Dijital kanaat önderi olarak influencer pazarlama: Dijital annelerin paylaşımlarının incelenmesi
Özet Görüntüleme: 132 / PDF İndirme: 81
DOI:
https://doi.org/10.26809/joa.2399Anahtar Kelimeler:
Dijital Kanaat Önderi- Influencer Pazarlama,- Dijital Anneler- Etkileyici Anneler- Dijital PazarlamaÖzet
Geleneksel pazarlama anlayışı yerini günümüzde dijital pazarlama anlayışına bırakmıştır. Dijital pazarlamada öne çıkan unsurların en başında influencer pazarlama olarak geçen etkileyici kişilerin pazarlama faaliyetleri yer almaktadır. Influencer pazarlama yönteminde etkileyiciler, markaların mesajlarını takipçilerine iletme görevi görmektedirler. Çalışma kapsamında Dilan Polat, Özden Özdoğan ve Ece Ronay’ın ınstagram paylaşımları; anne çocuk sağlığı, anne ile çocuğun yeme alışkanlıkları ve annenin kişisel sağlık ve güzelliği kategorileri çerçevesinde detaylı bir şekilde incelenmiştir. Araştırma nitel araştırma yöntemleri kapsamında bulunan içerik analizinin birer türü olan kategorik analiz yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlar araştırma bağlamında sayfaları incelenen influencer annelerin pazarlama mesajlarına oldukça fazla yer verdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Alan yazısı incelendiğinde benzer çalışmaların olduğu dikkati çekmekte ve bu çalışma ile literatürdeki çalışmaların sonuçlarının benzerliği dikkat çekmektedir. Anne influencerler üzerinden gerçekleştirilen bu çalışma sonrasında baba influencerlar üzerinden gerçekleştirilebilir.
İndirmeler
Referanslar
AKBAYIR, Z. (2016). Bana Bir Hikâye Anlat: Marka İletişiminde Hikâyeleştirme ve İnternet. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 3(12), 67-84
AKTAN, E. & KAYIŞ, H. H. (2018). Sosyal Medya Ve Değişim: Bloglar Aracılığıyla Anneliğin Evrimi Üzerine Netnografik Bir Analiz . Ajıt-E: Academic Journal Of Information Technology , 9 (32) , 39-54 .
AKTAŞ, A. & ŞENER, G. (2019). Nüfuz Pazarlamasında (Influencer Marketing) Mesaj Stratejileri . Erciyes İletişim Dergisi , 6 (1) , 399-422
ALABAY, M. N. (2010). Geleneksel pazarlamadan yeni pazarlama yaklaşımlarına geçiş süreci. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 213- 235.
ALBAYRAK, S (2020) Sosyal Etki Pazarlaması (Influencer Marketıng) Bağlamında Instagram Ve Youtube Influencerlarının (Fenomenlerinin) Gençlerin Marka Algısına Etkisi, İstanbul Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi
ALİ KILIÇ, İ. & ÖZKAN, B. (2018). "Bir Sosyal Medya Pazarlama Trendi, Hatırlı Pazarlama Ve Etkileyiciler: Instagram Fenomenleri Üzerine Bir Araştırma". International Journal Of Social Science, Cilt 1, Sayı 2, 43-57.
ALİKILIÇ, İ. & ÖZKAN, B. (2018). "Bir Sosyal Medya Pazarlama Trendi, Hatırlı Pazarlama ve Etkileyiciler: InstagramFenomenleri Üzerine Bir Araştırma". International Journal of Social Science, Cilt 1, Sayı 2, 43-57.
ASLAN, A., & ÜNLÜ, D. G. (2016). Instagram Fenomenleri ve Reklam İlişkisi: Instagram Fenomenlerinin Gözünden Bir Değerlendirme. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 3(2): 41-65.
BAŞOĞLU, R. (2020). Annelerin Sosyal Medya Kullanımı ve Instagramda Olan Popüler Anneler . Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi , 7 (1) , 857-873
CAN, S. & KOZ, K. A. (2018). Sosyal Medyada Tüketici Onaylı Pazarlama: Instagram Örneği İ . Kurgu , 26 (3)
CAN, S., & Koz, K. A. (2018). Sosyal Medyada TüKetı̇Cı̇ Onaylı Pazarlama: Instagram Örneği Kurgu, 26(3), 444-457.
CANÖZ, K., GÜLMEZ, Ö. & EROĞLU, G. (2020). Pazarlamanın Yükselen Yıldızı Influencer Marketing: Influencer Takipçilerinin Satın Alma Davranışını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 23 (1), 73-91.
ÇALIŞKAN, M. & MENCİK, Y. (2015). Değişen Dünyanın Yeni Yüzü: Sosyal Medya. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi , (50)
DEĞER, B. E. & SİNE NAZLI, R. (2022). Sosyal Medyada Influencer Etkisi Bağlamında Benlik Sunumu . Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 15 (2) , 25-45 .
FİDAN, Z. & ACAR ŞENTÜRK, Z. (2016). Sosyal Medyada İletişim ve Kadınlar Üzerine Bir Değerlendirme . İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İnif E-Dergi) , 1 (2) , 64-82 .
FİDAN, Z., & ACAR ŞENTÜRK, Z. (2016). Sosyal Medyada İletişim ve Kadınlar Üzerine Bir Değerlendirme. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İnif E-Dergi), 1(2), 64-82.
FRUCHTER M. (2009). Marketing On The Social Web: A Few Key Ingredients. 12.11.2011, http://www.michaelfruchter.com/blog/2009/02/marketing-on-the-social- web-a-few-key-ingredients/.
GEDİK, Y. (2020) Sosyal Medyada Yükselen Bir Trend: Influencer Pazarlama Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme, Pamukkale Üniversitesi İşletme Araştırmaları Dergisi (Pıar), Cilt: 7 Sayı:2, 2020, Ss. 362-385
GRAY, J. (2011). Erkekler Mars’tan, Kadınlar Venüs’ten, 16. Basım, (Çev.: G. Şen), İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
GÜNEÇ BAHÇELİK P, (2022) Sosyal Medya Etkileyicilerinin Güvenilirlik, Çekicilik Ve Benzerliğinin Satın Alma Tercihindeki Rolü: Kozmetik Sektöründe Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi
GÜNGÖR, A (2021). Dönüşen Pazarlama ve Influencer Pazarlama Uygulamaları NOSYON: Uluslararası Toplum ve Kültür Çalışmaları Dergisi,
GÜNGÖR, A. (2021). Dönüşen pazarlama ve Influencer pazarlama Uygulamaları . Nosyon: Uluslararası Toplum ve Kültür Çalışmaları Dergisi , (7) , 40-51
HAZNEDAR B, (2019) İki Aşamalı Akış Kuramı Bağlamında Sosyal Medya Etkileyicilerinin Etkisi: Instagram'daki Gurme Hesapları Üzerine Bir İnceleme Yüksek Lisans Tezi
HSU, C. L. ve Park, H. W. (2011). “Sociology of hyperlink networks of Web 1.0, Web 2.0, and Twitter: A case study of South Korea”, Social Science Computer Review, 29(3), 354-368.
KARABACAK, Z. İ. & SEZGİN, A. A. (2016). Sosyal Medyada Ve Reklam İçeriğinde Kadın Bedeninin Alternatif Temsili: Fatkini Kampanyası . Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 25 (3) , 307-322.
KAYA, M (2020). Satın Alma Davranışında Yorumların Rolü: Trendyol Müşterileri Üzerinden Bir Değerlendirme, Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 7 (1), 49-67.
KILINÇ, M. (2020). Araştırma Şirketlerinin Sosyal Medya Kullanımı . İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi , 12 (1) , 9-20
KIR, J. & ÖZTÜRK, G. (2020). Türkiye'de İnfluencer Çalışmalarının Tüketicinin Satın Alma Davranışına Etkisi Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi , 3 (1) , 44-66
KONUK, N. (2019). Bir Sosyal Medya Aracı Olarak Instagram Kullanımı ve Kişisel İletişim Kaygısı Üzerine Üniversite Öğrencileri İle Araştırma . European Journal Of Managerial Research (Eujmr) , 3 (4) , 1-26 .
MERT, Y. L. (2018). Dijital Pazarlama Ekseninde Influencer Marketıng Uygulamaları . Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , 6 (2) ,
MORGAN, G. and SMİRCİCH, L. (1980). The case for qualitative research. Academy of management review, 5(4), 491-500.
NATH, K., DHAR, S. ve BASİSHTHA, S. (2014). “Web 1.0 to Web 3.0-Evolution of the Web and its various challenges”, In International Conference on Reliability Optimization and Information Technology (ICROIT), 86-89
ODABAŞI, YAVUZ VE OYMAN, MİNE (2017). Pazarlama İletişimi Yönetimi, (11. Baskı), Kapital Medya Hizmetleri A.Ş. MediaCat Akademi.
ÖZTÜRK, Ş. (2015). Sosyal Medyada Etik Sorunlar . Selçuk İletişim , 9 (1) , 287-311 .
PELTEKOĞLU, F. B. & TOZLU, E. (2018). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Dijital Paydaşları; Sosyal Medya Fenomenleri . Erciyes İletişim Dergisi , 5 (4) , 285-299
RUDMAN, R. ve BRUWER, R. (2016). “Defining Web 3.0: opportunities and challenges”, The Electronic Library, 34(1), 132-154.
SALTIK YAMAN, E. (2018). Ürün Yerleştirmede Yeni Bir Alan: Influencer Marketing Sosyal Medyada Influencer Annelerin Takipçileri Tarafından Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. 2. Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı: Eğlence Ve Ürün Yerleştirme, (S. 268-279). İstanbul.
SAMMIS K., LİNCOLN, C., & POMPONİ, S. (2015). Influencer marketing for dummies. John Wiley & Sons.
SEÇKİN, P. (2022). Dijital Kanaat Önderlerinin Dil Kullanımı . Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 24 (1) , 369-386 .
SHELDRAKE, Philip (2015). Dijital Çağda Pazarlama ve Halkla İlişkiler, Çev. Ümit Şensoy, İstanbul: Türk Hava Yolları Yayınları.
ŞAHİNSOY, K. (2017). Kriz Yönetimi Açısından Geleneksel Ve Sosyal Medya . İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi , 9 (4) , 1-19
TAŞKIN, H. & BORAN, T. (2023). Influencer Annelerin Instagram Yaşam Biçimi Sunuşlarının Ev Ve İş Hayatı İlişkisi Bağlamında İncelenmesi . Ibad Sosyal Bilimler Dergisi , (14) , 304-326 .
TUFAN YENİÇIKTI, N. (2016). Hakla İlişkiler Aracı Olarak Instagram: Sosyal Medya Kullanan 50 Şirket Üzerine Bir Araştırma . Selçuk İletişim , 9 (2) , 92-115 .
TUTAR, H & ERDEM A.T (2022). Örnekleriyle Örnekleriyle Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve SPSS Uygulamaları. Seçkin Yayıncılık.
YILDIRIM, E. (2014). Sosyal Medya Psikolojisi ve Dijital Yerliler. Sağlık Düşüncesi ve Tıp Kültürü Dergisi, 31, 80-83.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2024 Holistence Publications
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Yazarlar, makale Journal of Awareness’de yayınlanmak üzere kabul edildiğinde.makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.