ŞİRKETLERİN PAZARLAMA FAALİYETLERİNDE MÜŞTERİ ODAKLI ANLAYIŞIN FARKINDALIK DÜZEYİ


Özet Görüntüleme: 188 / PDF İndirme: 159

Yazarlar

  • Mustafa PORTAKALCI Lefke Avrupa Üniversitesi

Anahtar Kelimeler:

Küreselleşme- Pazarlama- Müşteri Odaklılık- Farkındalık

Özet

Günümüzde yaşanan değişimler her alanda olduğu gibi pazarlama alanına da yansımaktadır.
Küreselleşme ile birlikte meydana gelen gelişmeler tüketicilerin yaşam standartlarının gelişmesini
sağlarken aynı zamanda hedef kitlelerin ihtiyaçlarının farklılaşmasını da gerekli kılmıştır. Hedef
kitlelerde meydana gelen bu değişimler şirketlerin rekabet koşullarında özellikle de pazarlama
faaliyetleri açısından önemli değişikliklere yol açmıştır. Gelinen noktada artık şirketler devamlılığını
sağlama noktasında müşteri odaklı pazarlama anlayışını benimsemiş olması kaçınılmaz hal almıştır.
Bu bağlamda değişen dünyada hızla artan rekabet koşullarında şirketler tarafından hedef kitlelerin
istek ve ihtiyaçlarının saptanıp o doğrultuda pazarlama faaliyetlerine yön vermesi önem
kazanmaktadır. Çalışmada, günümüzde önemi her geçen gün artan müşteri odaklı pazarlama
anlayışının şirketler tarafından farkındalık düzeylerini belirleme maksadıyla KKTC’de bir alan
araştırması gerçekleştirilmiştir. Nitel veri toplama teknikleri ile ele alınan bu araştırmada, yarı
yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak, şirketlerin ne denli müşteri odaklı pazarlama
faaliyetlerini benimsediği tespit edilmesi amaçlanmaktadır.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

2018-02-19

Nasıl Atıf Yapılır

PORTAKALCI, M. (2018). ŞİRKETLERİN PAZARLAMA FAALİYETLERİNDE MÜŞTERİ ODAKLI ANLAYIŞIN FARKINDALIK DÜZEYİ. JOURNAL OF AWARENESS, 2(Special 3), 21–28. Geliş tarihi gönderen https://journals.gen.tr/index.php/joa/article/view/307

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri