Havalimanlarında dijital pazarlama uygulamaları ve sosyal medya yönetimi üzerine bir araştırma: İstanbul Havalimanı örneği


Özet Görüntüleme: 108 / PDF İndirme: 134

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.26809/joa.1984

Anahtar Kelimeler:

Sosyal medya- Dijital pazarlama- Havacılık- Türkiye- İletişim

Özet

Günümüzde sosyal ağlar, sadece kişiler arası iletişimde değil aynı zamanda, özellikle müşterilerle iletişim kurmaları için bir araç olarak, işletmelerin iletişiminde de en yaygın iletişim aracıdır. Bu ağlarda faaliyet göstermek, havacılık işletmelerine potansiyel müşterilere yaklaşma fırsatı sağlar. Sosyal ağlar, viral pazarlama için ideal bir ortamdır. Facebook, Twitter ve Google+ gibi sosyal ağlar, viral mesajın sosyal ağda yayılması ve internet kullanıcılarının kendi iç bağlantılarıyla paylaşımları doğrultusunda viralin yayılarak yerleşmesine olanak tanır. Bu çalışmada; Sosyal medya kullanımının havalimanlarında dijital pazarlama faaliyetlerinde üstlendiği role dair bir durum tespiti yapmak amaçlanmıştır. Bahsi geçen sosyal medya ortamında havalimanları için dijital pazarlama imkanları, bu alanda sosyal medyada kullanılan araçlar, yeni teknolojiler ve en iyi uygulama örnekleri incelenmiştir. Ayrıca, İstanbul Havalimanı’nda sosyal medya ve dijital teknoloji kullanımı örneği üzerinde durulmuştur. Sosyal medyanın havaalanlarında dijital pazarlamada üstlendiği rol doğrultusunda literatürdeki çalışmalar incelenerek kuramsal anlamda bir durum tespiti yapılmaya çalışılmıştır

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Referanslar

MS (2014). Study: Mobile technology usage by the top airlines in the world, the UK & Ireland. Retrieved August 1st, 2014 from: http://www.8ms.com/2014/01/28/ airline-mobile-tech-usage-global-uk/

AKAR, E. (2010), Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal WB’de Pazarlama Stratejileri, Ankara:Efil Yayınevi

ALAM, S.D., YASİN, N. & YASİN,. (2010). An Investigation into the Antecedents of Customer Satisfaction of Online Shopping. Journal of Marketing Development and Competitiveness. 5.

BANSAL, H. S. & VOYER, P. A. (2000). Word-ofMouth Processes Within a Services Purchase Decision Context. Journal of Service Research, 3 (2), 166-177.

BATEMAN, G. & BUTLER (2011): Impact of Community Commitment on Participation in Online Communities Information Systems Research 22(4), pp. 841–854

BUTLER, B. S. & WANG, X. (2012), The Cross-Purposes of Cross-Posting: Boundary Reshaping Behavior in Online Discussion Communities, Information Systems Research Volume 23, Issue 3 Part 2.

DEL CHIAPPA, G., MARTIN, J.C., ROMAN, C., 2016. Service quality of airports’ food and beverage retailers. A fuzzy approach. J. Air Transport. Manag. 53, 105–113.

DENNİS, ALAN R.; MİNAS, RANDALL K.; & LOCKWOOD, NICHOLAS S. (2016) “Mapping the Corporate Blogosphere: Linking Audience, Content, and Management to Blog Visibility,” Journal of the Association for Information Systems: Vol. 17 ( 3) , Article 2

FASONE, V., KOFLER, L., & SCUDERİ, R., 2016. Business performance of airports: non-aviation revenues and their determinants. J. Air Transport. Manag. 53, 35–45.

FLORİDO-BENÍTEZ, LÁZARO. (2016a). The impact of mobile marketing in airport. Journal of Airline and Airport Management. 6. 1-18. 10.3926/jairm.39

İndir

Yayınlanmış

2023-02-03

Nasıl Atıf Yapılır

Acar, M. C. (2023). Havalimanlarında dijital pazarlama uygulamaları ve sosyal medya yönetimi üzerine bir araştırma: İstanbul Havalimanı örneği. JOURNAL OF AWARENESS, 8(1), 49–56. https://doi.org/10.26809/joa.1984

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri