YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENENLERİN KONUŞMA ÖZ YETERLİLİKLERİNİN BELİRLENMESİ (ÇOMÜ TÖMER ÖRNEĞİ)


Özet Görüntüleme: 262 / PDF İndirme: 201

Yazarlar

  • Gülnur AYDIN Adnan Menderes Üniversitesi
  • Abdullah ŞAHİN Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
  • Esin YAĞMUR ŞAHİN Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
  • Kübra Emre Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
  • Mesout Kalin Salı Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

Anahtar Kelimeler:

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi- Türkçe Konuşma Becerisi- Öz Yeterlik- ÇOMÜ TÖMER

Özet

Yabancı dil öğrenme sürecinde dilin etkin şekilde öğrenildiğinin temel göstergelerinden biri,
öğrenenin konuşma becerisidir. Konuşma becerisinin gelişmesini etkileyen fiziksel, bilişsel ve
psikolojik pek çok faktör vardır. Psikolojik faktörlerden en önemlisi ise kişinin belirli bir konuda
kendinden beklenen davranışları gerçekleştirmesine yönelik içsel yapabilirlik inancı olan öz
yeterliktir. Bu araştırmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin konuşma öz
yeterliklerini belirlemektir. Araştırmada öğrencilerin konuşma öz yeterliklerinin ne düzeyde olduğu ve
çeşitli değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediği karma desenle (nicel ve nitel)
incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi 2016-2017 yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Türkçe
ve Yabancı Dil Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezinde yabancı dil olarak Türkçe öğrenen B1
düzeyindeki 20 öğrenciden oluşmaktadır. Nicel veri toplama aracı olarak Sallabaş (2013)tarafından
geliştirilen ve geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan “Konuşma Öz Yeterlik Ölçeği”nin, nitel veriler
için ise öğrencilere yöneltilen açık uçlu araştırma sorularının kullanıldığı çalışmada, evrenin
tamamına ulaşılmıştır. Araştırmada toplanan nicel veriler SPSS 21 istatistik paket programı
kullanılarak, nitel veriler ise içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin öz
yeterlilik durumlarının ortalamanın üstünde olduğu, ancak kelime hazinesi, dil bilgisinde eksiklik,
süre, kaygı gibi etkenlerden dolayı istendik seviyede olmadıkları tespit edilmiştir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

2018-02-19

Nasıl Atıf Yapılır

AYDIN, G., ŞAHİN, A., YAĞMUR ŞAHİN, E., Emre, K., & Kalin Salı, M. (2018). YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENENLERİN KONUŞMA ÖZ YETERLİLİKLERİNİN BELİRLENMESİ (ÇOMÜ TÖMER ÖRNEĞİ). JOURNAL OF AWARENESS, 2(Special 1), 549–564. Geliş tarihi gönderen https://journals.gen.tr/index.php/joa/article/view/287

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri