Türkiye’deki yaratıcı reklam yarışmaları


Özet Görüntüleme: 19 / PDF İndirme: 10

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.26809/joa.2490

Anahtar Kelimeler:

Reklam- İletişim Tasarımı- Sanayi Devrimi- Yarışma

Özet

Reklam, kurum ya da kuruluşların ürettikleri mal, hizmet ya da düşünceyi hedef kitleleri ile buluşturdukları insan odaklı iletişim eylemidir. Pazarlama disiplini kapsamında konumlandırılır. Günümüzde hedef kitleye reklamsız ulaşmanın son derece zor ve riskli olacağı söylenebilir. Tarihsel gelişimine bakıldığında sanayi devrimiyle birlikte önemli hız kazandığı görülmektedir. Sanayi devrimi ve sonrasında gelen seri üretimin yarattığı rekabet ortamı reklamın gelişimini hızlandırmış ve gerekliliğini beslemiştir. Reklamın başarısında rekabet önemli yer tutarken rekabetin başarısı da önemli ölçüde yaratıcı reklam fikirlerinin hedef kitleyi yakalamasına bağlıdır. Bu nedenle reklamın başarısı için yaratıcı beyinlerin desteklenmesi ve teşvik edilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu noktada yarışmalar vasıtasıyla yaratıcı reklam çalışmalarının ödüllendirilmesi başta yaratıcı ekipler olmak üzere, hedef kitle ve marka değeri açısından son derece önemlidir. Bu makalede amaç Türkiye’de faaliyet gösteren yaratıcılık odaklı reklam yarışmalarını araştırarak, kapsamları ve kategorileri hakkında bilgi vermektir. Yarışmaların arşivlerinden seçilen ödüllü bir çalışma ile de yarışmanın bakış açısı örneklenmiştir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Referanslar

DAHAN, G. S. (2011). Sektörün Penceresinden Reklam Süreci, Beta Yayınları, 2011, 105s

DAVUTOĞLU, N. A. (2020). Üçüncü ve Dördüncü Sanayi Devrimleri Arasındaki Temel ve Sistematik Farklılıkların Determinist Bir Yaklaşımla Analizi, Management And Political Sciences Review, s176-194

EFFİE Kazananlar, (2007). Reklamcılık Vakfı, 395s

ELDEN, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, 648s

ELDEN, M. & YEYGEL, S. (2006). Kurumsal Reklamın Anlattıkları, Beta Yayınları, 346s

ERDOĞAN, E. &, AKBULUT, N.A. & AKKAY, D. T. (2021). Reklamcılığın Evrimi Kavramlar, Süreç ve Yeni Yönelimler, Gazi Kitabevi, 553s

ERGÜVEN, M. S. (2011). Reklam Yaratıcılığını Değerlendirmede Kullanılan Farklılık Faktörleri: Türk Reklam Sektörüne Yönelik Bir İnceleme, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Sayı 1, 21s

FENNIS, B. M. & STROEBE, W. (2021). The Psychology of Advertising Third Eedition, 111s

GÖKÇE, S. (2022). A Study on the Preference of Digital Advertising to Traditional Advertising in the Developing World, Current Science, Volume 4, s1-24

LEWIS, B. J. (2015). A History of Advertising – Technical Report, 8s, DOI: 10.13140/2.1.2386.2565

ÖZDEMİR, Z. (2007). Televizyon Reklam Filmlerinin Tüketici Davranışlarına Etkisi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, 329s,

PARILTI, N. & DEMİRGÜNEŞ, B. K. & ÖZSAÇMACI, B. (2014). Ethical Issues In Marketing: An Application For Understanding Ethical Decision Making, Marmara Üniversitesi İİBY Dergisi, s275-298

SAĞLIK, A. M. (2022). Geçmişten Günümüze Reklam ve Değişimi, Simetrik İletişim Araştırmaları Dergisi, Vol 3, s1-18

TAŞKIRAN, İ. B. (2024). Reklamcılığın Tarihsel Gelişimi, TRT Akademi Dergisi, s388-405

TOPAL, M. (2013). İletişim Etkileri Açısından Reklamda Yaratıcılığın Karşılaştırılması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, (96s),

UZTUĞ, F. (2009). Reklamcılıkta Anna Karenina İlkesi (1. Baskı).

İnternet Kaynakları

URL 1: https://www.ekoyapidergisi.org/tasarim-yarismalarinin-amaci-nedir

URL 2: https://mediacat.com/dpid-kisa-surede-sektorun-vazgecilmezi-oldu/

URL 3: https://felisodulleri.com/page/rules

URL 4: https://kristalelma.org.tr

URL 5: https://www.hurriyet.com.tr/kelebek/en-kirmizilari-kirmizi-juri-sececek-38484723

URL 6: https://felisodulleri.com

URL 7: https://www.effieturkiye.org/home

URL 8: https://www.effieturkiye.org/media/48258/2024-effie-yonetmelik.pdf

URL 9: https://mixxawards-tr.org

URL 10: https://www.beko.com.tr/kadinin-isi-gucu?gad_source=1&gbraid=0AAAAAocE8RnSHpmbdSFbfXnclZQ6q4uFN&gclid=Cj0KCQjw-uK0BhC0ARIsANQtgGMOPlKnMEWIXHWqJNVz74lQfYriXrkGGEcKziVD3NBoc0reEodbycoaAmjgEALw_wcB

URL 11: https://www.aawards.net

URL 12: gigiawards.com.tr/tr

URL 13: https://altinorumcek.com

URL 14: https://www.brandverseawards.com/2022kazananlar/

Görsel Kaynakları

Görsel 1: https://mediacat.com/kristal-elma-2023-tum-kazananlar/

Görsel 2: https://kristalelma.org.tr/media/3691/ajansada_fullautomatic_bb.jpg

Görsel 3: https://kristalelma.org.tr/media/15315/tema-ilan-2121055110.jpg

Görsel 4: http://kirmiziodulleri.com/Upload/media/Fotoğraf/krmz/330b0040-4823-4c7f-a0e8-501375826f7b.jpg

Görsel 5: https://www.youtube.com/watch?v=bpnJE8wFXvM

Görsel 6: https://youtu.be/DlugAr00qmI?si=stLzy0vKj8vQq7kJ

Görsel 7: https://youtu.be/czuhW_gPJ58?si=3qObW4vRyg3Wuaxe

Görsel 8: https://www.aawards.net/Cms_Data/Contents/Aawards/Media/Arsiv/12042018022369720180412_104813.jpg

Görsel 9: https://youtu.be/TNTA4MpBhog?si=zalMd6M2uN_7KUhG

Görsel 10: https://saloniksv.com/tr

Görsel 11: https://youtu.be/WE_25bDbv3c?si=5uHAhr_lrdgGcg0h

İndir

Yayınlanmış

2024-11-03

Nasıl Atıf Yapılır

Güler, T. (2024). Türkiye’deki yaratıcı reklam yarışmaları. JOURNAL OF AWARENESS, 9(4), 393–406. https://doi.org/10.26809/joa.2490

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri