BATI TRAKYALI TÜRK ÖĞRENCİLERİN, OKUDUKLARI KİTAPLARI ANLAMA DÜZEYLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
Özet Görüntüleme: 212 / PDF İndirme: 143
Anahtar Kelimeler:
Batı Trakya Türkleri- İlkokul Öğrencileri- Kitap Okuma- Anlama ve Değerlendirme Becerisi- Okuma ve Anlama- Azınlık EğitimiÖzet
Bu çalışmanın amacı, Yunanistan’ın Batı Trakya bölgesindeki ilkokul öğrencilerinin okuma ve
anlama başarılarını farklı değişkenler açısından saptamaktır.Seçilen okuma kitaplarından hazırlanan
45 sorudan oluşan başarı tesninin güvenirlik ve geçerliliği yapılmıştır. Test, KR-20 formülüne uygun
olarak yapılan güvenirlik analizi sonucu testin iç tutarlılıgı katsayısı 0.87 olarak bulunmuştur.
Araştırmaya 200 ilkokul öğrencisi katılmış ve yapılan analiz sonucu öğrencilerin okudğunu anlmada
orta düzeyde başarılı oldukları; kız öğrencilerin erkek öğrenciler arasında, kızların lehine anlamlı bir
fark olduğu; bölgelere göre de da farklılıklar saptanmış ancak bu farklılıklar anlamlı görülmemiştir.
İndirmeler
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Yazarlar, makale Journal of Awareness’de yayınlanmak üzere kabul edildiğinde.makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.