ÇOCUK EDEBİYATI YAPITLARININ BARIŞ EĞİTİMİNDE FARKINDALIK OLUŞTURMASI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ


Özet Görüntüleme: 179 / PDF İndirme: 773

Yazarlar

  • Safiye KARABABA Ankara Üniversitesi

Anahtar Kelimeler:

Çocuk edebiyatı- barış eğitimi- farkındalık

Özet

İnsanlığın varlığından beri “barış”a duyulan özlem günümüz dünyasında da kendini çok fazla
duyumsatmaktadır. “Barış”ın var olabilmesi için barışa inanan ve barışı geleceğe taşıyabilecek
insanların yetiştirilmesi gerekmektedir. Bu da ancak “barış eğitimi” ile sağlanabilir. Barış içinde
yaşamayı sağlamanın önemli yollarından biri barış kavramını ve barışla ilgili konuları tüm eğitim
sistemine ve öğretim programlarına yerleştirmektir. Bu kavramın içselleştirilmesi için barış eğitiminin
çok küçük yaşlarda verilmesi gerekmektedir. Bu eğitime katkı sağlamada en etkili derslerden biri, dil
ve edebiyat dersleridir. Edebiyatın bir parçası olan çocuk edebiyatı, çocukların dil ve yaşam
evrenlerine uygun biçimde yazılmış, onların duygu ve düşünce dünyalarını, yaşantılarını estetik bir
dille zenginleştiren ürünlerdir. Bu ürünlerin başta çocuğa insanı ve yaşamı tanıtmak, onlarda okuma
alışkanlığı ve kültürünü kazandırmak olmak üzere birçok işlevi vardır. Bu işlevlerden biri de çocuğu
örtük olarak barış eğitiminden geçirmektir.
Bu çalışma; çocuk edebiyatı yapıtlarında barış eğitimine yer vermenin önemini vurgulamak üzere
çocuk kitaplarının barış ile ilgili anlatımlarını incelemek amaçlanmıştır.
Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Çalışmadan elde
edilen veriler, “betimsel çözümleme” tekniği kullanılarak analiz edilmiştir.
Çalışmanın sonucunda; incelenen yapıtların derin yapıda barışın öneminin sezdirildiği görülmüştür.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

2018-02-20

Nasıl Atıf Yapılır

KARABABA, S. (2018). ÇOCUK EDEBİYATI YAPITLARININ BARIŞ EĞİTİMİNDE FARKINDALIK OLUŞTURMASI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ. JOURNAL OF AWARENESS, 2(Special 3), 165–186. Geliş tarihi gönderen https://journals.gen.tr/index.php/joa/article/view/318

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri