ÜNİVERSİTEDEN MEZUN OLMAK VE MÜHENDİS OLMAK
Özet Görüntüleme: 140 / PDF İndirme: 148
Anahtar Kelimeler:
Yüksek Öğrenim- Üniversite- Mühendislik- MezunÖzet
Mühendislik fakültelerine kayıt olan ve eğitim süreci sonunda mezun olan mühendis adaylar, üniversite eğitimi hakkında düştükleri yanılgılar nedeniyle çeşitli problemlerle karşılaşmaktadırlar. Yanlış bilgilendirilmeden dolayı adaylar üniversite eğitimini meslek lisesi ile özdeş görmekte ve beklentilerini bu yönde tutmaktadır. Bunun sonucu olarak adaylar yüksek öğrenime katılmak yerine bir meslek sahibi olmak için bölüm seçmektedir. Bu yanılgıyı engellemek için mühendislik yetisini kazanmak ve üniversite eğitimi almak birbirlerinden kesin İzgiler ile ayrılmalıdır. Üniversite giriş sınavı – eğitim – diploma zinciri yeni mezunlar beklentileri açısından incelenmiştir, bu anlamda, mühendis adaylarının özellikle üniversitenin ilk yıllarından itibaren sürekli bir rehberlik hizmetine gereksinim duydukları görülmüştür.
İndirmeler
Referanslar
Başol, G.,& Zabun, E. (2014). Seviye Belirleme Sınavında Başarının Yordayıcılarının İncelenmesi: Dershaneye Gitme, Mükemmeliyetçilik, Ana-Baba Tutumu ve Sınav Kaygısı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(1), 63-87.
Biçerli, M. K. (2011). Yükseköğretim sistemimizi işgücü piyasasındaki gelişmeler paralelinde yeniden yapılandırmak zorundayız. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(3), 122-127.
Bilgin, A., Suçin, H., & Polat, S. (2013). Türkiye'de Nasıl Bir Üniversite Eğitimi Uygulanmalı?. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 17(1).
Binici, H., Temiz, H., Kose, M., M., & Bodur, M. N. 2006. Mühendislik fakültesinde öğrenci performans ölçümü; GAP V. Mühendislik Kongresi Bildiriler Kitabı, Şanlıurfa.
Doğanay, A. & Sarı, M. (2006). Öğrencilerin üniversitedeki yaşam kalitesine ilişkin algılarının demokratik yaşam kültürü çerçevesinde değerlendirilmesi (Çukurova Üniversitesi örneği). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4 (16), 107 – 128
EEB’05, 2005. II. Elektrik Elektronik Bilgisayar Mühendislikleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, Samsun.
Filik, Ü. B.,& Kurban, M. (2006). Mühendislik Eğitiminde Üniversite-Sanayi İşbirliğinin Önemi ve Ar-Ge Bilincinin Geliştirilmesi''. Elektrik, Elektronik, Bilgisayar Mühendislikleri Eğitimi, 3, 16-18.
Gençoğlu, M. T.,& Cebeci, M. (1999). Türkiye'de mühendislik eğitimi ve öneriler. Mühendislik-Mimarlık Eğitimi Sempozyumu, 73-80.
Kahraman, S., Ertutar, Y., & Girgin, S. C. (2009). Mühendislik Eğitimi Ve Akreditasyon. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, 277-284.
Morgil, F. İ., Yılmaz, A., & Geban, Ö. (2001). Özel dershanelerin üniversiteye girişte öğrenci başarısına etkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(21).
Nayir, A. ve Oktan, A., 2005, Proje Merkezli Mühendislik Eğitimi; II. Elektrik Elektronik Bilgisayar Mühendislikleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, EEB’05, Samsun.
Owen, F. K., Kepir, D. D., Özdemir, S., Özlem, U. L. A. Ş., & Yılmaz, O. (2012). Üniversite öğrencilerinin bölüm seçme nedenleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3).
Özsoy, A. (2013). Mühendislik Eğitimine Çalışan Mühendislerin Bakışı ve İşyeri Eğitimi Modeli. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 17(1).
Yeşilyurt, S. (2008). Üniversiteye giriş sınavına hazırlanan öğrencilerin dershaneleri tercih etme sebepleri ve dershanelerdeki biyoloji öğretiminin durumu üzerine bir çalışma. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 5(2), 95-109.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Yazarlar, makale Journal of Awareness’de yayınlanmak üzere kabul edildiğinde.makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.