sogenc.org/dosyalar/54Sosyal%20D%C3%B6n%C3%BC%C5%9F%C3%BCm%20Ajanlar%C4%B1.pdf (Erişim Tarihi: 15.03 2018).
DOWN CAFE, 2018, http://www.downcafe.org/basinda-biz/ (Erişim Tarihi: 14.06.2018).
ERSEN, B. T., KAYA, D., MEYDANOĞLU, Z., 2010, Sosyal Girişimler ve Türkiye İhtiyaç Analizi Raporu, TÜSEV Yayınları, İstanbul.
IŞIK, V., 2013, Kurumsal sosyal Sorumluluğun Değiştirdiği Çalışma Kavramı ve Yeni Bir Çalışma Alanı Olarak Sosyal Girişimler, Sosyal Güvenlik Dergisi, 3(1), 101 – 131.
IŞIK, V., 2018, Değişen Çalışma Anlayışı ve sosyal Girişimler: Ashoka Türkiye Üyeleri Üzerine Bir Alan Araştırması, Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, 53(1), 229-258.
KOZAK, M., 2015, Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri, Detay Yayıncılık, Ankara.
ÖZAYDIN, M. M., 2013, Refah Devletinin Krizi, Sosyal Politikanın Dönüşümü ve Yükselen Sivil Toplum, Hak – İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 2(3), 75 – 91.
PALZ, S. BOZ, İ., 2008, Üniversite Mezunu Yetişkinlerin Farklı Organizasyonlarda Gönüllü Hizmet Vermesini Etkileyen Faktörler, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(19), 95-106.
PREDO, A. M., MCLEAN, M., 2006, Social Entrepreneurship: A Critical Review of the Concept, Journal of Word Business, 41, 56 – 65.
SAİFAN, S. A., 2012, Social Entrepreneurship: Definition and Boundaries, Technology Innovation, Management Review, February 2012, 22-27.
SANTOS, F. M., 2012, A positive Theory of Social Entrepreneurship, Journal of Business Ethics, 111(3), 335 – 351.
THOMPSON, J., ALVY, G., LESS, A., 2000, Social Entrepreneurship - A New Look at the People and the Potential, Management Decision, 38(5), 328 – 338.
THOMPSON, J. L., 2002, The World of the Social Entrepreneur, International Journal of Public Sector Management, 15(5), 412-431.
TÜRKER, N. UÇAR, M., 2013, Konaklama İşletmelerinin Sosyal Sorumlulukları, İşletme Araştırmaları Dergisi, 5(3), 155-183.
YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H., 2016, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
YORULMAZER, G., DOĞAN, O., 2017, Turizm İşletmelerindeki Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamalarının Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkileri: Turistlere Yönelik Bir Araştırma, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 8 (21), 49-75.

İndir

Yayınlanmış

2018-12-31

Nasıl Atıf Yapılır

Özden, O., Sünnetçioğlu, S., & Özkök, F. (2018). GASTRONOMİDEKİ UMUT: BİR SOSYAL GİRİŞİMCİLİK ÖRNEĞİ OLARAK HAYATA SARIL LOKANTASI. JOURNAL OF AWARENESS, 3(Özel Sayı), 41–52. https://doi.org/10.26809/joa.2018548597

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri