SANAL DENEYİMSEL PAZARLAMANIN DAVRANIŞSAL NİYETLER ÜZERİNE ETKİSİ*


Özet Görüntüleme: 274 / PDF İndirme: 411

Yazarlar

  • Nilay KÖLEOĞLU Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
  • Hale ÇOLAKOĞLU Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

Anahtar Kelimeler:

Regresyon Analizi- Sanal Deneyimsel Pazarlama- Davranışsal Niyet

Özet

Günümüz post modern dünyasında tüketiciler ürün ve hizmetlerin artık sadece işlevlerine göre değil,
aynı zamanda ürün ve hizmetlerden elde edecekleri deneyimlere göre de karar vermektedirler.
Teknolojik ilerlemeler sonucunda sanal dünyanın hayatımıza girmesiyle birlikte sanal mecrada
yaşanan tüketici deneyimleri de önem kazanmaktadır. Bilgi teknolojilerindeki gelişmeler online
perakendecilere açık fırsatlar sunmaktadır. Bu perakendeciler arasındaki yaygın internet rekabeti sanal
deneyimsel pazarlamanın ortaya çıkmasına yol açmıştır. Davranışsal niyet ise, müşterinin alışveriş
deneyimlerinin geribildirimine ilişkin tutumlarını kapsamaktadır. Bu tutumlar tekrar satın alma niyeti,
ağızdan ağza iletişim niyeti, daha fazla ödeme niyeti, şikayet niyeti vb. şekillerde karşımıza
çıkmaktadır. Bu bağlamda çalışmanın amacı, sanal deneyimsel pazarlama ile davranışsal niyetler
arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Veriler anket yöntemi ile elde edilmiştir. Yapılan regresyon analizi
sonucunda sanal deneyimsel pazarlama ile ağızdan ağıza iletişim arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki
olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

2018-02-20

Nasıl Atıf Yapılır

KÖLEOĞLU, N., & ÇOLAKOĞLU, H. (2018). SANAL DENEYİMSEL PAZARLAMANIN DAVRANIŞSAL NİYETLER ÜZERİNE ETKİSİ*. JOURNAL OF AWARENESS, 2(Special 3), 197–220. Geliş tarihi gönderen https://journals.gen.tr/index.php/joa/article/view/320

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri