KKTC ÖZELİNDE HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMDA YARATICI VE İNOVATİF YAKLAŞIMLAR
Özet Görüntüleme: 158 / PDF İndirme: 251
Anahtar Kelimeler:
Yaratıcılık- inovasyon- KKTC- halkla ilişkiler- reklam- Dünya OtomotivÖzet
Teknoloji alanındaki yoğun ve karmaşık değişimi göz önünde bulundurduğumuzda tarihin 21. yüzyılı
teknoloji ötesi çağ olarak yazacağına hiç şüphe yok gibi görünüyor. Özellikle iletişim teknolojilerinin
geçirdiği değişime baktığımızda 19.yüzyılın icadı olan telefonun 2 yüzyıl içerisinde geldiği boyutta;
dijital ağların etkisiyle; sadece sesin aktarımını değil görüntünün, bilginin ama daha da önemlisi
‘etkileşimin’ sınırlarını ‘zaman-mekan-kişi bağımsız’; ‘mobil’ (cepte taşınır) hale getirdiğine bizzat
tanık olmakta, bu değişimi bugün hep birlikte yaşamaktayız.
Teknolojinin hayatımıza getirdiği değişime baktığımızda bu değişimin yenilik yaratan değişim
olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.
Latince innovatus’tan türeyen ve dilimize “yenilik”, “yenileşim” olarak geçen inovasyon kavramı da,
“yeni olma durumu, değişen koşullara uyabilmek için toplumsal, kültürel ve yönetimsel ortamlarda
yeni yöntemlerin kullanılmaya başlanması” (TDK) anlamına gelmektedir.
Bu tanım açısından değerlendirdiğimizde daha çok bir sürecin parçası olarak görünen inovasyon
kavramı ile oldukça yakın anlam taşıyan bir diğer kavram ise yaratıcılık kavramıdır. “Yaratmak,
doğurmak, oluşturmak, meydana getirmek” (TDK) anlamlarına gelen yaratıcılık kavramı ise; tanımı
gereği ‘kişisel, kişiye ait ve bilişsel’ bir sürecin parçası olarak algılanabilmektedir.
Yaratıcılık ve inovasyon kavramları her bilim dalında, değişim ve gelişim çerçevesinde etkili olurken,
iletişim teknolojilerinin yoğun etkisi altında kalan, bu sayede hem coğrafik hem de zihinsel sınırları
ortadan kaldıran, bir yandan da gerek ‘halkla ilişkilerin yaratıcılık gerektiren özelliğine vurgu yapan’
tanımında gerekse işlevselliğini ortaya koyan doğasında olmak üzere halkla ilişkiler ve reklam gibi
alanlarda çok daha fazla kendini göstermektedir.
Bu çalışma ile konu, ambargo ve izolasyon altında olan ve hukuki olarak tanınmayan Kuzey Kıbrıs
Türk Cumhuriyeti’nde halkla ilişkiler ve reklam alanında; özellikle dijital ortam özelinde yürütülen
yaratıcı ve inovatif yaklaşıma örnek teşkil edebilecek ve son zamanlarda sosyal medyada oldukça ilgi
gören bir reklam filmi özelinde ele alıp değerlendirilecektir.
İndirmeler
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Yazarlar, makale Journal of Awareness’de yayınlanmak üzere kabul edildiğinde.makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.