BATI TRAKYALI TÜRK ÖĞRENCİLERİN, OKUDUKLARI KİTAPLARI ANLAMA DÜZEYLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ


Özet Görüntüleme: 203 / PDF İndirme: 140

Yazarlar

  • Esin YAĞMUR ŞAHİN Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
  • Gülnur AYDIN Adnan Menderes Üniversitesi
  • Abdullah ŞAHİN Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
  • Mesout KALIN SALI Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
  • Kübra EMRE Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

Anahtar Kelimeler:

Batı Trakya Türkleri- İlkokul Öğrencileri- Kitap Okuma- Anlama ve Değerlendirme Becerisi- Okuma ve Anlama- Azınlık Eğitimi

Özet

Bu çalışmanın amacı, Yunanistan’ın Batı Trakya bölgesindeki ilkokul öğrencilerinin okuma ve
anlama başarılarını farklı değişkenler açısından saptamaktır.Seçilen okuma kitaplarından hazırlanan
45 sorudan oluşan başarı tesninin güvenirlik ve geçerliliği yapılmıştır. Test, KR-20 formülüne uygun
olarak yapılan güvenirlik analizi sonucu testin iç tutarlılıgı katsayısı 0.87 olarak bulunmuştur.
Araştırmaya 200 ilkokul öğrencisi katılmış ve yapılan analiz sonucu öğrencilerin okudğunu anlmada
orta düzeyde başarılı oldukları; kız öğrencilerin erkek öğrenciler arasında, kızların lehine anlamlı bir
fark olduğu; bölgelere göre de da farklılıklar saptanmış ancak bu farklılıklar anlamlı görülmemiştir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

2018-02-17

Nasıl Atıf Yapılır

YAĞMUR ŞAHİN, E., AYDIN, G., ŞAHİN, A., KALIN SALI, M., & EMRE, K. (2018). BATI TRAKYALI TÜRK ÖĞRENCİLERİN, OKUDUKLARI KİTAPLARI ANLAMA DÜZEYLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. JOURNAL OF AWARENESS, 2(Special 1), 285–290. Geliş tarihi gönderen https://journals.gen.tr/index.php/joa/article/view/254

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri