Türkiye’deki yaratıcı reklam yarışmaları
Özet Görüntüleme: 19 / PDF İndirme: 10
DOI:
https://doi.org/10.26809/joa.2490Anahtar Kelimeler:
Reklam- İletişim Tasarımı- Sanayi Devrimi- YarışmaÖzet
Reklam, kurum ya da kuruluşların ürettikleri mal, hizmet ya da düşünceyi hedef kitleleri ile buluşturdukları insan odaklı iletişim eylemidir. Pazarlama disiplini kapsamında konumlandırılır. Günümüzde hedef kitleye reklamsız ulaşmanın son derece zor ve riskli olacağı söylenebilir. Tarihsel gelişimine bakıldığında sanayi devrimiyle birlikte önemli hız kazandığı görülmektedir. Sanayi devrimi ve sonrasında gelen seri üretimin yarattığı rekabet ortamı reklamın gelişimini hızlandırmış ve gerekliliğini beslemiştir. Reklamın başarısında rekabet önemli yer tutarken rekabetin başarısı da önemli ölçüde yaratıcı reklam fikirlerinin hedef kitleyi yakalamasına bağlıdır. Bu nedenle reklamın başarısı için yaratıcı beyinlerin desteklenmesi ve teşvik edilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu noktada yarışmalar vasıtasıyla yaratıcı reklam çalışmalarının ödüllendirilmesi başta yaratıcı ekipler olmak üzere, hedef kitle ve marka değeri açısından son derece önemlidir. Bu makalede amaç Türkiye’de faaliyet gösteren yaratıcılık odaklı reklam yarışmalarını araştırarak, kapsamları ve kategorileri hakkında bilgi vermektir. Yarışmaların arşivlerinden seçilen ödüllü bir çalışma ile de yarışmanın bakış açısı örneklenmiştir.
İndirmeler
Referanslar
DAHAN, G. S. (2011). Sektörün Penceresinden Reklam Süreci, Beta Yayınları, 2011, 105s
DAVUTOĞLU, N. A. (2020). Üçüncü ve Dördüncü Sanayi Devrimleri Arasındaki Temel ve Sistematik Farklılıkların Determinist Bir Yaklaşımla Analizi, Management And Political Sciences Review, s176-194
EFFİE Kazananlar, (2007). Reklamcılık Vakfı, 395s
ELDEN, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, 648s
ELDEN, M. & YEYGEL, S. (2006). Kurumsal Reklamın Anlattıkları, Beta Yayınları, 346s
ERDOĞAN, E. &, AKBULUT, N.A. & AKKAY, D. T. (2021). Reklamcılığın Evrimi Kavramlar, Süreç ve Yeni Yönelimler, Gazi Kitabevi, 553s
ERGÜVEN, M. S. (2011). Reklam Yaratıcılığını Değerlendirmede Kullanılan Farklılık Faktörleri: Türk Reklam Sektörüne Yönelik Bir İnceleme, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Sayı 1, 21s
FENNIS, B. M. & STROEBE, W. (2021). The Psychology of Advertising Third Eedition, 111s
GÖKÇE, S. (2022). A Study on the Preference of Digital Advertising to Traditional Advertising in the Developing World, Current Science, Volume 4, s1-24
LEWIS, B. J. (2015). A History of Advertising – Technical Report, 8s, DOI: 10.13140/2.1.2386.2565
ÖZDEMİR, Z. (2007). Televizyon Reklam Filmlerinin Tüketici Davranışlarına Etkisi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, 329s,
PARILTI, N. & DEMİRGÜNEŞ, B. K. & ÖZSAÇMACI, B. (2014). Ethical Issues In Marketing: An Application For Understanding Ethical Decision Making, Marmara Üniversitesi İİBY Dergisi, s275-298
SAĞLIK, A. M. (2022). Geçmişten Günümüze Reklam ve Değişimi, Simetrik İletişim Araştırmaları Dergisi, Vol 3, s1-18
TAŞKIRAN, İ. B. (2024). Reklamcılığın Tarihsel Gelişimi, TRT Akademi Dergisi, s388-405
TOPAL, M. (2013). İletişim Etkileri Açısından Reklamda Yaratıcılığın Karşılaştırılması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, (96s),
UZTUĞ, F. (2009). Reklamcılıkta Anna Karenina İlkesi (1. Baskı).
İnternet Kaynakları
URL 1: https://www.ekoyapidergisi.org/tasarim-yarismalarinin-amaci-nedir
URL 2: https://mediacat.com/dpid-kisa-surede-sektorun-vazgecilmezi-oldu/
URL 3: https://felisodulleri.com/page/rules
URL 4: https://kristalelma.org.tr
URL 5: https://www.hurriyet.com.tr/kelebek/en-kirmizilari-kirmizi-juri-sececek-38484723
URL 6: https://felisodulleri.com
URL 7: https://www.effieturkiye.org/home
URL 8: https://www.effieturkiye.org/media/48258/2024-effie-yonetmelik.pdf
URL 9: https://mixxawards-tr.org
URL 11: https://www.aawards.net
URL 12: gigiawards.com.tr/tr
URL 13: https://altinorumcek.com
URL 14: https://www.brandverseawards.com/2022kazananlar/
Görsel Kaynakları
Görsel 1: https://mediacat.com/kristal-elma-2023-tum-kazananlar/
Görsel 2: https://kristalelma.org.tr/media/3691/ajansada_fullautomatic_bb.jpg
Görsel 3: https://kristalelma.org.tr/media/15315/tema-ilan-2121055110.jpg
Görsel 4: http://kirmiziodulleri.com/Upload/media/Fotoğraf/krmz/330b0040-4823-4c7f-a0e8-501375826f7b.jpg
Görsel 5: https://www.youtube.com/watch?v=bpnJE8wFXvM
Görsel 6: https://youtu.be/DlugAr00qmI?si=stLzy0vKj8vQq7kJ
Görsel 7: https://youtu.be/czuhW_gPJ58?si=3qObW4vRyg3Wuaxe
Görsel 8: https://www.aawards.net/Cms_Data/Contents/Aawards/Media/Arsiv/12042018022369720180412_104813.jpg
Görsel 9: https://youtu.be/TNTA4MpBhog?si=zalMd6M2uN_7KUhG
Görsel 10: https://saloniksv.com/tr
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2024 Holistence Publications
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Yazarlar, makale Journal of Awareness’de yayınlanmak üzere kabul edildiğinde.makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.