KÜLTÜR EĞİTİMİ OLARAK TÜRK-ALMAN GÖÇMEN YAZINI


Özet Görüntüleme: 211 / PDF İndirme: 211

Yazarlar

  • Hikmet ASUTAY Trakya Üniversitesi/TÜRKİYE

DOI:

https://doi.org/10.26809/joa.2018445553

Anahtar Kelimeler:

Göçmen Yazını, Türk-Alman Yazını, Edebiyat Dersi, Yazın Eğitimi

Özet

Bu çalışmada, Türk-Alman Göçmen Yazınının Almanca ile ilgili eğitim ya da filoloji bölümlerindeki yazın, ülkebilim, metin incelemeleri vb. yazın ve kültür odaklı derslerde kullanılabilirliği irdelenmeye çalışılacaktır. Almanya’ya özgü elli yıllık bir süreci içeren ve orada üç kuşaktır varolan insanlarımızı da yakından ilgilendirdiği için ayrı bir anlamı olan Türk-Alman göçmen yazını, son dönem Alman yazını açısından da önemsenmekte ve Alman yazınının bir parçası olarak kabul edilmektedir. Dolayısıyla gerek Alman yazını, gerekse Alman ülkebilim veya kültürbilim ile ilgili derslerde ister istemez ders malzemesi olarak da karşımıza çıkmakta, hatta ayrı bir ders olarak da okutulabilmektedir. Var olan bu durumdan yola çıkarak Türk Alman göçmen yazınına üniversitelerin adı geçen bölümleri bağlamında eğitim açısından değerlendirilmesi konu olarak ele alınacak, eğitim programı açısından nasıl bir yol izlenebileceği konusunda görüşler değerlendirilerek, Türk-Alman göçmen yazınının eğitimi konusu dillendirilmeye çalışılacaktır. Bu bağlamda göçmen yazını sanatçılarına da göndermeler yaparak, ilgili sanatçıların metinleri bağlamında belli başlı ders izlence önerileri de yazınbilimi ve yazın eğitimi açısından değerlendirilmeye çalışılacaktır. Çalışma boyunca Türk-Alman yazınbilim verilerinden ve bu alanda yapılan son dönem araştırmalarından yararlanmaya çalışılacaktır. 

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Referanslar

Grup, Matthias / Christian Pickmann (2002) “Texte, Themen und Strukturen, Deutschbuch für die Oberstufe, Cornelsen Verlag.
Karakuş, Mahmut / Nilüfer Kuruyazıcı (2001) “Gurbeti Vatan Edenler” T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları
Nürnberger, H. / Grabert / A. Mulot “Geschichte der Deutschen Literatur”(2005)
Parekh, Bhikhu., (2002) Çokkültürlülüğü Yeniden Düşünmek, (çev. Bilge Tanrıseven) Phoenix Yay., Ankara.
Şen, Faruk (2011), 50. Yılında Göç; T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara
Zacharias, Wolfgang (2001) Kulturpädagogik: Kulturelle Jugendbildung Eine Einführung (4. Baskı 2013) Leske + Budrich Yay.
Topçu, Hayrunisa (2009) “Avrupa ve Amerika’da Türk Edebiyatı” Turkish Studies International Periodical Fort he Languages, Literature and History of Turkish or Turkic: Volume 4 / 1-1 Winter 706-732.
Türk Dil Kurumu (2015) Genel Sözlük:
http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.54edac8884c7d7.49885711 (25.02.2015)
6.1. Elektronik Kaynakça:
www.Bpb.de (Bundeszentrale für politische Bildung); http://www.bpb.de/gesellschaft/kultur/kulturelle-bildung/59910/was-ist-kulturelle-bildung (25.02.2015
Wikipedia (2015): http://de.wikipedia.org/wiki/Kultur (25.02.2015)

İndir

Yayınlanmış

2018-10-31

Nasıl Atıf Yapılır

ASUTAY, H. (2018). KÜLTÜR EĞİTİMİ OLARAK TÜRK-ALMAN GÖÇMEN YAZINI. JOURNAL OF AWARENESS, 3(4), 35–40. https://doi.org/10.26809/joa.2018445553

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri