EDUCATING RITA: THE NEEDS OF ADULT LEARNERS IN FURTHER EDUCATION


DOI:
https://doi.org/10.26809/joa.2018342291Anahtar Kelimeler:
Education- Institutions- Adults- Motivation- CollegesÖzet
This artıcle proposes to adress issues that arise when dealing with adult learners and their expectations, additionally the role of lecturers in further education colleges in relation to these challenges. The mature pupils who enter into adult education are from varying backgrounds, and cultures. They belong to different age groups; each person carrying his/her personal strength and weaknesses along with their expectations. The following characteristics will help us to better comprehend this large group of mature students.
İndirmeler
Referanslar
McGivney V. (1996). Staying or Leaving the Course, First Edition, the National Organisation for Adult Learning.
PCET (1997). Principles of Learning- Resource Materials Units 1-4- The University of Greenwich.
Rogers, A. (1996). Teaching Adults, Second Edition, Open University Press.
Thompson J.L. (1980). Adult Education for a Change, First Edition, Hutchinson.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2018 Holistence Publications

Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Yazarlar, makale Journal of Awareness’de yayınlanmak üzere kabul edildiğinde.makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.