MATEMATİK ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN 3D YAZICILARLA ÜRETİMİ VE EĞİTİMCİYE SAĞLADIĞI KATKILAR
Özet Görüntüleme: 255 / PDF İndirme: 369
DOI:
https://doi.org/10.26809/joa.2018445554Anahtar Kelimeler:
Matematik, öğretim materyali, 3D modelleme, 3D yazıcı, tangram.Özet
Matematiğin en önemli amacı, insanda doğuştan var olan düşünme yeteneğini ve problem çözebilme yeteneğini geliştirebilmektir. Matematik soyut kavramlardan oluştuğu için, dünyanın her yerinde zor olarak kabul edilmektedir. Matematik eğitimi, soyut yapıdan kaynaklanan bu zorlukları gidermeyi, kavramları somutlaştırarak sistemleri anlayabilmeyi ve matematiği günlük hayatta kullanılabilir hale getirmeyi amaçlar. Kavramları somutlaştırmanın ilk adımı olan görselleştirme için, materyaller tasarlanıp kullanılır. Böylelikle duyu organları uyarılır ve etkili bir öğrenme sağlanmış olur. Günümüzde bilgisayar teknolojilerinin gelişmesiyle materyaller, uygun bilgisayar programlarında 3 boyutlu olarak tasarlanıp, 3D yazıcılarla üretilebilmektedir. Bu makalenin giriş kısmında matematik öğretiminde materyal kullanımının öneminden ve 3 boyutlu modelleme ve yazıcı teknolojisinden bahsedilmiştir. Gelişme kısmında matematik eğitiminde kullanılacak bir öğretim materyalinin tasarlanıp üretilme aşamaları anlatılmıştır. Sonuç kısmında ise bir matematik eğitimcisinin öğretimde kullanacağı materyalleri kendisinin tasarlayıp üretebileceği fikri ve bunun eğitimciye sağlayacağı kolaylık ve katkılar üzerinde durulmuştur.
İndirmeler
Referanslar
BAYKUL Y. , 1995 , İlköğretimde Matematik Öğretimi, Ankara. Pe-Gem, s:27.
BOZKURT A., AKALIN S., Ağustos 2010, Matematik Öğretiminde Materyal Geliştirmenin ve Kullanımının Yeri, Önemi ve Bu Konuda Öğretmenin Rolü, Dumlupınar üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı:27, sayfa:47-56.
BURTON L., 1990, What could teacher education be \ike for prospective teachers of early childhood mathematicswith particular referenee to the environmenL "Transforıning children's mathematies education" Steffe, L.; Wood, T.(Ed.), Lawrence Erlbaum Associates, Hillsdale,N.J.
DE HOYOS M., GRAY, E., SIMPSON, A., 2002 July, Students assumptions during problem solving. Paper presented at the 2nd International Conference on the Teaching of Mathematics. Crete, Greece.
DOĞANAY, H.,- ZAMAN, S.,-ALIM, M., 2001, Ortaöğretim Coğrafya Öğretiminde Klasik Ders Materyali ve Coğrafya Öğretmenlerinin Bunlardan Yararlanma Sıklığı. Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:6, Konya.
GÖKER L., 1997, Matematik Tarihi ve Türk İslam Matematikçilerinin Yeri, İstanbul . M.E.B. Yayınları.
KURANT, R., ROBBINS, A., 1967, Matematik Nedir?, Moskova.
POINCARÖ H., 1989 , Bilimin Değeri, İstanbul . Çeviren:Fethi Yücel, MEB.
REUSSER, K., STEBLER, R., 1997, Every word problem has a solution: The social rationality of mathematical modeling in schools. Learning and Instruction, 7(4), 309-327.
ŞAHİN, Y.T. ve YILDIRIM, S. (1999). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
TOMİC, W., NELİSSEN J. (1998). Representations in mathematics education. Hearken. ERIC Document Reproduction Service No. ED 428950
TOSUN, N., 2006, Bilgisayar Destekli ve Bilgisayar Temelli Öğretim Yöntemlerinin, Öğrencilerin Bilgisayar Dersi Başarısı ve Bilgisayar Kullanım Tutumlarına Etkisi: “Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği”. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı, Edirne.
YAŞAR, O., 2004, İlköğretim Sosyal Bilgiler Derslerinde Görsel Materyal Kullanımı ile Coğrafya konularının Eğitim ve Öğretimi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı:163, Ankara.
YILDIZLAR, M. ,2001, Matematik Problemlerini Çözebilme Yöntemleri, Ankara, Eylül Kitap ve Yayınevi,
YILMAZ F., ARAR M.E., 3D Baskı ile Hızlı Prototip ve Son Ürün Üretimi, 2013 - acikerisim.fsm.edu.tr
İnternet Kaynakları:
http://img.eba.gov.tr/683
https://kedkem.com/urunler/3-boyutlu-yazicilar/3-boyutlu-yazicilar-hakkinda-genis-bilgi-10538.htm
https://turansahin92.wordpress.com/2017/01/24/matematikte-tangram-nedirwhat-is-tangram/
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Yazarlar, makale Journal of Awareness’de yayınlanmak üzere kabul edildiğinde.makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.