SANAL DENEYIMSEL PAZARLAMA VE AĞIZDAN AĞZA İLETİŞİM NİYETİ İLİŞKİSİ


Özet Görüntüleme: 195 / PDF İndirme: 320

Yazarlar

  • Nilay KÖLEOĞLU Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
  • Hale ÇOLAKOĞLU Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

Anahtar Kelimeler:

Sanal Deneyimsel Pazarlama- Ağızdan Ağza İletişim Niyeti- Regresyon Analizi

Özet

Bilgi ve web teknolojilerdeki gelişmeler deneyimsel pazarlama için sayısız fırsatlar sunmaktadır.
İnternetin yaygınlığı sanal deneyimsel pazarlamanın hızla ilerlemesine yol açmıştır. Tüketici ile temas
kurularak onlara eşsiz bir deneyim yaşatmak ve rakipleri yerine kendilerinin seçilmelerinin
sağlanması pazarlamaya farklı bir bakış kazandırmıştır. Tüketicilerin, ürünlerin özellikleri ve
faydaları yerine kendilerine hissettirdiği deneyimlere göre seçmeyi tercih etmeleri de tesadüf
olmamıştır. İnternet kullanıcı sayısının artmasıyla birlikte sosyal medya, e-mail ve diğer siteler
aracılığıyla ağızdan ağıza iletişim sayesinde ürün değerlerinin daha kısa zamanda tartışılmasına
olanak tanımaktadır. Sanal deneyimsel pazarlama ile ağızdan ağıza iletişim niyeti arasındaki ilişkinin
incelenmesi bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Veriler anket yöntemi ile elde edilmiştir. Yapılan
regresyon analizi sonucunda sanal deneyimsel pazarlama ile ağızdan ağıza iletişim arasında anlamlı
ve pozitif bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

2018-02-19

Nasıl Atıf Yapılır

KÖLEOĞLU, N., & ÇOLAKOĞLU, H. (2018). SANAL DENEYIMSEL PAZARLAMA VE AĞIZDAN AĞZA İLETİŞİM NİYETİ İLİŞKİSİ. JOURNAL OF AWARENESS, 2(Special 2), 19–32. Geliş tarihi gönderen https://journals.gen.tr/index.php/joa/article/view/299

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri