YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENENLERİN TÜRKİYE ve TÜRKÇEYE İLİŞKİN ALGILARININ İNCELENMESİ (ADÜ-TÖMER ÖRNEĞİ)
Özet Görüntüleme: 226 / PDF İndirme: 233
Anahtar Kelimeler:
Yabancılara Türkçe öğretimi- yabancı uyruklu öğrenciler- Türkiye ve Türkçe algısıÖzet
Bu araştırmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin Türkiye ve Türkçeye ilişkin algılarını
belirlemektir. Nitel bir yaklaşımın benimsendiği araştırmada, veri toplama aracı olarak araştırmacı
tarafından oluşturulan “yarı yapılandırılmış görüşme formu” kullanılmıştır. İki bölümden oluşan
formun; birinci bölümü öğrencilerin “demografik özellikleri”, ikinci bölümü ise “Türkiye ve Türkçe
algıları” ile ilgilidir. Araştırmanın örneklemini 2017–2018 eğitim-öğretim yılında Adnan Menderes
Üniversitesi Türkçe Öğretimi Araştırma ve Uygulama Merkezinde (TÖMER) Türkçe öğrenen yabancı
öğrenciler oluşturmaktadır. Toplanan nitel veriler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiş, birbirine
benzeyen veriler belirli kavramlar ve temalar çerçevesinde bir araya getirilerek düzenlenip
yorumlanmıştır.
Araştırma sonucunda, yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin Türkiye algılarının genellikle pozitif
olduğu, geldikleri ülkelere göre Türkiye’yi daha refah sahibi bir ülke olarak gördükleri; Türkçeyi
öğrenme amaçlarının ise öncelikle Türkiye’de görecekleri lisans ve/veya lisansüstü öğrenimlerinde
başarılı olmak, öğrenim hayatlarını bitirdikten sonra da Türkiye’de yaşamaya devam etmek olduğu
tespit edilmiştir.
İndirmeler
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Yazarlar, makale Journal of Awareness’de yayınlanmak üzere kabul edildiğinde.makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.