SANAL DENEYİMSEL PAZARLAMANIN DAVRANIŞSAL NİYETLER ÜZERİNE ETKİSİ*
Özet Görüntüleme: 274 / PDF İndirme: 411
Anahtar Kelimeler:
Regresyon Analizi- Sanal Deneyimsel Pazarlama- Davranışsal NiyetÖzet
Günümüz post modern dünyasında tüketiciler ürün ve hizmetlerin artık sadece işlevlerine göre değil,
aynı zamanda ürün ve hizmetlerden elde edecekleri deneyimlere göre de karar vermektedirler.
Teknolojik ilerlemeler sonucunda sanal dünyanın hayatımıza girmesiyle birlikte sanal mecrada
yaşanan tüketici deneyimleri de önem kazanmaktadır. Bilgi teknolojilerindeki gelişmeler online
perakendecilere açık fırsatlar sunmaktadır. Bu perakendeciler arasındaki yaygın internet rekabeti sanal
deneyimsel pazarlamanın ortaya çıkmasına yol açmıştır. Davranışsal niyet ise, müşterinin alışveriş
deneyimlerinin geribildirimine ilişkin tutumlarını kapsamaktadır. Bu tutumlar tekrar satın alma niyeti,
ağızdan ağza iletişim niyeti, daha fazla ödeme niyeti, şikayet niyeti vb. şekillerde karşımıza
çıkmaktadır. Bu bağlamda çalışmanın amacı, sanal deneyimsel pazarlama ile davranışsal niyetler
arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Veriler anket yöntemi ile elde edilmiştir. Yapılan regresyon analizi
sonucunda sanal deneyimsel pazarlama ile ağızdan ağıza iletişim arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki
olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
İndirmeler
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Yazarlar, makale Journal of Awareness’de yayınlanmak üzere kabul edildiğinde.makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.