ŞİRKETLERİN PAZARLAMA FAALİYETLERİNDE MÜŞTERİ ODAKLI ANLAYIŞIN FARKINDALIK DÜZEYİ
Özet Görüntüleme: 188 / PDF İndirme: 159
Anahtar Kelimeler:
Küreselleşme- Pazarlama- Müşteri Odaklılık- FarkındalıkÖzet
Günümüzde yaşanan değişimler her alanda olduğu gibi pazarlama alanına da yansımaktadır.
Küreselleşme ile birlikte meydana gelen gelişmeler tüketicilerin yaşam standartlarının gelişmesini
sağlarken aynı zamanda hedef kitlelerin ihtiyaçlarının farklılaşmasını da gerekli kılmıştır. Hedef
kitlelerde meydana gelen bu değişimler şirketlerin rekabet koşullarında özellikle de pazarlama
faaliyetleri açısından önemli değişikliklere yol açmıştır. Gelinen noktada artık şirketler devamlılığını
sağlama noktasında müşteri odaklı pazarlama anlayışını benimsemiş olması kaçınılmaz hal almıştır.
Bu bağlamda değişen dünyada hızla artan rekabet koşullarında şirketler tarafından hedef kitlelerin
istek ve ihtiyaçlarının saptanıp o doğrultuda pazarlama faaliyetlerine yön vermesi önem
kazanmaktadır. Çalışmada, günümüzde önemi her geçen gün artan müşteri odaklı pazarlama
anlayışının şirketler tarafından farkındalık düzeylerini belirleme maksadıyla KKTC’de bir alan
araştırması gerçekleştirilmiştir. Nitel veri toplama teknikleri ile ele alınan bu araştırmada, yarı
yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak, şirketlerin ne denli müşteri odaklı pazarlama
faaliyetlerini benimsediği tespit edilmesi amaçlanmaktadır.
İndirmeler
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Yazarlar, makale Journal of Awareness’de yayınlanmak üzere kabul edildiğinde.makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.