UZUN METRAJLI 3B DİJİTAL ANİMASYONLARIN ÜRETİM SÜREÇLERİ VE KULLANILAN TEKNİKLER


Özet Görüntüleme: 135 / PDF İndirme: 142

Yazarlar

  • Hüsnü Çağlar DOĞRU

Anahtar Kelimeler:

Animasyon- Sinema- 3B Modelleme

Özet

1892 yılında, Charles-Emile Reynaud tarafından ilk animasyonun perdeye yansıtılarak
sunulmasından günümüze bu alanda birçok yenilik ve buluş gerçekleştirilmiştir. Animasyonun
geçirdiği gelişim içerisinde, bilgisayar teknolojisinin gelişimi önemli etkiler yaratmıştır. 1995 yılında
tamamı bilgisayar animasyonu olan ilk uzun metrajlı film “Oyuncak Hikâyesi” bu anlamda bir
milattır. Pixar stüdyoları bu animasyon için kendilerine özel yazılımlar geliştirip kullanmışlardır.
Yapıldığı dönemde son kullanıcı için ulaşılması zor olan bu donanımlar ve yazılımlar, günümüzde
daha kolay ulaşılabilir bir noktadadırlar.
Günümüzde tamamen animasyon odaklı Dreamworks, Pixar, Illumination Entertainment gibi
birçok stüdyo bulunmaktadır. Her bir stüdyo animasyonlarının karakteristik özelliklerini daha iyi
sunabilmek için üretim süreçlerine kendilerine has yeni aşamalar ve teknolojiler eklemişlerdir.
Bu çalışma, literatür ve görsel tarama yöntemleri vasıtasıyla, günümüz animasyon
stüdyolarının üretim süreçleri ve teknolojileri hakkında bilgi vererek, teknolojik olarak erişilebilir
olan bu yöntemin gelişimine yardımcı olmayı ve bu alanda yapılacak çalışmalara referans bilgiler
sunmayı amaçlamaktadır.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

2018-02-17

Nasıl Atıf Yapılır

DOĞRU, H. Çağlar. (2018). UZUN METRAJLI 3B DİJİTAL ANİMASYONLARIN ÜRETİM SÜREÇLERİ VE KULLANILAN TEKNİKLER. JOURNAL OF AWARENESS, 2(Special 1), 161–170. Geliş tarihi gönderen https://journals.gen.tr/index.php/joa/article/view/244

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri