Mimarlık eğitiminde disiplinler arası bir yaklaşım: Belediye logo yarışmalarında öğrenci deneyimi üzerine bir araştırma
Özet Görüntüleme: 120 / PDF İndirme: 83
DOI:
https://doi.org/10.26809/joa.2146Anahtar Kelimeler:
Dijital Tasarım Stüdyosu- Logo Tasarımı- Mimarlık EğitimiÖzet
Mimarlık, estetik ve fonksiyonu bir araya getiren birçok pek çok disiplini içinde barındıran bir disiplindir. Tasarım eğitimlerinin dijitalleşmesi ile günümüzde dijital tasarım alanı giderek daha fazla önem kazanmakta ve tasarım eğitiminde önemli bir rol oynamaktadır. Mimarlık eğitimi içerisinde yer alan dijital tasarım stüdyosu ise öğrencilerin profesyonel bir markalaşmanın öğretildiği bir stüdyo dersidir. Bu ders kapsamında öğrencilere portfolyo, kurumsal kimlik logo monogram tasarımları ve çeşitli sunum teknikleri öğretilmektedir. Bu makale dijital tasarım stüdyosu dersi kapmasında gerçekleştirilen, mimarlık öğrencilerinin belediye logo yarışmalarına katılımının incelendiği bir araştırmaya dayanmaktadır. Makalenin amacı, mimarlık öğrencilerinin belediye logo yarışmalarına katılımının eğitimsel değerlerini ortaya koymaktır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerine dayanmaktadır. Çalışma öğrencilerin deneyimlerini anlamak çevrimiçi geçekleştirilen görüşmelerden elde edilen veriler analiz edilmiştir. Çalışmada öğrencilere çeşitli yazılımsal eğitimler verilmiş ve bunları pratiğe dökmeleri için bir belediye logo yarışması seçilmiştir. Öğrencilerin bu yarışmaya logo tasarımları yaparak katılımları sağlanmış ve yarışma sürecince elde ettikleri deneyimler incelenmiştir. Çalışma sonuçlarına göre mimarlık öğrencilerinin bu çalışma ile ders içi motivasyonlarının artığı ve öğrencilerin yaratıcılık, gerçek dünya deneyimi, tasarım becerileri ve program kullanma kabiliyetleri becerilerinde artış görülmüştür. Bu çalışma ile ayrıca mimarlık eğitiminde verilen seçmeli bilgisayar derslerinin mimarlık eğitime katkı sağladığı ve üniversitelerin mimarlık lisans müfredatlarında bilgisayar seçmeli derslerinin yer alması gerekliliğini desteklenmektedir.
İndirmeler
Referanslar
BAYIRLI, Ü., & KILIÇ, E. C.,(2022). Türkiye’deki Üniversitelerin Amblem ve Logolarının Şekil, Renk Ve Bağlam Açısından İncelenmesi. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 12(2), 425-446.
BECER, E. (2009). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi
CIAN, L., KRISHNA, A. & ELDER, R. S. (2014). This Logo Moves Me: Dynamic Imagery From Static Images. Journal Of Marketing Research, 51(2), 184-197.
DING, G. K. (2008). Sustainable construction—The role of environmental assessment tools. Journal of environmental management, 86(3), 451-464.
ERDAL, G. (2017). Logolar, Dil ve Semiyotik. Ulakbilge, 5(11), 683-699.
ERZEN, J. N. (1976). Eğitimin Estetik Süreç Olarak Yorumu ve Mimarlık Eğitimi.
ÖZEREN, E.B., & DİNÇ KALAYCI P. (2023). Türkiye Mimarlık Eğitiminin Mevcut Durumu Ve Çeşitlenmeleri, Uluslararası Hakemli Tasarım Ve Mimarlık Dergisi, / ss. 94-119 - Doi: 10.17365/TMD.2023.TURKEY.29.05
ÖZEREN, Ö., & QURRAIE, B. S. (2022). Evaluation Of Architectural Students'thoughts On Transformation And Re-Use Projects Using Ahp Method. In M. T. Kayılı (Ed.), Transformation in Architecture: Generis Publishing.
ÖZGÜVEN, Y. & ŞEN BAYRAM, K. (2021). Mimarlık Eğitiminde ve Mimari Tasarım Stüdyolarında Dijitalleşme: Covid-19 Pandemisi Sürecinde Uzaktan Eğitim Deneyimi. Karasar, Ş. Ve Eldem Anar, Ü.İ. (Ed.) Gelecek Dündü; Dijital Bir Üniversitenin Bugünü İçinde (193-220 Ss.). İstanbul; Maltepe Üniversitesi.
UZUNTAŞ, H., & YAZAR, T. (2017). Dijital Çağdaki Yeni Eğilimler Bağlamında Yapılan Amblem/Logo Tasarım Trendleri. Uluslararası Disiplinlerarası Ve Kültürlerarası Sanat, 2(2), 99-112.
YILDIRIM, A. (2021). Logo Tasarımında Yeni Yaklaşımlar: Hareketli Logo Tasarımı, Görünüm, 11(11), 4-13.
http1.Https://www.ReThinkingthefuture.Com/2019/08/20/A312-Logos-Of-50-World-Famous-Architecture-Firms/ (erişim tarihi 10.05.2023)
http 2. Https://Www.Arkitera.Com/Yarisma/Lapta-Alsancak-Camlibel-Lac-Belediyesi-Logo-Yarismasi-2023/ (erişim tarihi 10.05.2023)
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2023 Holistence Publications
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Yazarlar, makale Journal of Awareness’de yayınlanmak üzere kabul edildiğinde.makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.