TÜBİTAK-4004 DOĞA EĞİTİMİNE KATILAN ÖĞRETMENLERİN DOĞA EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ


Özet Görüntüleme: 564 / PDF İndirme: 367

Yazarlar

  • Derya SÖNMEZ Milli Eğitim Bakanlığı

DOI:

https://doi.org/10.26809/joa.2018239560

Anahtar Kelimeler:

doğa eğitimi- öğretmen görüşleri- TÜBİTAK-4004

Özet

Bu çalışmanın amacı TÜBİTAK (Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu)-4004 kodlu Doğa ve Bilim Okulları projesi kapsamındaki doğa ve ekoloji temelli çevre eğitimi etkinliklerine katılan öğretmenlerin doğa ve çevre eğitimine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Öğretmenlerin katıldıkları doğa ve çevre eğitimi sonucunda sekizinci (doğa) zeka alanlarının gelişimine etkisi ve buradan elde edinilen bilgi, deneyim ve tecrübeleri sınıflarında Fen Bilgisi eğitiminde öğrencilerine aktarabilme becerisini ortaya çıkarmak amacıyla bu araştırma yapılmıştır. Araştırmada doğa ve çevre eğitimlerine katılan sekiz öğretmenle yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Öğretmenlerin görüş ve önerileri değiştirilmeden yazıya geçirilmiştir. Veri analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Öğretmen görüşleri doğrultusunda TÜBİTAK (Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu)-4004 kodlu doğa ve çevre eğitimi projeleri ile ilgili olumlu sonuçlara ulaşılmıştır.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Referanslar

Atasoy, E. (2005). Çevre İçin Eğitim: İlköğretim Öğrencilerinin Çevresel Tutum ve Çevre Bilgisi Üzerine Bir Çalışma. Doktora Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Bursa.381s.
Berg, B.L., & Lune, H. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (Çeviri Editörü: Hasan Aydın), Konya: Eğitim Yayınevi.
Bülbül, S. (2013). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Etiği Algıları Üzerine Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, Turkey.
Erdoğan, M., & Özsoy, A. M. (2007). Graduate students’ perspectives on the human and environment relationship. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 4 (2), 21-30.
Erol, G.H., & Gezer, K. (2006). Prospective of Elementary School Teachers’ Attitudes Toward Environment and Environmental Problems. International Journal of Environmental and Science Education, 1(1), 6577.
Güler, T. (2007). Yaygın Eğitimde Çevre Eğitimi. İçinde: “Çevre Eğitimi” Türkiye Çevre Vakfı Yayını No: 178, Ankara, 99-116.
Ozaner, F. S. (2004). Türkiye’de okul dışı çevre eğitimi ne durumda ve neler yapılmalı? V. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi 5-8 Ekim 2004. Abant İzzet Baysal Üniversitesi & Biyologlar Derneği, Abant- Bolu. Bildiri Kitabı (Doğa ve Çevre), 67-98, Biyologlar Derneği, İzmir, Turkey.
Özdemir, O. (2016). Ekolojik Okuryazarlık ve Çevre Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Tübitak(2017).https://www.tubitak.gov.tr/tr/destekler/bilim-ve-toplum/ulusal-destek-programlari/4004/icerik-program-hakkinda
Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin

İndir

Yayınlanmış

2018-05-17

Nasıl Atıf Yapılır

SÖNMEZ, D. (2018). TÜBİTAK-4004 DOĞA EĞİTİMİNE KATILAN ÖĞRETMENLERİN DOĞA EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. JOURNAL OF AWARENESS, 3(2), 63–72. https://doi.org/10.26809/joa.2018239560

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri