Dijital medya ve bilim iletişimi: Algılar ve beklentiler bağlamında Giresun Üniversitesi örneği


Özet Görüntüleme: 41 / PDF İndirme: 24

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.26809/joa.2559

Anahtar Kelimeler:

Bilim- Bilim İletişimi- Giresun Üniversitesi

Özet

Bu çalışma, Giresun Üniversitesi'nin bilim iletişimi bağlamındaki tutum ve faaliyetlerini sistematik bir şekilde incelemeyi hedeflemektedir. Araştırma, Giresun il merkezinde yaşayan 15 yaş ve üzeri bireyler arasında gerçekleştirilen anket yöntemiyle yürütülmüştür. Anket, katılımcıların demografik özellikleri, bilgi kaynakları tercihleri ve üniversiteye dair algılarını belirlemek amacıyla tasarlanmıştır. Toplamda 670 katılımcı ile gerçekleştirilen anket verileri, SPSS istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir.

Elde edilen bulgular, katılımcıların üniversite ile ilgili haberlere erişimlerinde dijital medyanın belirleyici bir rol oynadığını ortaya koymaktadır. Özellikle 20-24 yaş aralığındaki bireylerin, üniversite ile ilgili haberlere erişim oranı yüzde 50 seviyesinde iken, 40 yaş ve üzeri bireylerde bu oran belirgin bir şekilde düşmektedir. Ayrıca, cinsiyet ve yaş grupları arasında anlamlı farklılıklar gözlemlenmiş; erkek katılımcıların dijital medya üzerinden üniversite ile ilgili haberlere erişim oranı kadınlara göre daha yüksek bulunmuştur.

Bu bulgular, Giresun Üniversitesi'nin halkla iletişim stratejilerinin yeniden gözden geçirilmesi ve özellikle genç bireylerin dijital medya aracılığıyla bilgilendirilmesinin önemini vurgulamaktadır. Araştırma, bilim iletişiminin toplumsal etkilerini anlamak ve üniversitenin bu bağlamdaki rolünü belirlemek açısından önemli bir katkı sunmaktadır. Sonuç olarak, etkili bilim iletişiminin, toplumun bilinçli karar alma süreçlerine katkıda bulunma potansiyeli üzerinde durulmaktadır.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Referanslar

AHMAD, H. B., & HALİM, H. b. (2017). Determining Sample Size for Research Activities: The Case of Organizational Research. Selangor Business Review, 2(1), 20-34.

AKOĞLU, A. (2011, Ağustos). Bilim İletişimi. Bilim ve Teknik, s. 24-29.

BURAKGAZİ, S. G. (2017). Kritik Olaylar, Politik Dokümanlar, Raporlar ve Araştırmalar Işığında Türkiye'de Bilim İletişimi. Selçuk İletişim, 10(1), 232-261.

BURNS, T., O'CONNOR, J., & STOCKLMAYER, S. M. (2003). Science Communication: A Contemporary Definition. Public Understanding of Science(12), 183-202.

DİJKSTRA, A. M., BAKKER, L. D., DAM, F. V., & JENSEN, E. A. (2020). Setting the Scene. A. M. Dijkstra, L. d. Bakker, F. v. Dam, E. A. Jensen, & A. M. Dijkstra (Dü) içinde, Science Communication (s. 1-19). World Scientific.

DURSUN, Ç. (2010). Dünyada Bilim İletişiminin Gelişimi ve Farklı yaklaşımlar: Toplum için Bilimden Toplumda Bilime. Kurgu Online International Journal of Communication Studies, 23(1), 1-35.

DURSUN, Ç., YILDIRIM BECERİKLİ, S., & DURSUN, B. Y. (2013). Türkiye'de Bilim Teknoloji ve Yenilik Haberlerinin Alımlanması ve Bilim Haberciliğini Geliştirmek. Ankara: TÜBİTAK.

DURSUN, Ç., YILDIRIM BECERKLİ, S., & DURSUN, B. Y. (2010). Türkiye'de Bilim Haberlerinin Görünürlüğü ve Temsili: 1993-2008. Ankara: TÜBİTAK.

FULLER, S. (1999). The Governance of Science: Ideology and the Future of the Open Society. Buckingham , Philadelphia: Open University Press.

NELKİN, D. (1987a). The Culture of Science Journalism. Society, 24(6), 17-25.

NELKİN, D. (1994b). Bilim Nasıl Satılır. İstanbul: Şûle Yayınları.

SOCIETY, R. (1985). The Public Understanding of Science. London: Royal Society.

İndir

Yayınlanmış

2024-11-03

Nasıl Atıf Yapılır

Bilecen, N. S., Yetkin, B., Çakır Çifter, M., Şimşek Kandemir, A., & Özkan, G. (2024). Dijital medya ve bilim iletişimi: Algılar ve beklentiler bağlamında Giresun Üniversitesi örneği. JOURNAL OF AWARENESS, 9(4), 407–418. https://doi.org/10.26809/joa.2559

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri